[XP] Installatieproblemen XP Pro SP2

Pagina: 1
Acties:

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03 22:39
Gegroet,

het volgende is het geval. Ik heb een nieuwe pc, in elkaar laten zetten door een kennis, die heeft geprobeerd XP professional SP2 erop te zetten. Hij was zijn licentiecode kwijt, dus hij heeft de install daar afgebroken.

Nu heb ik hier een cd met XP pro erop liggen (als gebrande .ISO), die ik wil gaan installeren. Dit lukt echter met geen mogelijkheid. Ik blijf een scherm in beeld krijgen dat zegt "insert XP pro SP2 cd en press Ok".

Dan klik ik op ok, en dan krijg ik de mededeling dat een bepaalde bestand (asms) niet gevonden kan worden in D:\!386. Ik kan hier niets anders kiezen dan "ok" of "cancel". Ok geeft hetzelfde scherm nog een keer, met cancel gaat mijn PC rebooten en komt hetzelfde scherm elke keer vrolijk weer in beeld.

Dan zou je zeggen, goed, dan formatteer je je harde schijf, en doe je een nieuwe install met je eigen CD met daarop XP Pro.

Dit lukt echter óók niet. Ik kom met geen mogelijkheid in DOS. Zowel F5 als F8 bij het opstarten geven een scherm met daarin alleen maar opties die windows weer pogen op te starten. Als ik daar kies voor "Safe mode with command prompt" volgt er een foutmelding en wordt mijn pc weer opnieuw opgestart.

Als ik shift-F8 of control-F8 probeer gebeurt er niets, dan kom ik weer bij hetzelfde XP pro installatiescherm. Ik krijg met geen mogelijkheid gewoon de dos prompt in beeld.

Iemand enig idee? Ik word hier lichtelijk gek van.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:23

3DDude

I void warranty's

1. je boot van je eigen xp cd ( dan moet je als het goed is/ geen gezeur krijgen van xp SP2 bla bla )
2. eenmaal bij partitioneren delete je de huidige partitie, en maak je een nieuwe aan
3. je installeerd windows

[ Voor 20% gewijzigd door 3DDude op 15-03-2007 16:34 ]

Be nice, You Assholes :)

• lvanhoe
Booten vanaf mijn eigen XP CD lukt niet. Ik heb in de bios ingesteld dat 'ie eerst moet kijken naar CD, dan naar HD...maar dat helpt helemaal niets.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Zeker dat je als image hebt gebrand en niet de image-file zelf op de cd (als in D:\winxp_pro_sp2.iso) ?

Yes, but no.

• lvanhoe
Goed punt, inmiddels heb ik 'm wel als image gebrand en zie nu keurig setup.exe enz op de cd.

Ik hou echter hetzelfde probleem: dat oude installscherm blijft in beeld komen en vraagt om het bestand "asms" dat 'ie niet kan vinden.

Ik heb nu in de bios ingesteld dat booten zowel in stap 1, 2 als 3 moet gebeuren vanaf de CDRom. Toch wil de pc dat maar niet doen, lijkt het. Bij het opstarten zegt 'ie wel "startup from cdrom" maar het vervolgens ook dóen, nee..