[Vista] Werkbalk computer verslepen in vista**

Pagina: 1
Acties:

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-02 14:47
ik had in windows xp altijd een werkbalk van "deze computer" bovenaan mijn bureaublad, die kon je maken door met de rechtermuisknop op de taakbalk te klikken, werkbalk aanmaken, (in dit geval van "deze computer") dan kwam die nieuwe werkbalk op de taakbalk te staan en vanaf de taakbalk sleepte ik hem dan het bureaublad op.

mijn probleem is nu dat dit niet meer gaat in windows vista. ik kan wel aparte onderdelen uit "computer" van de taakbalk afslepen maar niet meer de hele werkbalk "computer"

weet iemand of dit toch wel mogelijk is? en zo ja hoe dan?

Verwijderd

een zooi van die toolbars zit niet meer vista..

er is een widget van microsoft beschikbaar voor 'quicklaunch' die zou je volgens ook wel kunnen gebruiken
als je googelt op quicklaunch widget vista.. dan vind je hem wel :)

• skillet
maar ik kan die werkbalk wel op de taakbalk krijgen, alleen krijg ik hem niet versleept naar mijn bureaublad (en ja ik heb taakbalk vergrendelen uitgezet)

• skillet
weet iemand hoe het komt dat dit niet meer kan in vista maar wel kon in xp?

Verwijderd

skillet schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:27:
weet iemand hoe het komt dat dit niet meer kan in vista maar wel kon in xp?
Wilde gok, andere OS?

• skillet
dat is toch gek? ik kon hem in xp en in vista verslepen naar de taakbalk maar alleen in xp kan ik hem van de taakbalk afslepen het bureaublad op en in vista niet, je zou toch verwachten dat in vista toch op z'n minst evenveel kon als in xp? hmm?

• magdiragdag
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-05-2022
Het was ook een van mijn frustraties dat ik geen snelstartwerkbalk kon losmaken van de taakbalk. Maar er is wel een oplossing:
Ga in verkenner naar de 'quick launch'-map (gebruikers\%user%\app.data\MS\IE-quick launch of zoiets). Versleep daarvandaan de map naar de zij/bovenkant van je scherm en voila: je werkbalk is terug. De muispointer verandert niet aan de rand van je scherm dus je ziet niet dat er wat gebeurt, maar het lukt wel degelijk. :)

Verwijderd

magdiragdag schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:12:
Ga in verkenner naar de 'quick launch'-map (gebruikers\%user%\app.data\MS\IE-quick launch of zoiets).
Wow het werkt. P.s. het pad is:
C:\users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

• skillet
hartstikke bedankt _/-\o_
Pagina: 1