[beamer] rode LCD reageert niet

Pagina: 1
Acties:

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 17:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Ik heb gisteren een 2e hands beamer gekocht met een klein defect. Het is een Hitachi CP-RX60Z en de aansturing van het rode LCD scherm is niet goed. Beter gezegd, de aansturing werkt helemaal niet. Het scherm staat namelijk altijd volledig 'open' waardoor er dus altijd overal rood licht doorgelaten wordt. Ga ik een beetje rommelen met de flat cable van het schermpje, dan wil hij ook wel eens helemaal op 'dicht' springen of strepen trekken. Zet ik de flacable weer vast, dan staat hij weer helemaal open. Omdat ik de uitlijning van de schermpjes niet wil verknallen kan ik ze niet onderling verwisselen helaas.
De beamer zelf is nog geen half jaar oud, maar de behuizing is dusdanig beschadigd dat ik betwijfel of Hitachi hem nog onder fabrieksgarantie zal willen repareren.

Ik heb de behuizing open gemaakt, en van binnen is het apparaat onbeschadigd. Er is geen krasje op de print te vinden, en alle onderdelen zien er ook gewoon goed uit. Ik gok er echter op dat er misschien toch ergens een beschadiging of breuk in een baan op de print zit, of dat van één van de vele smd componenten niet goed gesoldeerd is. Ik zat er zelf al aan te denken om een hittepistool te pakken (soort verfbrander die op temperatuur in te stellen is), en de print dusdanig te verwarmen dat de componenten die eventueel niet goed contact zouden maken op die manier weer vastgesoldeerd zouden kunnen worden. Ik weet dat bij de Xbox 360 zo'n behandeling ook nog wel eens wil werken namelijk.

Zijn er nog mensen met andere ideeën wat zou kunnen werken? Weet iemand wie in nederland de service verleend voor Hitachi? Weet er nog iemand een reparatiebedrijf die geen torenhoge onderzoekskosten berekend indien ik mocht besluiten het apparaat niet te laten repareren? Of is er iemand moedig genoeg om er zelf een keer een kijkje naar te willen nemen?
Ik heb zelf Hitachi al gemailed, maar ik vrees dat ik als antwoord zal krijgen dat ze hem niet kunnen / willen repareren vanwege de beschadigde behuizing (kreeg overigens een automatisch antwoord uit Frankrijk dat ze spoedig zouden reageren). Ik heb ook een reparatiebedrijf gemailed, maar zij rekenen € 70,- onderzoekskosten als ik hem niet laat repareren. Onderzoekskosten vind ik ok, maar € 70,- om de behuizing open te schroeven en er een half uurtje naar te gaan zitten kijken vind ik een beetje hoog.

Ik bedenk mezelf nu tijdens het schrijven van deze post nog iets. Voor het LCD scherm zit nog een los polarisatiefilter. misschien dat op de een of andere manier deze een kwart slag gedraaid zit. Dat zou er voor zorgen dat het LCD scherm geinverteerd zou worden waardoor dus alles wat niet rood moet zijn rood is en andersom. echter krijg ik wel wit op het scherm, dus waarschijnlijk gaat het niet op, maar ik ga het vanavond in ieder geval even proberen.

Als mensen er belang bij hebben dan zal ik zodra ik thuis ben even een paar foto's maken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25