Ik ben de mailer-daemon! (en nu zit m'n ISP dwars)

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05
Ik heb nogal een vreemd probleem, ben namelijk eigenaar van mailer-daemon@mijnisp.nl

Sinds kort worden alle bounces van andere servers doorgestuurd naar mijn adres, omdat de mailserver mijn adres als afzendadres gebruikt. Hierover eerst een stukje verklaring van het NOC van mijn ISP
The addresses MAILER-DAEMON and postmaster should normally appear in your alias file, expanding into the email address of the system administrator. MAILER-DAEMON is used by Exim as the sender address in bounce messages. It is also recommended that root be set up as an alias for an administrator, especially when deliveries are being run under the permissions of the recipient users, in order to avoid running any delivery as root.

als berichten worden teruggestuurd naar de afzender door exim, wordt als afzender 'jouw' emailadres gebruikt. Als dit bounce bericht niet wordt geaccepteerd wordt dat teruggestuurd en krijg jij ze in je mailbox.
Nu gebruikt mijn ISP bij bounces normaliter mailer-daemon@mailrelay0*.mijnisp.nl (*=nummer van de server). Alleen nummer 1 niet(meer) lijkt uit de headers. Die gebruikt nu de mijne.

Tevens verzend 1 speciefiek IP adres (uit de range van mijn ISP, maar niet een op hun server/interne range) mails met mailer-daemon@mijnisp.nl die dus ook via-via naar mij bouncen.

Nu had ik altijd al 1 of 2 mails per week over undeliverable mail, maar die leken altijd van andere servers te komen (ik ging er van uit dat dit veroorzaakt word door een instelling aan de andere kant, deze foutmeldingen kwamen niet bij mijn eigen ISP vandaan). Maar nu heb ik er soms 4 a 5 per dag.

Nu komt mijn ISP na mijn klacht hierover met het volgende
Bij deze het verzoek om het adres te verwijderen en een ander adres te kiezen: vanaf volgende week zal ik het adres als alias toevoegen aan ons postmaster adres.
Maar dit is mijn vaste mailadres na een overstap op deze ISP! Geen zin om nogmaals mijn adres te wijzigen (geen suggesties als: regel je eigen domein s.v.p. want het probleem uit de weg gaan kan ik uit mezelf ook wel).

De mailserver van de ISP draait Exim 4.60 volgens berichtheaders (ik vermoed op debian)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

En dit zag je niet aankomen toen je 'mailer-daemon@mijnisp.nl' als emailadres uitkoos?
8)7

Als ik het mailtje van je ISP goed begrijp heb je sowieso geen keus als je je email prive wilt houden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
Natuurlijk wel eerst een weekje getest, toen geen problemen. En ja, mijn ISP geeft nu gewoon aan: je bent je mailadres kwijt. Nogal onredelijk vind ik (maar daar valt vast wel over te praten).

nogmaals de vraag geen suggestie te geven die het het probleem alleen maar uit de weg gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Cio schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:11:
Natuurlijk wel eerst een weekje getest, toen geen problemen. En ja, mijn ISP geeft nu gewoon aan: je bent je mailadres kwijt. Nogal onredelijk vind ik (maar daar valt vast wel over te praten).

nogmaals de vraag geen suggestie te geven die het het probleem alleen maar uit de weg gaan
Suggesties die er niet op neer komen dat je het probleem beter uit de weg kunt gaan zijn er simpelweg niet.

Je hebt een emailadres geregistreerd dat gemaakt is voor de bounce berichten waar je over klaagt. Voordat je contact zocht met je ISP had je eventueel nog een filter kunnen instellen die dit soort bounces automatisch de trash ingooit (procmail rules bijv.). Inmiddels heb je echter een slapende hond wakker gemaakt en zul je hoogst waarschijnlijk op zoek moeten naar een ander emailadres.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Cio schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:06:
Maar dit is mijn vaste mailadres na een overstap op deze ISP! Geen zin om nogmaals mijn adres te wijzigen (geen suggesties als: regel je eigen domein s.v.p. want het probleem uit de weg gaan kan ik uit mezelf ook wel).
Volgens mij ben je gewoon te lui om alle handelingen die komen kijken bij een emailadres change uit te voeren. Als gevolg daarvan krijg je nu problemen met je ISP.

Althans zo kom het bij mij over iig. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
Cio schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:06:
..Nu gebruikt mijn ISP bij bounces normaliter mailer-daemon@mailrelay0*.mijnisp.nl (*=nummer van de server). Alleen nummer 1 niet(meer) lijkt uit de headers. Die gebruikt nu de mijne....Maar nu heb ik er soms 4 a 5 per dag...De mailserver van de ISP draait Exim 4.60 volgens berichtheaders (ik vermoed op debian)
Eerder kreeg ik deze meuk niet (getest voordat ik het adres echt ging gebruiken), alleen af en toe wat dingen van andere servers (die niet van mijn ISP waren).

Wellicht dat iemand weet hoe zo'n exim mailserver in elkaar zit en een omweg weet of kan verklaren waarom dit nu opeens WEL gebeurd.

Lijkt me nogal vreemd als mijn ISP gewoon m'n mailadres kan trashen!

Edit: Dik 2 maanden geleden gedaan. Ben inderdaad te lui om nogmaals mijn e-mailadres te wijzigen, omdat mijn ISP iets heeft veranderd.

[ Voor 12% gewijzigd door Cio op 15-03-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
Beetje het geval van: Ik koop een huis bij Schiphol en ga na 3 weken klagen voor geluidsoverlast >:)

Ik denk toch echt dat je weinig keus hebt, tegen een provider moet je toch van goede huize komen.

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 15-03-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
nouja, meer van, ik zet m'n tentje op bij schiphol om te testen of er geluidsoverlast is, 2 weken later is er nog geen geluidsoverlast geweest, zet m'n huis neer, nog dik een maand nergens last van, heb ik alles ingericht, komen de vliegtuigen opeens 5x per uur over!

Edit: ter info, ik heb bij deze ISP gewerkt. Bounces werden altijd met mailer-daemon@mailrelay0*.mijnisp.nl gestuurd!

[ Voor 19% gewijzigd door Cio op 15-03-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Raar dat je dat adres kon registreren.

Maar dat adres wil je niet eens, omdat mailservers mails vanaf dat adres soms blokkeren. Sterker nog, dat wordt expliciet genoemd in RFC 3834. Al is er geen RFC die dat adres "verplicht", dus in theorie zou je het min of meer hard kunnen maken dat ze geen formele poot hebben om op te staan. Maar dan moet je ten eerste heel goed de Voorwaarden lezen en ten tweede verlies je het toch wel als je de mensen van je ISP pissig maakt ;)

Die week tijd is wel erg kort. Maar je zou wellicht wat kunnen regelen, zoals de komende maand als overbrugging en daarna als extra overburigging 2 maanden een CC-tje krijgen van alle mail daarop. En / of probeer er meer bandbreedte uit te slepen :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:19

Croga

The Unreasonable Man

Wat verwacht je nou..... Dat als je postmaster@isp.dinges neemt je ISP daar niet over gaat klagen? Of webmaster@isp.dinges?

Er zijn nou eenmaal aan aantal adressen die voor systeem doeleinden gebruikt worden. Net zoals je niet moet gaan rommelen met een bestand genaamt boot.ini aan te maken op je harde schijf moet je ook geen EMail adres nemen met mailer-daemon er in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Lijkt me overigens ook handig van je ISP dat ze email adressen uitgeven die ze zelf (zouden kunnen) gebruiken.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Laat lekker gaan, Wees blij dat ze dit doen. iemand anders zou er mee kunnen frauderen. Daarom doen ze dit. Vanuit dat standpunt zal je het nooit redden. Toon zelf ook goeie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou weet ik waarom ik zoveel betaal voor mijn internet verbinding; vanwege dit puberale gedrag van sommige klanten. Mijn advies luidt dan ook: word volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Huh?

Exim gebruikt helemaal geen MAILER-DAEMON@domein als daadwerkelijk afzenderadres voor bounces. Alleen als adres in de From: header. Maar de envelope sender is, zoals dat voor alle bounces verplicht is, gewoon leeg. Je zou dit adres dus zonder problemen moeten kunnen gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Misschien dat ze dat adres willen gaan gebruiken voor de toekomst en nu alvast wat proef willen draaien?? :S

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 11:52
Ik heb directie@"mijn internetprovider".nl geregistreerd... :+

Leuk dat je alle klachtenemails van klanten, en soms ook interne email krijgt doorgestuurd ;)
Ik heb em al meer dan 4 maand nu, en nog nix geen reactie van de provider gekregen.. wel apart dat het zomaar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
CyBeR schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:40:
Huh?

Exim gebruikt helemaal geen MAILER-DAEMON@domein als daadwerkelijk afzenderadres voor bounces. Alleen als adres in de From: header. Maar de envelope sender is, zoals dat voor alle bounces verplicht is, gewoon leeg. Je zou dit adres dus zonder problemen moeten kunnen gebruiken.
Care to elaborate? Steeds meer servers (nu ook 2 & 3 al!) laten hun errors op vreemde wijze bij mij eindigen. Als wat jij zegt neerkomt op wat ik denk dat het betekent, heeft mijn ISP dus een wijziging uitgevoerd waardoor ik nu met al die rotzooi zit.

mijn verzoek ik even op te houden met flamebait reacties, snap dat het een belachelijke situatie is, maar 't is wel mijn mail adres!

[ Voor 9% gewijzigd door Cio op 15-03-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cio schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:47:
[...]

Care to elaborate? Steeds meer servers (nu ook 2 & 3 al!) laten hun erros op vreemde wijze bij mij eindigen.

mijn verzoek ik even op te houden met flamebait reacties, snap dat het een belachelijke situatie is, maar 't is wel mijn mail adres!
Nou ja, als exim (of postfix, sendmail, exchange, whatever) een bounce stuurt, doen ze dat als volgt in een SMTP sessie, na de vriendelijkheden zoals EHLO's enzo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
MAIL FROM: <>
[reply van server dat alles cool en ok is]
RCPT TO: <afzender van gebouncte mail@domain>
DATA
Subject: BOUNCE yay blabla
etc.
.

Dat Mailer-Daemon@domein adres komt zoals je ziet niet voor in de 'officiele' delen van deze communicatie: het from-adres is leeg. Zo kun je een bounce herkennen namelijk. De MTA is echter compleet vrij in wat het in het mailtje zelf (DATA commando) zet. En exim zet dan wat leuke headers neer zoals een Subject, een From adres zodat de ontvanger kan zien dat 't van een mailprogramma komt, etc. Exim gebruikt daar 'Mailer-Damon@domein' voor. Maar zoals ik al zei: dat is (bij gebrek aan beter woord) 'onofficieel'. Er zou dus nooit een geautomatiseerd antwoord naartoe gestuurd moeten worden. Zo wel, is er iets fout geconfigureerd.

Bounces van bounces, die jij blijkbaar ontvangt, komen helaas wel voor. (Sterker nog, ik word er compleet gestoord van). Maar die komen als alles normaal is geconfigureerd nooit in een mailbox uit, want de afzender '<>' is leeg. Wat exim daarmee doet is ze freezen in de queue omdat ze undeliverable zijn. Na een paar dagen worden ze dan weggeflikkerd. Het zou er haast op lijken dat je ISP iets heeft veranderd aan de configuratie waardoor bounces niet meer netjes met een lege envelope sender gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
een snelle test leert me dat een mail sturen naar onzin@mijnisp.nl nog steeds mailer-daemon@mailrelay01.mijnisp.nl als afzendadres gebruikt (reply-to is niet aanwezig in de header)

De errors die ik krijg van mijn eigen ISP bevatten niet de oude mail (daarvan kan ik de headers dus niet terughalen, zucht)

@CyBeR
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 1000x maal dank, hier kan ik iets mee!

[ Voor 10% gewijzigd door Cio op 15-03-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

paste de headers van zo'n bounce eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
Bounce op bounce, diepste/oorsprongkelijk bericht.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Received: from mailrelay02.mijnisp.nl (mailrelay02.mijnisp.nl [212.45.32.108])
    by PPSeer.ppseer.com (Postfix) with ESMTP id 22FCE26C68D
    for <pejqgg@www.ppseer.com>; Wed, 14 Mar 2007 15:41:39 -0500 (CDT)
Received: from [212.45.56.22] (helo=random.host.name)
    by mailrelay02.mijnisp.nl with smtp (Exim 4.60)
    (envelope-from <MAILER-DAEMON@mijnisp.nl>)
    id 1HRaHs-0001d1-UU
    for pejqgg@www.ppseer.com; Wed, 14 Mar 2007 21:41:33 +0100
Date: wo, 14 mrt 2007 21:41:43 +0100
From: Mail Delivery Subsystem <MAILER-DAEMON@mijnisp.nl>
Message-Id: <200703142141.LIQ20073@mx1.mijnisp.nl>
To: <pejqgg@www.ppseer.com>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status;
 boundary="LIQ20073.1173830400/mx1.mijnisp.nl"
Subject: Returned mail: User unknown
Auto-Submitted: auto-generated (failure)

Bounce op bounce, bericht wat ik in mijn box kreeg (vorige was de bijlage).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Received: from [72.32.6.165] (helo=PPSeer.ppseer.com)
    by mx02.mijnisp.nl with esmtp (Exim 4.60)
    id 1HRaHy-00077h-AF
    for MAILER-DAEMON@mijnisp.nl; Wed, 14 Mar 2007 21:41:42 +0100
Received: by PPSeer.ppseer.com (Postfix)
    id 6409526C699; Wed, 14 Mar 2007 15:41:39 -0500 (CDT)
Date: Wed, 14 Mar 2007 15:41:39 -0500 (CDT)
From: MAILER-DAEMON@PPSeer.ppseer.com (Mail Delivery System)
Subject: Undelivered Mail Returned to Sender
To: MAILER-DAEMON@mijnisp.nl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status;
    boundary="22FCE26C68D.1173904899/PPSeer.ppseer.com"
Message-Id: <20070314204139.6409526C699@PPSeer.ppseer.com>
X-SPAMSCORE: Hits by spam-filter: 1.9 points by spam03
    pts rule name              description
    --- ---------------------- --------------------------------------------------
    0.9 FORGED_RCVD_HELO       Received: contains a forged HELO
    1.0 BAYES_50               BODY: Bayesian spam probability is 40 to 60%
    [score: 0.5000]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

code:
1
    (envelope-from <MAILER-DAEMON@mijnisp.nl>)

Dat klopt dus idd niet. De rest is normaal maar dat hoort niet. Hoewel 't zo te zien al mis gaat bij ppseer.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 15-03-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:22
Heel leuk dat je de naam van je ISP netjes weghaald, maar misschien is het handig om ook de IP's weg te halen 8)7

Ennuh, een naam als mailer-deamon is natuurlijk vragen om problemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Cio schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:04:
Received: from mailrelay02.mijnisp.nl (mailrelay02.mijnisp.nl [<snip>])

Als je je ISP 'geheim' wilt houden zou ik ook even dat IP-adres weghalen uit die headers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
Het probleem is dat ik dus alleen de headers van het oorspronkelijk bericht kan zien, als het op een andere server ook fout gaat. Uitleg is in ieder geval helder zo, hiermee kan ik op z'n minst bij m'n ISP aangeven dat het niet mijn fout is!

Edit: ik hou de naam eruit zodat dit topic met search niet naar boven komt. Mijn IP adres staat er niet in, dus weinig relevant voor mij verder.

[ Voor 23% gewijzigd door Cio op 15-03-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit van de provider ****** gehoord eigenlijk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
En dankjewel. Was dat echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee eigenlijk niet maar haal het ip-adres ff weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja. Wel IP-adres het is of om welke provider het gaat lijkt me niet superboeiend dus om 't weg te halen is sowieso al nutteloos. (En vaak een slecht idee als je een probleem voorlegt trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmzz.

Wel een raar probleem.
De namen zijn officieel vast gelegd voor gebruik. Zo zul je b.v. postmaster@domein... moeten registreren waar gebruikers hun klanten kwijt kunnen (over mail ofzow.)

Ook noc@domein.nl is veel gebruikt.

ben je niet de eigenaar van het domein ? Heb je gewoon geen recht gehad, omdit te registreren.
Dat had men wel ZELF moeten registreren, en heeft men niet gedaan. (nalatig ?)

Afijn, dat email adres, zou specifiek voor dat programma geschreven moeten zijn.
Dat dan de catch all naar jou staat, klopt niet, die moet naar hun eigen machine wijzen.

Ik gebruik gelukkig een ander programma en een ander os voor dit gebeuren.

Maar eerlijk is eerlijk : het email adres kan wettig tot je isp toe behoren, zeker als die de RFC's voor je gaat na pluizen...Dan zul je zien, waar je je aan hebt te houden, als je een domein registreerd.

Ja, domeinen voor 5 euro per jaar.....mag je nog alles zelf doen....leuk he ?

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
TS doet een beetje raar, ik ga toch ook niet noreply@planet.nl (as if) registeren en vervolgens klagen over alle peop die ik in mijn mailbox krijg 8)7 ISP heeft gewoon gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
Behalve dan dat mijn ISP mailer-daemon@mailrelay0*.mijnisp.nl gebruikt en ik dus geen reply's van gebruikers ontvang 8)7 (is toch wat anders dan noreply zoals bij nieuwsbrieven gebruikt word he!) en dit netjes werkte VOORDAT mijn ISP hun serverinstellingen veranderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, ik moet wel toegeven 't is een beetje een vreemd adres om te gebruiken en je isp had 't moeten voorkomen imo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cio schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:24:
Behalve dan dat mijn ISP mailer-daemon@mailrelay0*.mijnisp.nl gebruikt en ik dus geen reply's van gebruikers ontvang 8)7 (is toch wat anders dan noreply zoals bij nieuwsbrieven gebruikt word he!) en dit netjes werkte VOORDAT mijn ISP hun serverinstellingen veranderde.
Je weet toch wel dat het mailservers/dns/isp's vrij staat om *@mailrelay*.solcon^Wmijnisp.nl door te verwijzen naar @mijnisp.nl? Dat kan door rewrite rules op mailrelay* of door mx records...
Het blijft een in mijn opzicht domme zet dat je het adres mailer-daemon hebt gekozen... Als je zo graag mailer-daemon wil zijn moet je dat maar op je eigen domein doen.
Overigens is 'mijnisp' ook niet handig bezig geweest door het niet onmogelijk maken van het aanvragen van dit adres.
O ja, je topic titel doet ook niet echt recht aan het verhaal, he? De ISP ligt helemaal niet dwars, dat ben jij... Ik zou zelf zeggen, neem je verlies en neem een echt mailadres.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
Tuurlijk, e-mailadres gaat wel veranderen. Das inmiddels al wel onbruikbaar geworden. Maar niet deze maandag zeg, kom nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

CyBeR schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 04:21:
Mja, ik moet wel toegeven 't is een beetje een vreemd adres om te gebruiken en je isp had 't moeten voorkomen imo :P
Idd. Bepaalde termen/benamingen hoor als "emailadres-gever" gewoon niet toe te staan. Ook als je ze niet gebruikt. Al is het maar om de veiligheid van je bedrijf te verhogen.

Pagina: 1