[Flash] Offline applicatie moet tijd naar .txt file schrijve

Pagina: 1
Acties:

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:40
Ik val maar gelijk met de deur in huis:
Ik ben bezig met een kleine applicatie die zichzelf automatisch afsluit als er 90 seconden geen activiteit is. Dit werkt prima, maar nu zou ik graag het tijdstip van afsluiten willen opslaan in een losse .txt file.

Hiervoor ben ik gaan googlen maar de enige antwoorden die ik daar vond was dat ik gebruik moest maken van php/asp/jsp etc maar dat gaat niet werken als mensen de applicatie op hun eigen computer moeten gaan draaien.

Verder zoeken leverde mij de functie fscommand("save","file.txt") die alle _root variabelen zou wegschrijven naar bestand file.txt. Dit leek mij de oplossing. Helaas is het alleen uit de huidige versies van de Flash Standalone player gehaald ivm security issues.

Ik vroeg mij dus af of iemand hier misschien een oplossing wist of me een zetje in de juiste richting kon geven. De oplossing moet werken op ieder willekeurige windows pc met flash standalone player er op geinstalleerd.

Strava

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 16:50
Je zou eens kunnen kijken naar ZINC www.multidmedia.com Daarmee kun je een swf converteren naar een .exe, maar dan met allerlei scriptmogelijkheden voor FileSystem access enz.enz. die niet in een projector exe zitten. (als je dat gebruikt) En waardoor ook de verplichting niet meer bestaat een standalone flash player te hebben. Met ZINC maak je er een echte applicatie van.

• denyos
Ziet er erg interessant uit Beetle. Het programma is helaas wel een beetje prijzig dus dat moet even met de opdrachtgever/baas overlegd worden.

Wel zat ik me net te bedenken dat de flash .exe wordt aangeroepen door een c# programma'tje dat al die tijd ook blijft draaien. Dus misschien is het een mogelijkheid om een actionscript variabele door te sturen/uit te lezen in c#.
Ik ga daar in ieder geval even verder naar kijken. Tips blijven natuurlijk welkom!

Strava

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 16:50
Ik denk dat je tegen die 229 Eurotjes voor ZINC niet aan kunt programmeren.
De standaard projectorfile heeft GEEN mogelijkheid om tot het Filesystem door te dringen...
lees ook dit artikel op wikipedia over swf2exe maar eens, daar staan overigens ook nog 2 varianten op ZINC.

Mijn persoonlijke ervaringen met ZINC zijn erg goed, en het bespaart je veel ellende als je filesystem access etc. nodig hebt in je flash-app.

• denyos
Ben net even met de free trial aan het stoeien geweest en dat pakket is zeker de moeite waard. Tevens heb ik gekeken naar communicatie met het c# programma dat de flash ook moet opstarten en daarvoor heb ik ook wat oplossingen gevonden. Namelijk:

http://www.codeproject.com/useritems/FlashDBInteract.asp
http://www.codeproject.com/cs/media/flashexternalapi.asp
http://www.codeproject.com/csharp/fscommand.asp

In ieder geval bedankt voor de hulp. Voor deze opdracht zal ik het bij de c# oplossing houden maar dat ZINC proggie zal zeer waarschijnlijk wel aangeschaft worden voor verdere projecten.

Strava

• ze_Brutus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26

ze_Brutus

Ja dus ja

Je zou ook even naar sharedObject kunnen kijken

SharedObject

• denyos
daar had ik inderdaad ook al even naar gekeken, maar aangezien de c# applicatie ook al het 1 en ander in een log file wegschrijft moet de afsluit tijd van de flash applicatie in ditzelfde bestand worden weggeschreven. En volgens mij ontstaat daar het probleem met SharedObject. Correct me if i'm wrong

Strava

• ze_Brutus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26

ze_Brutus

Ja dus ja

Nou volgens mij kun je een naam opgeven bij het aanmaken van een nieuw sharedobject. Maar dit weet ik niet helemaal zeker meer
Pagina: 1