[Excel] Macro niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik zit op mn werk en ik moet een formulier in excel invullen. Ik open het document en enable macros. Op de worksheet kan ik in een cel middels een slidertje kiezen tussen: ja, nee en nvt. Nu kan ik dat in principe ook alleen blijft het vakje wit. Als ik het vakje selecteer met mn muis dan zie je wel : ja, nee of nvt. Ook bij print preview blijft het vakje wit.

Naar mijn weten heb ik niet aan instellingen gezeten en de mensen hier op kantoor hebben weten het niet. Iemand wel een idee?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-07 13:48
Ik neem aan dat je bedoeld dat er validatie op de cel staat en dat je alleen een vaste waarde mag kiezen. Als dat zo is, kan ik me alleen voorstellen dat de tekstkleur gelijk is aan de achtergrondkleur (wit?).

Staat de geselecteerde waarde wel in de Formule-editor (dat ding dat onder de menu-balk hangt)?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat heeft dit met een macro te maken? Wat bedoel je met een slider? Een dropdownbutton of iets anders, en hoe heb je die op het werkblad gezet? Beetje vaag topic zo.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• CRAM
Het betreft een standaardformulier (in excel) met keuze menuutjes (drop down). Nadat ik mijn keuze heb gemaakt in zo'n menuutje, is mijn keuze niet zichtbaar. Alleen als ik met mijn muis binnen de cel een selectie maak dan zie je mijn keuze wel. Ik kan dus keuzes maken, alleen blijft de cel daarvoor en daarna wit.

Mijn excuses als ik onduidelijk ben geweest. Ik had (en heb nog steeds) haast met die klus.

[ Voor 90% gewijzigd door CRAM op 16-03-2007 13:05 ]

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

reageer dan eens op de opmerkingen en vragen van mbaltus?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• CRAM
mbaltus schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:52:
Ik neem aan dat je bedoeld dat er validatie op de cel staat en dat je alleen een vaste waarde mag kiezen. Als dat zo is, kan ik me alleen voorstellen dat de tekstkleur gelijk is aan de achtergrondkleur (wit?).

Staat de geselecteerde waarde wel in de Formule-editor (dat ding dat onder de menu-balk hangt)?
Ik kan inderdaad alleen een vaste waarde kiezen: ja / nee / nvt
Ik kan de tekstkleur niet veranderen. Optie staat als het ware uit.
De geselecteerde waarde staat niet in de formule-editor.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Klinkt alsof het werkblad beveiligd is. Alleen krijg je dan in de regel een waarschuwing als je de cel probeert te editen.

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 21:03
CRAM schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:41:
[...]

Ik kan de tekstkleur niet veranderen. Optie staat als het ware uit.
Kun je wel de achtergrondkleur veranderen?

• CRAM
Lustucru schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:07:
Klinkt alsof het werkblad beveiligd is. Alleen krijg je dan in de regel een waarschuwing als je de cel probeert te editen.
precies, zoiets dacht ik ook. Maar bij mijn collega's werkt hetzelfde bestand wel.
riZZy schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:22:
[...]

Kun je wel de achtergrondkleur veranderen?
Nee
Pagina: 1