SHOUTcast DJ's van andere locaties?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hallo, ik zal eerst even een intro schetsen;

Ik heb een Linux server met daarop SHOUTcast incl sc_trans voor het lokaal afdraaien van muziek. (Geen DJ op een ander systeem nodig). Vervolgens wordt op een forum op diezelfde server de muziek gestreamt met een daarvoor ontworpen modificatie.

Werkt allemaal prima, maar het probleem is dat ik zelf geen muziek wil draaien, maar dit anderen wil laten doen. (Muziek waar dat forum over gaat is namelijk niet echt wat ik zelf draai, dus heb ik niks van). Nu had ik al een upload scriptje ontworpen om mensen zelf muziek te laten uploaden maar dat is verre van ideaal.

Dus ik zat eraan te denken om gewoon andere personen thuis Winamp te laten draaien en via mijn SHOUTcast muziek laten streamen. Ik weet dat dit kan, want op de SHOUTcast site zijn applicaties voor DJ's (onder Windows), maar er is een probleem; er zijn meerdere DJ's van verschillende locaties, dus ik weet niet hoe dit in zijn gang gaat. Is er een soort van wachtrij of ben ik echt genoodzaakt om met DJ schema's te gaan werken?

Iemand die mij hier meer over kan vertellen of hier ervaring mee heeft?

B.v.d

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Je zult echt met een DJ schema moeten gaan werken dan, aangezien er maar 1 DJ tegelijkertijd kan draaien.. Mocht er een andere DJ dan in proberen te loggen word diegene er gewoon uitgeknald :)

blub

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Oke kwestie van goed duidelijk maken, en met een schedule systeem werken dus.

Bedankt voor je antwoord

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Foamy schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:23:
Je zult echt met een DJ schema moeten gaan werken dan, aangezien er maar 1 DJ tegelijkertijd kan draaien.. Mocht er een andere DJ dan in proberen te loggen word diegene er gewoon uitgeknald :)
Nee heur, degene die probeert in te loggen krijgt een foutmelding om z'n oren.

Helaas is het zo dat Shoutcast maar 1 inkomende connectie kan afwerken, dus dan zit je nog met het moment dat je van nonstop naar live gaat.

Dit is eventueel op te lossen door VOOR de Shoutcast-server een Icecastserver met een fallback mount te maken. En dan laat je de Shoutcastserver de Icecastserver relayen.

Op die manier draait er altijd muziek en op het moment dat er een DJ gaat draaien gaat dat redelijk netjes over.

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 08:49
Er bestaat speciale software die dit compleet kan regelen. Eén van deze pakketten heet ZaraRadio en is te vinden op http://www.zararadio.com/...p?centro=main.php&lang=en (Freeware, NL taalbestand beschikbaar).

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@ GraveR; met Icecast heb ik gespeeld, maar 1) die manual is onduidelijk en 2) manuals die te vinden zijn zijn voor oudere versies waarvan de helft niet meer klopt. Dus daar ben ik na een aantal uurtjes mee gestopt. (Staat nog wel geinstalleerd, maar niet geconfigureerd). Maar dat er even niks is tussen 2 DJ's door is niet zo'n probleem.

@ FlorisD; wat zou ik hier mee moeten doen? Draai namelijk Linux en dat progje is alleen voor Windows...

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
TommyGun schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:51:
@ GraveR; met Icecast heb ik gespeeld, maar 1) die manual is onduidelijk en 2) manuals die te vinden zijn zijn voor oudere versies waarvan de helft niet meer klopt. Dus daar ben ik na een aantal uurtjes mee gestopt. (Staat nog wel geinstalleerd, maar niet geconfigureerd). Maar dat er even niks is tussen 2 DJ's door is niet zo'n probleem.
Het probleem bij Shoutcast is, als er even 'niets' is, dan worden de clients gedisconnect.

Anyhow, mijn implementatie ziet er zo uit:

De mount-sectie
<mount>
	<mount-name>/live.mp3</mount-name>
	<fallback-mount>/jukebox.mp3</fallback-mount>
	<fallback-override>1</fallback-override>
	<hidden>0</hidden>
	<on-connect>/usr/local/share/icecast/jukebox/disable.php</on-connect>
	<on-disconnect>/usr/local/share/icecast/jukebox/enable.php</on-disconnect>
</mount>

<mount>
	<mount-name>/jukebox.mp3</mount-name>
	<hidden>1</hidden>
</mount>

De paths-sectie
<alias port="8050" source="/" dest="/live.mp3"/>

Je laat dus Shoutcast porrt 8050 relayen. Standaard is er dus de jukebox die muziek voorziet. Op het moment dat er een DJ live gaat, gaat deze op live.mp3 zitten; gevolg: alle clients schakelen naadloos over op de DJ.

On-connect en on-disconnect zijn optioneel, deze scriptjes veranderen in mijn geval wat op de website en wat backend stuff.

Samenvattend (in deze situatie):

Icecast server op 8000 en 8050
Shoutcast server op 8100 (of ieder andere poort) relayet 8050 (is relayet correct? ;))
DJ's verbinden via een Icecast op mountpoint /live.mp3

Wat ZaraRadio allemaal doet is niet wat jij zoekt in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door GraveR op 16-03-2007 10:20 ]

Pagina: 1