DivX [HEEEELLLUP!]

Pagina: 1
Acties:

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
aargh ik word echt helemaal gek, maar dat terzijde... ik heb tegenwoordig een dvd speler dus ik dacht goh laat ik es gaan rippen.. heel errug leuk hoor... gebruik dvd decrypter 2.3 voor rippen, en dan flaskmpeg 0.594 voor t coderen...

lijkt allemaal prima te gaan enzo.. heb paar 10 secs filmpjes gemaakt die allemaal prima werken... maar nou heb ik dus al voor de 2e x een complete film proberen te rippen.. en t lijkt allemaal goed te gaan... open ik daarna het avi bestand, loopt mijn hele media player vast!!! ook al andere divx players geprobeerd zoals bsplayer etc. maar werkt ook nie!

heb ook divxfix ofso geprobeerd, maar werkt dus ook niet :(:(:(

HELLUP

SysSpec

• lak
[BUMP]

SysSpec

Verwijderd

hhmmzz... ook al "gewone" Mediaplayer 6.4 geprobeerd ? + DivX Codez ? :)

Verwijderd

Welke instellingen gebruik je voor het rippen?
Het kan namelijk aan je keyframes liggen...
En wat is de grootte van de divx na de RiP?

Deze dingen kunnen allemaal van belang zijn... Laat me dit dus ff weten dan weet ik misschien de oplossing ;)

-Broli-

• lak
mmm... low motion... data rate bereken ik met advanced bitrate calculator.. sound mp3 48000, 96 kb/s.. keyframe every 10 secs...

zoiets ongeveer...

SysSpec

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Wel netjes audio interleave aangezet?

• lak
waar staat dat??

SysSpec

Verwijderd

Je kan beter geen 48000 hz gebruiken, de meeste geluidskaarten kunnen dit niet aan en geven dan een heel erge irritante hoge piep bij scenes af :(

Het beste is 128 Kbits 44000 hz

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Op dinsdag 06 februari 2001 19:01 schreef Professor_X het volgende:
Je kan beter geen 48000 hz gebruiken, de meeste geluidskaarten kunnen dit niet aan en geven dan een heel erge irritante hoge piep bij scenes af :(

Het beste is 128 Kbits 44000 hz
De kans is wel groot dat het geluid out of sync gaat lopen (althans; dat heb ik gelezen)

Bij mij doet ie hetzelfde; Explorer crashed als ik um in Win2k als preview laatzien...
Oplossing: openen in Virtuadub en heb copieren met Direct Stream.. dan heb je een "legaal" avitje en crashed ie niet meer.. wel voor mij

Pvouput live

Verwijderd

Je moet natuurlijk wel Divx3.11alpha installen.

• Krypt
Heb ik ook.. Maar bij wat corrupte avi's dan crasht ie..

Net zoals bij onderbroken avi downloads..
Aankliken en dan krijg je dr watson weer..

Pvouput live

• lak
Op dinsdag 06 februari 2001 19:06 schreef Krypt het volgende:

[..]

De kans is wel groot dat het geluid out of sync gaat lopen (althans; dat heb ik gelezen)

Bij mij doet ie hetzelfde; Explorer crashed als ik um in Win2k als preview laatzien...
Oplossing: openen in Virtuadub en heb copieren met Direct Stream.. dan heb je een "legaal" avitje en crashed ie niet meer.. wel voor mij
heb ik geprobeerd en t lijkt te werken alleen ben ik dan wel mijn audio kwijt... :'(

SysSpec

Verwijderd

Dat had ik ook toen ik Gladiator had gedivxed. Dus ik denk handigste oplossing is beeld en geluid apart zetten en later pas bij elkaar voegen.
Van de week probeer ik het nog een keer als ik m'n ibm 45 gb binnen heb :)
Dan heb ik tenminste geen ruimte gebrek ;)

• lak
alleen hoe kan je met flaskmpeg beeld & audio scheiden?? ik gebruik www.digital-digest.com/nickyguides/flaskmpeg.htm voor t maken van divx's maar daar kan ik daar niks over vinden...

EDIT: typo

SysSpec

Verwijderd

OPLOSSING!!!

Ik had precies hetzelfde...

De oorzaak is FlaskMPEG...
Als je iets hebt gecodeerd met Flask (maakt niet uit hoeveel, al is het maar 1 sec.), dan moet je Flask OPNIEUW OPSTARTEN!!! Anders krijg je corrupte avi's!!!

Dit heb ik ook gehad... alle players liepen vast...

Toen heb ik het nog een keer geprobeert en toen lukte het wel. Daarna las ik ergens (ik geloof in de help-file van Flask, dat je hem opnieuw moet opstarten als je iets gecodeerd hebt...).

Doe maar...
Het is echt de oplossing! :)

(was tenminste bij mij... en aangezien ik precies hetzelfde had als jij, lijkt me dit ook bij jou zo te zijn).

suc6,
Digit

• Krypt
Op dinsdag 06 februari 2001 21:43 schreef lak2k het volgende:

[..]

heb ik geprobeerd en t lijkt te werken alleen ben ik dan wel mijn audio kwijt... :'(
Moet je bij de audiosettings ook Directstream zetten...

Pvouput live

• lak
Op woensdag 07 februari 2001 12:21 schreef Digit het volgende:
OPLOSSING!!!

Ik had precies hetzelfde...

De oorzaak is FlaskMPEG...
Als je iets hebt gecodeerd met Flask (maakt niet uit hoeveel, al is het maar 1 sec.), dan moet je Flask OPNIEUW OPSTARTEN!!! Anders krijg je corrupte avi's!!!

Dit heb ik ook gehad... alle players liepen vast...

Toen heb ik het nog een keer geprobeert en toen lukte het wel. Daarna las ik ergens (ik geloof in de help-file van Flask, dat je hem opnieuw moet opstarten als je iets gecodeerd hebt...).

Doe maar...
Het is echt de oplossing! :)

(was tenminste bij mij... en aangezien ik precies hetzelfde had als jij, lijkt me dit ook bij jou zo te zijn).

suc6,
Digit
klinkt me bekend in de oren en dat ga ik vannacht ook maar es effe proberen... t was me wel al eens opgevallen dat als je nadat je een stukje had gecodeert je de optie MPEG3 in audio opties ineens nie meer had...

thnx in advance en ik post morgen ff of het geholpen heeft...

SysSpec

Verwijderd

Hey, ik kan helemaal GEEN divx kijken!!
Ik heb de divx drivers gedownload en geinstaleerd.
Nu start ik win Media speler (versie; die van winme) Da gaat ie eerst heeeel lang laden, en dan loopt ie zo hard vast dat ik zelfs niet meer op ctrl alt delete kan drukken!
Ow, mediaspeler zegt als ik hem opstart "Bezig met wijzigen media"
Iemand een idee?

• lak
Op donderdag 08 februari 2001 08:55 schreef noXic het volgende:
Nu start ik win Media speler (versie; die van winme) Da gaat ie eerst heeeel lang laden, en dan loopt ie zo hard vast dat ik zelfs niet meer op ctrl alt delete kan drukken!
Iemand een idee?
je hebt gewoon de DivX 3.11 Alpha codec geinstalled?? mmm.. het kan ook aan je film zelf liggen, probeer eens DIT filmpie te bekijken... lukt dit wel dan ligt het duidelijk aan die andere film.. lukt het niet dan is er toch iets fout gegaan tijdens de install.. :(

let erop dat je op 'Register_DivX.exe' klikt voor t installen van DivX

SysSpec

Verwijderd

hoe kan je eigenlijk ondertiteling in de avi file zzz, want ik heb nu een divxje zonder ondertiteling.

• lak
op een paar manieren kan je subtitles krijgen...

1) of je ript ze direct mee met flaskmpeg
2) je ript ze apart en speelt ze af met speciale players (bv bsplayer)
3) je haalt ze van t netje (kzou nie weten waar maar mot je effe zoeken) en speelt ze dan af tijdens de film net als stapje 2

:)

SysSpec

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 09:46

DynaMikeY

1976 Kever 1300

http://dvd.box.sk

Coole site met subtitles, movie reviews, releases en software op divx gebied.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op donderdag 08 februari 2001 10:51 schreef DynaMikeY het volgende:
http://dvd.box.sk

Coole site met subtitles, movie reviews, releases en software op divx gebied.
als die site zou werken wel ja..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Had toch echt maar 1 keer geclickt.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op donderdag 08 februari 2001 08:55 schreef noXic het volgende:
Iemand een idee?
hmmm dan is er wat met die film denk ik, want als je de codec niet heb, zie je een plug in en hoor je alleen geluid (soort grote mp3 idee)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• lak
Op donderdag 08 februari 2001 13:27 schreef Majestic het volgende:

[..]

als die site zou werken wel ja..
site werkt altijd prima hur bij mij

SysSpec

• lak
oepsie stond op 2e pagina :+

SysSpec

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
Je moet flask niet voor het geluid gebruiken, gewoon met ander programma uit de vob halen en dan samenvoegen met virtual dub.

hier leuke link voor divx toolz

www.digital-digest.com/dvd/downloads/encoding.html
:P
Pagina: 1