[Terminal Server] executables vanaf netwerk starten

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben aan het experimenteren met Terminal Services als optie voor remote workstations.

Nu werkt alles prima, maar als ik in de TS ingelogd ben en ik wil een exe opstarten (en ik heb rechten, probleem gebeurd ook bij admin) en de file staat op een andere server in het netwerk, bijvoorbeeld \\blabla\share\setup.exe dan mag ik deze niet starten (Cannot access, You may not have the appropriate permissions to access the item.).

Nu vraag ik me af waarom dit is. Als ik de data naar de server kopieer (in dezelfde sessie) kan ik wel gewoon de setup starten, alleen het is een netwerkprogramma die ook vanaf die share gestart moet worden.

Bij voorbaat dank!

EDIT:
Ik merk zojuist ook dat het ook voorkomt op de console zélf van de server. Misschien weet iemand hier iets op?
Bij het openen van een .cab file krijg ik: "your current security settings do not allow this action".

Andere servers (niet TS servers) hebben dit niet.

Deïnstalleren van Internet Explorer 7 heeft geen effect.

[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 15-03-2007 15:49 ]

Verwijderd

Het lijkt me toch een domain of een domain controller policy.

Welke server versie gebruik je (2000/2003?)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt dit vast ergens met een policy ingesteld, kijk met rsop.msc en gpresult eens waar die vandaankomt. Al kan je dat in je gpmc ook wel zien neem ik aan.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters