Toon posts:

invloed router op performance modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb thuis een modem staan en wil er een wireless router aan hangen aangezien mijn vriendin wirelss op haar laptop wilt werken.

Mijn vraag is: in hoevere beinvloedt de router de ping van de kabelverbinding?
En betekent dit dan ook dat je een extra hop creeert?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Als je al een modem/router hebt, is het handiger een accesspoint ipv een full-blown router te nemen.

Een AP sluit je met dezelfde kabel aan waar je normaal een PC op zou aansluiten.

Een extra router zou inderdaad een extra hop betekenen met een paar ms extra latency.

Als een AP duurder is dan een wireless router, dan kun je ook nog overwegen de router te bombarderen tot AP, dat doe je door de DHCP-server van de router uit te schakelen en het modem te verbinden op een LAN-poort (ipv wan-poort) op de router.

[ Voor 31% gewijzigd door GraveR op 15-03-2007 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb je dan met een AP dan geen ping verlies?

Verwijderd

Elke apparaat wat je er tussen zet maakt iets verlies maar dat is niet te merken voor de normale gebruiker.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de SBV5121E kabelmodem van Motorola en ik vermoed dat er geen router inzit. Klopt dat?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-03 08:51
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:49:
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de SBV5121E kabelmodem van Motorola en ik vermoed dat er geen router inzit. Klopt dat?
Dat klopt, heeft maar 1 ethernet uitgang. Je moet dus gewoon een wireless breedband router voor een paar tientjes(50~) kopen :)

[ Voor 18% gewijzigd door GrooV op 15-03-2007 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
GrooV schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:17:
[...]

Dat klopt, heeft maar 1 ethernet uitgang. Je moet dus gewoon een wireless breedband router voor een paar tientjes(50~) kopen :)
Dank je!!
Pagina: 1