Laptop op TV; juiste aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:38
Hallo,

Ik wil mijn laptop, een ASUS A6M-Q037H, aansluiten op mijn TV via een Scart-aansluiting. Nu heb ik op de website van 4Launch een product gezien waar dit mee zou kunnen gaan werken.

http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=007305

Heeft iemand ervaring met een dergelijke aansluiting? En zal dit gaan werken op iedere TV, ongeacht de leeftijd?

Alvast bedankt.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 09:52

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Lees even de De grote tv-out FAQ en dan specifiek het stukje omtrent S-video en het probleem dat oudere tv's kunnen hebben daarmee.

[ Voor 36% gewijzigd door hufkes op 15-03-2007 11:12 . Reden: url toegevoegd ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Volgens mij gaat het niet altijd werken. Dit hangt er van af of het S-VHS signaal in de Scart aansluiting is opgenomen of niet. Heb zelf in ieder geval problemen gehad dat ik alleen maar zwart-wit beeld kreeg via deze oplossing.

Verwijderd

Zelf heb ik een S-video kabel gekocht en een S-video naar Scart converter. Maargoed, dat zou ook moeten werken. Belangrijkste waar je op moet letten is welke uitgangen je videokaart van je laptop heeft, want zonder s-video uitgang kom je niet ver ;)

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:38
Bedankt voor de reactie's tot dusver.

Mocht het niet gaan werken, is het dan altijd wel mogelijk om het werkend te krijgen door middel van de zogenaamde 'scartconverter'? Of is dat ook nog geen garantie?

Wat mij over opvalt aan de S-Video-aansluiting op de laptop, is dat deze geen vier 'vrouwtjes'-ingangen heeft, maar een zevental. Het lijkt meer op een PS2-aansluiting zeg maar. Is dit normaal?

Alvast bedankt.