Toon posts:

[Windows xp op Apple] internet traag

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik pas geleden een iMac 24" gekocht en ik heb ook windows op dat ding draaien, alles doet het gewoon goed behalve mijn internet (draardloos)

Mijn internet is veel te traag, 11Mbps wat normaal 54Mbps moet zijn.
ik denk zelf dat het aan de driver ligt maar ik weet het niet zeker.

Weet iemand hier een oplossing voor..?

Alvast dank

Verwijderd

Uitloggen en OSX opstarten ;)

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Nu heb ik dat ook gehad met mijn iMac 20" onder OSX en niks hielp. Uiteindelijk heb ik maar een kabel naar mijn router gelegd. Ik hoop niet dat jij hetzelfde probleem hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga dan wel een Wirlles USB halen plug ik die er wel in.

Maar het liefst heb ik dat die het gewoon doet..!

Verwijderd

Onder welk OS doet je internet het niet? OSX of Windows?

Heb je een Airport card?

Verwijderd

Check in windows of wel alle drivers gevonden worden in apparaatbeheer, en zet de draadloze verbinding op hoogste prioriteit bij netwerkverbindingen, probeer ook eens je router in te stellen met WPA of zonder wachtwoord, kijken of dat verschil maakt.

Als je een USB modem haalt, let op dat je dan niet weer de mist ingaat:
- http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304691

en anders ff geduld hebben (met je verbinding) en wachten op versie 10.5, waarbij bootcamp geen beta meer is. mja Leopard neemt 1 groot probleem met zich mee, en dat zal Windows zijn.

Gebruik je Mac waar die voor gemaakt is: Mac OS X :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:35:
Gebruik je Mac waar die voor gemaakt is: Mac OS X :)
Zoals ik al zei:

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Wat een bullshit antwoord. Het is hier de HK niet.

Als je draadloze netwerk onder macos wel goed werkt en onder winxp niet dan kan het niet anders dan een software matig probleem zijn. Het lijkt mij een kwestie van dingen doen met de hardware waarvoor die niet gebouwd is.
Gelukkig is voor internetten is 11mbit rap genoeg.

Oftewel, kijken of je een andere driver voor de draadloze netwerkkaart kan vinden, of misschien dat bootcamp roet in het eten gooit.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 16-03-2007 02:12 ]

Verwijderd

job schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 02:10:
[...]

Als je draadloze netwerk onder macos wel goed werkt en onder winxp niet dan kan het niet anders dan een software matig probleem zijn. Het lijkt mij een kwestie van dingen doen met de hardware waarvoor die niet gebouwd is.

Oftewel, kijken of je een andere driver voor de draadloze netwerkkaart kan vinden, of misschien dat bootcamp roet in het eten gooit.
Bootcamp is nog steeds beta, dus verwacht niet dat alles goed werkt. Als je een Mac hebt waarom zou je dan überhaubt onder Windows gaan werken via bootcamp? Met andere woorden: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Laten we ook hier niet de discussie gaan houden waarom iemand Windows op een Apple zou willen gebruiken. Dergelijke reacties voegen niets toe en zullen worden verwijderd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 09:46

Nitai

Live the life you love.

Zoals eerder gevraagd, heb je het probleem in beiden systemen? En waar baseer je op dat het 54Mbps moet zijn in plaats van 11Mbps? Kan je Wireless router/AP dit wel aan? Of heb je eerder met succes een 54Mbps verbinding gehad?

Kortom, geef wat meer informatie, dat maakt het oplossen van het probleem wat makkelijker :P

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-02 14:00
Mjah, ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Onder OSX wordt aangegeven dat er een 130Mbps verbinding is met mijn nieuwe airport extreme. Echter, als ik onder windows ga kijken naar de snelheid, dan staat daar rond de 6,5Mbps, maar het is erg instabiel en soms zakt ie ook in naar de 2Mbps.

Nou weet ik niet hoe nauwkeurig OSX is met het aangeven van die snelheid (onder Netwerkhulp programma).

Verwijderd

Topicstarter
"job schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 02:10:
[...]

Oftewel, kijken of je een andere driver voor de draadloze netwerkkaart kan vinden, of misschien dat bootcamp roet in het eten gooit"

ik weet ook dat het aan software ligt. maar goed waardeloze reactie

Ik zou ook graag alleen maar mac gebruiken, maar is hellaas nog steeds zo dat niet alle programma's niet op mac draaien.

en apple bied geen suport ik heb ze al gebeld

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 17:40
Heb het zelfde probleem alleen op OSX, internet is veel te traag, veel trager dan zou moeten in ieder geval. Enig idee hoe op te lossen? En een domme vraag die iemand waarschijnlijk heel makkelijk kan beantwoorden. Als ik mijn iMac opstart start deze niet automatisch het draadloze internet op, hoe kan dit? Dit deed hij gisteren nog wel (sinds twee dagen overgestapt...). Het gaat om een nieuwe iMac 20".

Edit:
Net weet utp kabel aangsloten en loopt als een trein, dan maar niet draadloos.

[ Voor 9% gewijzigd door Dracoplasm op 22-03-2007 17:47 ]

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Het zou zo kunnen zijn dat de driver op de Bootcamp drivercd een 54mbps driver is. Wanneer je op de site van Broadcom of een andere 'generieke' fabrikant (D-Link etc.) een alternatieve driver voor die chipset vindt, met zo'n bijgeleverd 'utility' zou het weleens sneller kunnen werken.
Pagina: 1