[Trajectcontrole] A12, 2 onafhankelijke boetes

Pagina: 1
Acties:
  • 1.048 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Topicstarter
Zondag 18 februari j.l., ben ik naar Utrecht geweest (de ECTS).
Een vriend van me zou mee gaan, maar toen ik om 9 uur bij hem voor de deur stond, bleek hij nog in bed te liggen.

Alles bij elkaar kwam het erop neer dat ik op zijn aandringen anders heb moeten rijden. Ik wilde via Den Bosch de A2 pakken om richting Utrecht te rijden. Mijn passagier wist het daarentegen beter, en leidde mij via Arnhem en Driebergen-Zeist naar Utrecht. En omdat we wat verlaat waren, moest ik maar wat harder rijden. Natuurlijk was ik de bestuurder, en besluit ik wat er gebeurt, maar ik heb besloten om 20km/h harder te rijden dan toegestaan (dat is fout, inderdaad, maar ik zit hier niet voor een veroordeling).

Vanuit Arnhem kwamen we op de A12 uit, daar was een weg waar je geen 120 meer mocht, maar 80 of 100. Ik heb daar continue 100 gereden (toen wel aan de snelheid gehouden omdat er een controle bord stond). 3 weken later krijg ik een bekeuring binnen a 77 euro, voor 19km/h te hard (99 waar je 80 mocht).

Heel toevallig, kreeg een kennis op exact dezelfde dag, op dezelfde weg, bij hetzelfde trajectcontrole exact dezelfde bekeuring a 77 euro. Hij is er van overtuigt dat je daar 100 mag.

Nu heb ik 2 vragen:
1: Is het nou 80 of 100 wat je daar rijden mag? (dus zou er een fout in het systeem kunnen zitten?)
2: Is het redelijk die vriend te vragen mee te betalen aan de bekeuring?

Ik ben geen slechte vriend, ik heb 10e parkeergeld op me genomen, ik heb hem gematst met diesel kosten, en ik heb gedaan wat hij vroeg, zit ik nu in een positie om geld te vragen?

Dus...ik hoor het wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

Eijkb

Zo.

Je kan het eens bespreken, wellicht bied hij het zelf aan of je maakt terloops een opmerking in de trant van "boete delen"? Wellicht reageert hij positief. M.b.t. de weg en maximale snelheid: ik ken de situatie niet maar blijkbaar mag je daar geen 100....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
1: Geen idee. Er zijn vast genoeg ervaringsdeskundigen die vaak in die omgeving komen
2: Ja. Hoewel jij wel de verantwoordelijke bent als chauffeur. Maar zoals je zelf al zegt, je hebt 'm ook gematst. Dit is tenminste mijn mening :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
/edit:
en ik ga bezwaar aantekenen!!

nieuwe poging

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 104562 op 15-03-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou als vriend zeker meebetalen als je die boete hebt gehad omdat ik te laat was, al helemaal als ik je nota bene vraag om te hard te rijden. Dus netjes vragen of hij de helft mee wil betalen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, iets te vroeg gejuicht, ik heb dus op de parallelrijbaan die bekeuring gehad.
Ik heb het iig in een mail aan die vriend voorgelegd, de vorige keer dat ik hem erover smste hoorde ik 4 dagen lang niks van hem, en toen ik daarop wat smste kreeg ik een boos smsje terug dat ik nogal snel was met conclusies trekken.

Ik ben in ieder geval benieuwd, ik ga sowieso bezwaar aantekenen, en dan zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor je bezwaar:

Bij Utrecht bestaat de A12 uit vier rijbanen van ieder meerdere rijstroken, op de middelste twee (de hoofdrijbaan) mag je 100, op de buitenste twee (de parallelrijbanen) mag je 80. Dat staat bij elke set matrixborden ook bijzonder duidelijk boven de weg aangegeven. Bij de 100-baan staat het alleen bij het begin ervan, bij de opritten en in het klein op de hectometerpaaltjes.

Mij is niet helemaal duidelijk waar je reed, maar als je Utrecht zelf in moest en je hebt het over de trajectcontroles bij Utrecht zelf, dan heb je waarschijnlijk niet op de hoofdrijbaan gereden, want daar zit niet echt een bruikbare afslag naar Utrecht op, zeker niet als je van Arnhem af kwam. Als ik moet raden ben je daar bij de A27 de parallelrijbaan op gegaan, en in dat geval mocht je toch echt maar 80, staat overigens heel erg duidelijk boven de weg aangegeven.
Als het niet zo heel erg duidelijk aangegeven stond wordt het moeilijker nagaan, dan moet je vooral kijken op welke rijbaan je reed volgens de bon en volgens je eigen herinnering.

Als je het over een controle meer naar Arnhem toe hebt dan kan je bovenstaande negeren, daar ken ik de snelheidsbeperkingen niet. Maar dat stuk bij Utrecht rij ik dagelijks langs.

[edit]
En daar ben je zelf ook al achter. Helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

Op dat stuk mag je maar 80 rijden het is verwarrend voor mensen die niet uit Utrecht komen, maar op dat stuk is 80 de toegestaande snelheid. Dat is dat stuk tussen Nieuwegein en afslag Jaarbeurs Utrecht centrum dat hele stuk word er gecontroleerd dmv van trajectcontrole.

Vroeger op de brug bij dat knooppunt stond het vol met flits camera's maar die zijn al een heel tijd terug weggehaald omdat deze overbodig zijn geworden dmv trajectcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anoniem: 128699 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:14:
Op dat stuk mag je maar 80 rijden het is verwarrend voor mensen die niet uit Utrecht komen, maar op dat stuk is 80 de toegestaande snelheid. Dat is dat stuk tussen Nieuwegein en afslag Jaarbeurs Utrecht centrum dat hele stuk word er gecontroleerd dmv van trajectcontrole.
Aan het begin van dat stuk staat er eerst (links? en) rechts naast de rijbaan een groot rechthoekig bord met daarop in het midden zo'n wit-met-rode-rand 80-gebodsbord en daarna boven iedere rijstrook elke 500-600 meter op de matrixborden, ook met rode rand, dat je er maar 80 mag. Als extraatje wordt het ook nog op elk hectometerpaaltje vermeldt. Rijkswaterstaat is er zelfs zo vriendelijk geweest om met een groot bord aan te kondigen dat er daar trajectcontrole is.

Hoe zou dat verwarrend moeten zijn? En ja, ik zou zelf ook liever wat harder gaan daar, maar dat zegt nog niet dat de duidelijkheid van de maximumsnelheid op dat traject te wensen over laat - mits je weet wat dat witte bord met zijn rode rand betekent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

paQ

Anoniem: 128699 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:14:

Vroeger op de brug bij dat knooppunt stond het vol met flits camera's maar die zijn al een heel tijd terug weggehaald omdat deze overbodig zijn geworden dmv trajectcontrole.
:?

volgens mij staat het er iedere paar 100 meter gewoon boven hoor 8)7

en dat je daar 80 mag heeft met het milieu te maken volgens een minister.
Op de middelste banen mag je 100.... daar is geen milieu

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Dat verschil van 80 en 100 komt weer omdat het oorspronkelijk 100 en 120 was. Om de overgang niet te groot te maken hebben ze dus de snelheid bij beiden met 20 kilometer verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27

paQ

dooddoener :+

daarmee vervalt dus het hele milieu-standpunt

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Doh, dat hele milieu-gedoe gaat nergens over. Alsof dat kleine stukje wat uitmaakt. Alleen misschien voor de directe omgeving, maar verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Pizzaman schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:30:
Alleen misschien voor de directe omgeving, maar verder niks.
Wat natuurlijk juist het hele punt is ;) 't Is jammer dat verder nog altijd maar weinig moeite voor het milieu gedaan wordt, maar de luchtkwaliteit in die gebieden is vziw wel behoorlijk beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:36

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 104562 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:22:
[...]

Nu heb ik 2 vragen:
1: Is het nou 80 of 100 wat je daar rijden mag? (dus zou er een fout in het systeem kunnen zitten?)
2: Is het redelijk die vriend te vragen mee te betalen aan de bekeuring?

[...]
Ik weet niet precies welk stukje je nou precies bedoeld, maar rond Utrecht is er echt totaal geen twijfel over hoe je mag. Er is namelijk geen plekje waar je niet op een matrix met de max. snelheid kan kijken (tenzijn je een poging aan het doen bent de lading van een vrachtwagen te inspecteren, maar dat kan je weer geen 100 hebben gereden). Daarnaast staat het ook nog eens op de hectometerpaaltjes.

Wat betreft je 2de vraag. Jij hebt gereden en jij bent dus diegene die zich aan de snelheid moest houden. Als een bijrijder van mij zegt dat ik harder moet rijden, dan heeft hij pech of we moeten direct afspreken dat eventuele snelheidsboetes gedeeld gaan worden of dat hij ze betaald (hij wil immers harder dan de max. snelheid). Ik zou er zelf ook niet over pijnsen om bij een bijrijder aan te kloppen als ik zelf te hard heb gereden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:01
Precies, als mijn bijrijder me opdringt harder te rijden, stapt hij maar uit en kijkt hij maar of ie het net zo snel aan kan lopen. Ik ben de bestuurder, dus ik bepaal de snelheid (en betaal de daarmee komende boetes).

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32
Als je op de hoofdrijbaan rijdt, heb je trouwens 50% kans dat je niet wordt geregistreerd, althans dat was tot september vorig jaar zeker zo. Nu weet ik dat niet zeker meer, aangezien ik er niet meer bij betrokken ben.

Al die data moest toentertijd nl over een crappy ISDN lijntje en kon de hoeveelheid data niet aan, dus werd er maar 1 hoofdrijbaan per keer aan gezet. Werden geloof ik zo'n 1000 boetes per dag geregistreerd.

Zo maak je weer eens wat mee als uitzendkracht, die in een hoogwerker camera's mag gaan ophangen en IPC's en PPC's mag installeren in wegkantkasten.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door NewbieNeo op 21-03-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
NewbieNeo schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:13:
Als je op de hoofdrijbaan rijdt, heb je trouwens 50% kans dat je niet wordt geregistreerd, althans dat was tot september vorig jaar zeker zo. Nu weet ik dat niet zeker meer, aangezien ik er niet meer bij betrokken ben.

Al die data moest toentertijd nl over een crappy ISDN lijntje en kon de hoeveelheid data niet aan, dus werd er maar 1 hoofdrijbaan per keer aan gezet. Werden geloof ik zo'n 1000 boetes per dag geregistreerd.

Zo maak je weer eens wat mee als uitzendkracht, die in een hoogwerker camera's mag gaan ophangen en IPC's en PPC's mag installeren in wegkantkasten.. :+
Nooit gedacht aan saboteren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

paQ schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:33:
[...]

Ik ken de situatie ter plekke niet, maar vaak is er bij de 'extra' rijstroken sprake van een snelheidsbeperking ivm de breedte van de rijstrook.
Dat is iig bij Zwolle het geval. Daar is normaalgesproken een snelheidslimiet van 100 km/u en daarbij is de spitsstrook gesloten. Bij drukte gaat de spitsstrook open, maar deze is smaller dan een normale rijstrook, waardoor de maximumsnelheid 80 km/u wordt (ook voor de andere rijbanen overigens).

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-06 11:10

Chakotay

Lick here to continue

HaaZ schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:34:
[...]

Ik ken de situatie ter plekke niet, maar vaak is er bij de 'extra' rijstroken sprake van een snelheidsbeperking ivm de breedte van de rijstrook.
Dat is iig bij Zwolle het geval. Daar is normaalgesproken een snelheidslimiet van 100 km/u en daarbij is de spitsstrook gesloten. Bij drukte gaat de spitsstrook open, maar deze is smaller dan een normale rijstrook, waardoor de maximumsnelheid 80 km/u wordt (ook voor de andere rijbanen overigens).
Bij dat stuk A12 zijn het geen smalle rijstroken die eraan geplakt zijn, maar een complete afgesloten rijbaan met volwaardige stroken, die door wat dood gras en een vangrail van de hoofdrijbaan afgesloten is. Dat gaat dus niet op, er is wel elke 20 meter een afslag.. Dat lijkt me dan een logischere reden :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kleine update.
De bekeuring is wel geldig, helaas. Maar dat was al vermeld.

Ik heb die 'vriend' gevraagd of hij misschien wilde delen in de bekeuring. Vooral om alle hiervoor genoemde redenen. Hij besloot hier niet mee akkoord te gaan (ook geen paar euro, wat voor mij qua gebaar al genoeg geweest was) en zei dat het mijn eigen verantwoordelijk was.

Dan ben ik op zo'n moment zéér rationeel, en bedenk ik me dat ik zo iemand dan ook niet als vriend hoef. Andere vrienden hebben wel al eens gedeeld, en ik ook met hen, in bekeuringen, en ik had het nu ook niet meer dan normaal gevonden.

De bekeuring word volgende week netjes betaald, en het geld kan me niet interesseren, maar het is wel jammer dat iemand zich zo laat kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:49

The End

!Beginning

Anoniem: 104562 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:00:
Kleine update.
De bekeuring is wel geldig, helaas. Maar dat was al vermeld.

Ik heb die 'vriend' gevraagd of hij misschien wilde delen in de bekeuring. Vooral om alle hiervoor genoemde redenen. Hij besloot hier niet mee akkoord te gaan (ook geen paar euro, wat voor mij qua gebaar al genoeg geweest was) en zei dat het mijn eigen verantwoordelijk was.

Dan ben ik op zo'n moment zéér rationeel, en bedenk ik me dat ik zo iemand dan ook niet als vriend hoef. Andere vrienden hebben wel al eens gedeeld, en ik ook met hen, in bekeuringen, en ik had het nu ook niet meer dan normaal gevonden.

De bekeuring word volgende week netjes betaald, en het geld kan me niet interesseren, maar het is wel jammer dat iemand zich zo laat kennen.
Ik vind je argumentatie een beetje raar. Ik zou never nooit de bekeuring van een ander meebetalen. Ik zou het zelf ook niet durven vragen aan een ander. De bestuurder betaalt, of wilde je de rekening van een eventuele aanrijding ook delen?

Wat wij wel een enkele keer hebben gedaan is zeggen dat je een eventuele bekeuring deelt (voordat we gingen rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Als iemand je qua snelheid probeert te pushen gewoon altijd quasi-serieus vragen "betaal jij de boete dan?" Heb je meteen je antwoord. Bij een "ja hoor" kun je 't semi-officieel op diegene verhalen en bij een "natuurlijk niet" blijf je netjes als een oud omatje doortuffen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo was dat ook geregeld, van rij nou maar te hard, er gebeurt niks, maak je maar niet druk.
Als ik me niet druk hoef te maken, dan mag ik aan nemen dat hij zichzelf wel verantwoordelijk houd.

Had ik te hard gereden, en had hij verder niks gevraagd, had ik het ook nooit in mijn hoofd durven te halen om te vragen te delen in die bekeuring. Maar omdat hij het vroeg, vind ik het niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pff, sorry hoor.
Maar wie noemt zich hier nu vriend :?
JIJ bent bestuurder JIJ beslist wat er gebeurt JIJ rijd te hard.
Ik zou echt niet het lef hebben om die boete aan een vriend te geven om mee te laten betalen.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bij Arnhem op de A12 zit een trajectcontrole hier mag je maar 100km/u. De rest vanaf Arnhem t/m Driebergen is 120km/u. Hierna is het weer 100km/u. Bij Utrecht heb je weer een trajectcontrole. Verder weet ik niet of je pal voor Utrecht op de rondweg gegaan bent wat 80km/u is of dat je richting Den Haag/Amsterdam bent gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19:26

MeNTaL_TO

The future is not set

paQ schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:33:
[...]

:?

volgens mij staat het er iedere paar 100 meter gewoon boven hoor 8)7

Heeft te maken met de afslagen die aan de parallelbaan wel zitten en op de middelste baan niet. Overigens is er op het 100 traject ook trajectcontrole.
The End schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:36:
[...]

Ik vind je argumentatie een beetje raar. Ik zou never nooit de bekeuring van een ander meebetalen. Ik zou het zelf ook niet durven vragen aan een ander. De bestuurder betaalt, of wilde je de rekening van een eventuele aanrijding ook delen?

Wat wij wel een enkele keer hebben gedaan is zeggen dat je een eventuele bekeuring deelt (voordat we gingen rijden).
Het ligt er een beetje aan, als ik iemand een route aanraad die een stuk langer is en daardoor hij harder moet rijden zou ik het er al bestuurder wel tijdens de rit over hebben. Als iemand besluit te parkeren en een boete krijgt en mij vraagt mee te dokken kan ie ook omvallen. Dus het ligt er maar net aan, in dit geval is de bijrijder wel degelijk mede verantwoordelijk imo.

[ Voor 47% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-04-2007 11:30 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Koffie schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:09:
Pff, sorry hoor.
Maar wie noemt zich hier nu vriend :?
JIJ bent bestuurder JIJ beslist wat er gebeurt JIJ rijd te hard.
Ik zou echt niet het lef hebben om die boete aan een vriend te geven om mee te laten betalen.
Ik vind die ander anders ook niet echt vriendschappelijk overkomen.

Die ander was degene die nog in z'n bed lag toen TS hem kwam ophalen, hij was ook degene die zei dat ze daarheen moesten rijden, en die zei dat ze best harder konden rijden. Natuurlijk blijft het de eigen verantwoordelijkheid van TS, maar ik had op z'n minst aangeboden de helft mee te betalen (nou ja, ik was gewoon op tijd geweest, maargoed :P)

Vergeet ook niet dat TS niet die boete geeft aan die ander, maar vraagt of hij 'een paar euro' mee wil betalen. Dat vind ik eigenlijk vrij reëel. En als dat in bed liggen terwijl iemand je komt halen exemplarisch is voor zijn gedrag kan ik me voorstellen dat TS geen behoefte heeft aan zulke vrienden :)

Maargoed, het is nogal lastig daarover te oordelen zonder TS en die ex-vriend te kennen, natuurlijk.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mja lastig lastig, Maar het in de groep gooien kan natuurlijk altijd. Je ziet van zelf wel hoe hij reageert.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is ook precies wat ik gedaan heb, en dat leverde een lullige reactie op.

@koffie:
ik heb ook duidelijk vermeld dat ik verantwoordelijk ben voor wat er gebeurt. Maar ik heb ook duidelijk mijn beweegredenen voor het te hard rijden gegeven. En in dat geval hoort de bijrijder gewoon mee te delen. Al helemaal als ik het gewoon vriendelijk vraag.

@Hertog:
Dank je, die reactie had ik even nodig, want die mening deel ik gewoon met je.
Het is overigens niet de eerste keer dat er zoiets gebeurt met hem. Hij heeft al met meer mensen problemen gekregen om dit soort dingen. Mensen uitlokken, en dan ineens doen alsof zijn neus bloed. Misselijk ventje dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
yep die trajectcontrole heb ik al 5 bekeuringen van in best korte tijd.
Ik kom daar bijna elke dag meerdere malen langs.
Er staat zoals eerder aangegeven overduidelijk aangegeven dat je er maar 80 mag. Echter als je het bord "trajectcontrole" mist ben je snel geneigd harder te rijden.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

nu we het toch over borden hebben....mag ik zo vrij zijn deze even te vragen. Als je dus voorbij Arnhem komt na de traject controle en naar apeldoorn de a50 op gaat hebben ze tegenwoordig die spitsstrook open. Er staan dan grote borden met 3 banen en 3 pijlen (van doe maar op die strook) ook staat er aan beide kanten van de weg een bord 100 km. Is dat nou voor alle banen of voor de spitstrook ???? Ik ree daar dus vandaag terug van Apeldoorn > Arnhem. Om de paar km staan die borden en staat er dus ok weer 100 op. Echter rijdt iedereen daar 120......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:17
Wat betreft dat meebetalen, dat hangt echt van de situatie af, maar voor zover ik het lees lijkt het me in jouw geval wel toepasselijk om het 50/50 te doen.

Maar een ietsje pietsje offtopic: Het ging zonet over millieu, en 80 rijden ipv 100. Ligt het rendement en co2 uitstoot gemiddeld niet lager bij 100kmh dan bij 80kmh?
Co2 uitstoot dan per afstand uiteraard, niet per tijdseenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

warcow schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:21:
Maar een ietsje pietsje offtopic: Het ging zonet over millieu, en 80 rijden ipv 100. Ligt het rendement en co2 uitstoot gemiddeld niet lager bij 100kmh dan bij 80kmh?
Co2 uitstoot dan per afstand uiteraard, niet per tijdseenheid
Als het verbruik een ruwe indicatie is voor de CO2 uitstoot, dan is mijn auto iig zuiniger/schoner bij 80km/h en heb ik zelf niet in auto's gereden die dat niet waren. En dan heb ik het bij mijn auto over verbruiken in gunstige omstandigheden van rond de 2,7L/100km vs rond de 3,3L/100km, dus ook geen marginaal verschil.
Hoe de uitstoot van fijnstof en andere schadelijke zaken zich verhouden zou ik niet weten.

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 13-04-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na aanleiding van dit bericht nog even het volgende.

3 vrienden hebben aangeboden een deel te betalen van de bon. 3 daarvan zaten op het moment van niet eens ín de auto. Die vonden het niet meer dan normaal, en boden het zelfs aan, zelfs toen ik aangaf dat ik het nu toch écht zelf gedaan had en hem zelf wilde betalen wilden ze gewoon een deel betalen (nu ga ik er niet om vragen natuurlijk).

Dat zijn wel de mensen die ik graag om me heen heb als vrienden, door dik en dun! En daar krijg ik wel een warm gevoel van :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 104562 schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:17:
Na aanleiding van dit bericht nog even het volgende.

3 vrienden hebben aangeboden een deel te betalen van de bon. 3 daarvan zaten op het moment van niet eens ín de auto. Die vonden het niet meer dan normaal, en boden het zelfs aan, zelfs toen ik aangaf dat ik het nu toch écht zelf gedaan had en hem zelf wilde betalen wilden ze gewoon een deel betalen (nu ga ik er niet om vragen natuurlijk).

Dat zijn wel de mensen die ik graag om me heen heb als vrienden, door dik en dun! En daar krijg ik wel een warm gevoel van :D.
Je hebt je rijbewijs dus terug? Is het voorgekomen, kwijtgescholden?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ctrl + F : rijbewijs

Eerste hit is alleen in jouw reactie PcDealer ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Motrax schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:06:
Ctrl + F : rijbewijs

Eerste hit is alleen in jouw reactie PcDealer ;)
Anoniem: 104562 in "Show je auto - Deel 32"
Rijbewijs terug, maar geen verdere verklaring.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1