Toon posts:

[VB.NET] WebClient 10013 Permission Denied

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met een programma te schrijven dat een file download van internet en het opslaat op de harde schijf...

code:
1
2
3
4
5
6
Public Class frmMain
    Dim wc As New System.Net.WebClient()
    Private Sub refreshImageCode_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles refreshImageCode.Tick
        wc.DownloadFile("http://www.zangai.nl/zx-logo.swf", "c:\button.swf")
    End Sub
End Class

Als ik het programma start, dan geeft hij een WebException:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
System.Net.WebException was unhandled
  Message="Kan geen verbinding met de externe server maken"
  Source="System"
  StackTrace:
       bij System.Net.WebClient.DownloadFile(Uri address, String fileName)
       bij System.Net.WebClient.DownloadFile(String address, String fileName)
       bij WindowsApplication1.frmMain.refreshImageCode_Tick(Object sender, EventArgs e) in C:\Users\Zangai.NET\Documents\Visual Studio 2005\Projects\WoW_ScreenshotOfTheDay\WoW_ScreenshotOfTheDay\frmMain.vb:regel 4
       bij System.Windows.Forms.Timer.OnTick(EventArgs e)
       bij System.Windows.Forms.Timer.TimerNativeWindow.WndProc(Message& m)
       bij System.Windows.Forms.NativeWindow.DebuggableCallback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
       bij System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.DispatchMessageW(MSG& msg)
       bij System.Windows.Forms.Application.ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(Int32 dwComponentID, Int32 reason, Int32 pvLoopData)
       bij System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32 reason, ApplicationContext context)
       bij System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoop(Int32 reason, ApplicationContext context)
       bij System.Windows.Forms.Application.Run(ApplicationContext context)
       bij Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.OnRun()
       bij Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.DoApplicationModel()
       bij Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.Run(String[] commandLine)
       bij WindowsApplication1.My.MyApplication.Main(String[] Args) in 17d14f5c-a337-4978-8281-53493378c1071.vb:regel 81
       bij System.AppDomain.nExecuteAssembly(Assembly assembly, String[] args)
       bij System.AppDomain.ExecuteAssembly(String assemblyFile, Evidence assemblySecurity, String[] args)
       bij Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.HostProc.RunUsersAssembly()
       bij System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
       bij System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
       bij System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()

Ik heb al wezen googlen, maar ik kan niks vinden dat het probleem juist beschrijft.

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 21:38
Er staat toch precies wat er is? (Kan geen verbiding met de server maken).

Wat is je vraag?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
heb al wezen googlen, da's natuurlijk een slap excuus om aan te geven dat je zelf al ff gezocht hebt, zeker als je niet aangeeft waar je zelf denkt dat het probleem zit. ;)

Al eens naar de properties van de WebClient class gekeken ?
Dan heb je ws deze ook gezien:
[code]
Credentials[/]

Probeer dus eens Credentials mee te geven:
[code]
myWebClientInstance.Credentials = CredentialCache.DefaultCredentials;[/]

Hmm, te snel gelezen, dacht eerst dat het een security probleem was.

Hoedanook: er kan dus geen verbinding gemaakt worden met die externe server. Ben je zeker dat je url correct is, etc... Wat zegt de innerexception, etc...

[ Voor 21% gewijzigd door whoami op 15-03-2007 11:06 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst,

Sorry dat ik de vraag niet heb gesteld, ik was op school en moest het snel ff toevoegen.

Het probleem is dat ik met IE gewoon het bestand kan bereiken, maar VB.NET beweert dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Ik vraag me ook af waar het probleem kan liggen, er is sprake van een socket error, maar ik zou niet weten wat ik daar mee moet. Ik dacht eerst dat het zou kunnen liggen aan de beveiligingsinstellingen van Windows aangezien ik Vista gebruik.

Vervolgens heb ik dus op google geprobeerd te vinden op welke manieren error 10013 voorkomt, maar daar kan ik niks over vinden. Zou het eventueel aan mijn router kunnen liggen of de firewall?

Innerexception: - {"Er is geprobeerd toegang te verkrijgen tot een socket op een volgens de toegangsmachtigingen niet toegestane manier"}
Data: - {System.Collections.ListDictionaryInternal}
Errorcode: - 10013
Message: - "Er is geprobeerd toegang te verkrijgen tot een socket op een volgens de toegangsmachtigingen niet toegestane manier"
Socketerrorcode: - System.Net.Sockets.SocketError.AccessDenied

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 21:22

CodeIT

Code IT

Gebeurt dit ook als je je programma draait als administrator? Ik heb pas gebruik gemaakt van de HTTPListener klasse en die moet in Vista ook admin rechten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, VisualStudio2005 start op als administrator ja, maar ik weet niet of mijn applicatie dat dan ook doet, zal ff kijken, ik heb pas de vista update geinstalleerd dus zal ff kijken of er extra opties zijn.
Heb zojuist programma gebuild en als administrator uitgevoerd, hij geeft nog steeds dezelfde fout.
Maar aangezien er geen build errors waren ligt het probleem dus niet aan de code neem ik aan.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ CodeIT:

Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad geconstateerd dat doordat ik de UAC had uitgezet, ik ook geen firewall messages kreeg.

Het probleem is nu opgelost, ik wil iedereen die heeft meegeholpen bedanken.

(Ik zou niet weten hoe ik het zelf moet doen, maar die topic kan worden gesloten) :P
Pagina: 1