Ik heb nogal een vreemd probleem, ben namelijk eigenaar van mailer-daemon@mijnisp.nl
Sinds kort worden alle bounces van andere servers doorgestuurd naar mijn adres, omdat de mailserver mijn adres als afzendadres gebruikt. Hierover eerst een stukje verklaring van het NOC van mijn ISP
Tevens verzend 1 speciefiek IP adres (uit de range van mijn ISP, maar niet een op hun server/interne range) mails met mailer-daemon@mijnisp.nl die dus ook via-via naar mij bouncen.
Nu had ik altijd al 1 of 2 mails per week over undeliverable mail, maar die leken altijd van andere servers te komen (ik ging er van uit dat dit veroorzaakt word door een instelling aan de andere kant, deze foutmeldingen kwamen niet bij mijn eigen ISP vandaan). Maar nu heb ik er soms 4 a 5 per dag.
Nu komt mijn ISP na mijn klacht hierover met het volgende
De mailserver van de ISP draait Exim 4.60 volgens berichtheaders (ik vermoed op debian)
Sinds kort worden alle bounces van andere servers doorgestuurd naar mijn adres, omdat de mailserver mijn adres als afzendadres gebruikt. Hierover eerst een stukje verklaring van het NOC van mijn ISP
Nu gebruikt mijn ISP bij bounces normaliter mailer-daemon@mailrelay0*.mijnisp.nl (*=nummer van de server). Alleen nummer 1 niet(meer) lijkt uit de headers. Die gebruikt nu de mijne.The addresses MAILER-DAEMON and postmaster should normally appear in your alias file, expanding into the email address of the system administrator. MAILER-DAEMON is used by Exim as the sender address in bounce messages. It is also recommended that root be set up as an alias for an administrator, especially when deliveries are being run under the permissions of the recipient users, in order to avoid running any delivery as root.
als berichten worden teruggestuurd naar de afzender door exim, wordt als afzender 'jouw' emailadres gebruikt. Als dit bounce bericht niet wordt geaccepteerd wordt dat teruggestuurd en krijg jij ze in je mailbox.
Tevens verzend 1 speciefiek IP adres (uit de range van mijn ISP, maar niet een op hun server/interne range) mails met mailer-daemon@mijnisp.nl die dus ook via-via naar mij bouncen.
Nu had ik altijd al 1 of 2 mails per week over undeliverable mail, maar die leken altijd van andere servers te komen (ik ging er van uit dat dit veroorzaakt word door een instelling aan de andere kant, deze foutmeldingen kwamen niet bij mijn eigen ISP vandaan). Maar nu heb ik er soms 4 a 5 per dag.
Nu komt mijn ISP na mijn klacht hierover met het volgende
Maar dit is mijn vaste mailadres na een overstap op deze ISP! Geen zin om nogmaals mijn adres te wijzigen (geen suggesties als: regel je eigen domein s.v.p. want het probleem uit de weg gaan kan ik uit mezelf ook wel).Bij deze het verzoek om het adres te verwijderen en een ander adres te kiezen: vanaf volgende week zal ik het adres als alias toevoegen aan ons postmaster adres.
De mailserver van de ISP draait Exim 4.60 volgens berichtheaders (ik vermoed op debian)
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!