Toon posts:

RJ11-pluggen voor ronde telefoonkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wist niet in welk draadje ik dit moest plaatsen. Als het niet goed is dan zie ik graag dat een van de moderators deze topic verplaatst.

Nu mijn probleem:
Ik moet steeds vaker RJ11-plugjes knijpen. En bemerk dat knijpen op ronde kabels moelijk gaat. Dit omdat er dikkere aders inzitten. Na zoeken op dit forum kwam ik erachter dat ik op zoek moest gaan naar RJ-11 pluggen voor massieve kernen. Uiteindelijk gevonden bij Primafoon. Maar tot mij grote verbazing passen die pluggen ook niet goed. Terwijl op het doosje waar de verkoper ze uit haalde wel degelijk stond "RJ11 voor ronde telefoonkabels met massieve kernen." Ik merk echter geen enkel verschil met de gewone telefoonplugjes van de bouwmarkt. Nu vraag ik me af wat het verschil is? En wat is volgens jullie beste manier om die RJ11-plugjes te knijpen? Strippen schijnt geen goede oplossing te zijn. Waarom niet? Vanwege kortsluiting die kan onstaan? Als ik uiteindes van de aderen platdruk met een tang past het overigens wel in een RJ11-plug. Maar is dit technisch gezien wel een goede oplossing? Of ben ik dan bezig met het maken van storingsgevoelige RJ11-kabels?

Verwijderd

Nou ik heb het van laatst ook aan de zaak gedaan omdat ik geen andere kabel voor handen had. Maar ik doe eigenlijk hetzelfde als wat jij zegt. Aan het eind de isolatie dichtdrukken met een combinatie tang.

Want het maakt verder toch ook niet uit welke RJ11 stekker je hebt want waar het stuk van de buitenmantel in moet past bijna nooit in een RJ11 stekkertje.

Gewoon plat maken dus, gebeurd nooit wat mee

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij RJ-11 maakt 't niet zo heel veel uit wat je doet qua storing. Dus als platdrukken helpt, vooral doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:24
Die pluggen zijn er niet doodeenvoudig omdat die ronde kabel installatiekabel is (harde kern) welke niet voor pluggen gemaakt is, die pluggen zijn er alleen maar voor platte kabel wat dan weer volgens de specificatie is.

Die ronde kabel is om van je ISRA punt naar een contactdoos te gaan.
Als ik dan een splitter ergens moet installeren waar alleen een RJ11 stekker op zit knijp ik die er gewoon op zonder de draden te strippen (moet ook niet) en gebruik alleen de rode en blauwe aangezien je die ook alleen maar gebruikt dan past het prima als je ook nog is een stuk van de buitenmantel in je plug propt en dan dichtknijpt, werkt al jaren goed :)

Met een beetje tang kan je ook precies de lengte ervoor afknippen.

[ Voor 54% gewijzigd door Uberprutser op 15-03-2007 18:37 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Ballebek schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:35:
Die pluggen zijn er niet doodeenvoudig omdat die ronde kabel installatiekabel is (harde kern) welke niet voor pluggen gemaakt is, die pluggen zijn er alleen maar voor platte kabel wat dan weer volgens de specificatie is.

Die ronde kabel is om van je ISRA punt naar een contactdoos te gaan.
Als ik dan een splitter ergens moet installeren waar alleen een RJ11 stekker op zit knijp ik die er gewoon op zonder de draden te strippen (moet ook niet) en gebruik alleen de rode en blauwe aangezien je die ook alleen maar gebruikt dan past het prima als je ook nog is een stuk van de buitenmantel in je plug propt en dan dichtknijpt, werkt al jaren goed :)

Met een beetje tang kan je ook precies de lengte ervoor afknippen.
Waarom wordt er dan onderscheid gemaakt tussen RJ11-stekkers voor soepele en massieve kernen?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12 21:04
Ik heb hetzelfde probleem ook al meerdere malen bij de kop gehad, ik snij altijd voorzichtig een dunne schil van de draadjes af (Rondom) Zonder dat je daarbij tot op het kale koper gaat. Dan past het wel in een "gewone" RJ-11 connector, De truuk van het platknijpen is nieuw voor mij, ookmaar eens proberen.

Een betere oplossing zou zijn dat je de dikke tel kabel vanaf het ISRA punt Aan sluit in een rj-11 aansluit doosje die ze tegenwoordig meeleveren bij de doe het zelf pakket, en vanaf dat doosje met standaard platte kabel naar de splitter. En vanaf daar gewoon de boel weer aansluiten.

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 00:59:
[...]

Waarom wordt er dan onderscheid gemaakt tussen RJ11-stekkers voor soepele en massieve kernen?
Weet iemand nog antwoord op deze vraag?
Pagina: 1