Toon posts:

Geen direct3d met Ati en XP sp2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok heren (en evt dame's)

Ik heb het volgende probleem en wat na met lang zoeken op Got en gegoogle (gepaart met wat klink woorden in de trent van *!#(*&^%!!! ) kaart ik hier maar eens aan.
Ik heb sinds op een dag geen direct3d mogelijk meer (staat ook niet beschikbaar in de dxdiag). Venster verplaatsen al happerend en internetsite bekijken is een ramp door de scroll lag.
Wat ik heb gedaan:
- C: compleet geformat. Op nieuw partie gemaakt. Windows sp1 er op , via drivers en Omegadrivers met resultaat = zelfde probleem
- Toen directx9 er op. = zelfde probleem
- Sp2 installatie met alle update's = zelfde probleem
(DEZE 3 bovenste stappen al 6keer gedaan vandaag :| )
- De Ati 9800pro in een andere systeem gedaan. Werkt perfect.
- Andere kaart heb ik niet tot me beschiking, helaas.

Ik weet dus echt niet meer hoe en wat ik nog meer kan doen en wordt er langzame hand van bewust dat ik blijf ben dat ik nog een mac heb om dit nog fatsoenlijk te kunnen typen enigszins.

Systeem tot nu toe:
Amd 3200+
1gb geheugen
ati9800pro
Chaintech K8m800 ATX mobo
En nog meer zut.
Windows Sp2
Allemaal de laatste drivers voor chipset en videokaart.

Iemand een idee?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is maar een gooi, maar je BIOS settings al eens op default geprobeerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Meh was dat maar waar ook al geprobeerd... :(

Ok, nog keertje voor de zekerheid met een programma alle drivers er af en weer op nieuw ge instalt... weer geen succes.
Ik word echt wanhopig mensen

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 17:46 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Stroohalm: Eerst originele videokaart drivers van de CD eens proberen?

[ Voor 7% gewijzigd door Jouke74 op 16-03-2007 14:15 ]

"That was left handed..." - JJH

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als je bij je opties van je videokaart kijkt bij 'probleemoplossing?' staat daar je hardware acceleratie wel op 'full' (volledig).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry dat ik het topic omhoog kick maar ik heb de oplossing/probleem gevonden.

Mijn mobo met via k8m800 chipset (Chaintech K8m-V) met de laatste 5.10via drivers gaat niet samen met de laatste 7.2cat drivers van Ati (9800XT). Het gaat dus daar fout. Heb 7.1cat / omega drivers geinstalleerdt en alles doet het perfect.
Enigszins bedankt voor de hulp.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 12:16
en als je naart beeldscherminstellingen gaat -> tabblad instellingen -> geadvanceerd -> tabblad probleem oplossen en zet daar hardware versnelling op maximaal
Pagina: 1