jpeg error

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Sinds een aantal weken heb ik problemen met foto's openen die ik met mijn compactcamera Fuji F30 heb gemaakt. Als ik de foto's review op het toestel zelf, en dat is het rare,lijkt alles in orde. Maar zodra ik ze wil openen in een viewer of bewerkingsprogramma op de PC, loopt het mis.
Volgende foutmeldingen verschijnen:
Bij Irfanview: can't read file header! unknown file format!
adobe photoshop: could not complete your request because an unknown or invalid JPEG marker type is found.

Ook het browsen in een windows map geeft geen thumbnail preview, bij de foto's die enkele weken geleden zijn gemaakt (en ook nog op het SD kaartje staan) gebeurt dit wel nog.
Wil dit zeggen dat ik de net gemaakte foto's kwijt ben, of zijn ze nog te fixen?

Verwijderd

wat heb je zelf al geprobeerd :?

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Wat kán ik doen is de vraag.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 19:04

hamsteg

Species 5618

Heb een zelfde probleem gehad toen de JPG lossless opsloeg ... bij Paint Shop Pro was dat. Gewoon opslaan met compressie (gewoon High Quality, 0 compression en dan doet hij het wel).

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

nee wat had je al kunnen doen voor een topic te openen is de vraag :P

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 11:54

YellowCube

Wait...what?

een beetje meer eigen inzet wordt hier wel op prijs gesteld:
FG Algemene policy

heb je bijvoorbeeld als eens op google gezocht naar de melding van IrFanView? of naar die van Photoshop

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.