Toon posts:

Fedora Core6 : Network Mount

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik weet niet of dit eigenlijk wel mogenlijk is maar ik probeer het toch maar, hopelijk kan ik het een beetje goed uitleggen.

Ik heb 2 windows 2003 AD domeinen, mij fedora linux machine is netjes in domain1 geconfigureerd en ook als member server (dus SMB is ook geconfigureerd). een windows machine kan files kopieren en plakken op de shares die ik aangemaakt heb.

Nu komt het: Ik maak een map in de gesharde map op de fedora linux machine bv /tmp/test. en nu wil ik een mount point maken naar domain2.
mount -t cifs //server/test /tmp/test -o username=domain2/naam
server = een member server van domain2

Dit gaat prima maar als nu de windows machine kijkt op de share dan is de map test weg :(
als ik een umount /tmp/test doe dan wordt de map test weer zichtbaar.

Iemand een oplossing hier voor? hopelijk wel want dit zoek ik echt. er zit nl geen trust tussen de domains. de linux machine is de enigeste brug tussen de netwerken.

Hopelijk heb ik het een beetje goed uitgelegd en anders hoor ik het graag van jullie.

mvg DID,

Verwijderd

Topicstarter
hmm volgens mij stel ik hier een domme of te moeilijke vraag of mijn omschrijving is gewoon niet goed.. :(

niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik er even bij zeggen dat ik /tmp op de linux machine geshared heb waar de windows xp computer in domein1 gewoon bij kan.