[XP] Txt drivers omlaag halen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-03 13:43
hey

ik ben bezig met een barcode systeem van NT over te zetten naar XP
na enkele vergelijkingen kwam ik er al snel achter dat ik office 97 nodig had dus dat ik gefixt
maar nu moet ik ook de Txt drivers omlaag zien te krijgen naar 3.50.X
dit omdat het programma (totalplant) het eerst naar een txt bestand stuurt en het daarna doorkoppelt aan een vast word97 document om het uit te printen
maar nu vroeg ik mij af of dit mogelijk is ?

Met vriendelijke groet.
Vincent van Walsum

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Leverancier van pakket vragen hoe of wat? (Je bent vast niet de eerste die de software op XP aan de praat wil hebben)

https://powershellisfun.com

• tha_crazy
we zijn hier al eerder mee bezig geweest met het bedrifj maar ook hun kwamen er niet uit
nu hebben ze de taak bij mij neergelegt en naar mijn idee ligt de fout in de txt drivers
dus als iemand weet hoe je die omlaag kan krijgen naar 3.50.x laat het even weten

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

tha_crazy schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:37:
we zijn hier al eerder mee bezig geweest met het bedrifj maar ook hun kwamen er niet uit
nu hebben ze de taak bij mij neergelegt en naar mijn idee ligt de fout in de txt drivers
dus als iemand weet hoe je die omlaag kan krijgen naar 3.50.x laat het even weten
Maarre... Versie txt drivers zegt me ook helemaal niets, is dit iets van het OS of van de applicatie zelf?

https://powershellisfun.com

• tha_crazy
van de OS
het systeem draaide orgineel op een NT machine met Windows TXT driver 3.50.X
maar dit moet over gezet worden op een XP machine en deze heeft TXT driver 4.X
en naar mijn gevoel zit de fout daarin

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je precies? Worden de bestanden nu misschien in een verkeerd formaat opgeslagen (ansi/unicode/utf-8 etc..)
Applicatie in compatibiliteitsmodus voor NT4 of Windows 98 draaien werkt ook niet?

Weet je ook welke bestanden die txt-driver gebruikt? En heb je het nu over txt-bestanden en de indeling daarvan of iets heel anders wat toevallig ook txt heet maar een andere functie heeft?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 00:45
dat er een aantal specifieke functies van Office97 gebruikt worden, kan ik wel begrijpen, maar dat WinXP niet de juiste textdrivers zou hebben lijkt mij raar

is dit een pakket dat gewoon crashed bij de install of heb je er ook broncode van?
zoniet lijkt het mij duidelijk dat je naar de maker van het pakket moet, of eventueel NT4 in VMware gaan draaien

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je inderdaad met TXT drivers? Ik gok dat je iets bedoelt in het print systeem (een driver monitor oid?) maar je zal iets specifieker moeten zijn :)

• tha_crazy
zeg maar het systeem zit als volgt in mekaar
je hebt het programma (totalplant) waarin barcodes worden gemaakt
zodra je de gegevens hebt ingevoert en je gaat de barcode printen wordt deze data in de database opgeslagen.
daarna worden de gegevens naar een .txt bestand gestuurt in de map C:\temp (deze 2 bestanden bestaan)
hierin wordt de barcode informatie opgemaakt.
daarn wordt het naar het .doc document verstuurt om alle data in te voeren in de template en van daaruit wordt het geprint
nu zit de fout hem erin dat de data niet naar de .txt bestanden wordt verstuurt.
nu gaat mijn idee ernaar uit dat de fout hem dan zit in de .txt drivers van windows aangezien toen ik met office 2000 & office 2003 het probeerde die niet eens kon printen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Er bestaat niet zoiets als een 'txt driver' als je het hebt over het wegschrijven van een simpel bestand door een applicatie zonder dat daar printers tussen komen of iets dergelijks :)

• tha_crazy
als je naar je systeem gaat (weet even niet meer precies waar) maar waar je ook je ODBC instellingen doet
daar kan je je .txt drivers zien

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Op een standaard systeem zijn die 'drivers' niet aanwezig, maar het is applicatie afhankelijk.

Enige wat ik kan verzinnen is dat de applicatie geen rechten heeft om een bestand te schrijven in c:\temp of dat hij het niet kan vinden.

Draai je alles onder een administrator account?
Zijn er omgevingsvariabelen die nog ingesteld moeten worden? Config bestanden? Opties in het programma zelf? Is het ergens aan te passen dat het programma naar een andere directory schrijft?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

zou het geen (lelijke) workaround zijn om in een soort virtuele shell een oudere versie te draaien (zoals NT) zodat je het systeem zelf naar XP kan zetten maar de oude omgeving intact laat?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
Jazzper schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:10:
zou het geen (lelijke) workaround zijn om in een soort virtuele shell een oudere versie te draaien (zoals NT) zodat je het systeem zelf naar XP kan zetten maar de oude omgeving intact laat?
IDD, vmware? Virtual PC 2007? oid? 64mb ram, moet wel genoeg zijn lijk mij imho... evt met netwerk share, zodat die NT virtual pc, toch de .doc files kan maken op de XP host, mocht dat nodig zijn... (voor afdruk oid...)

• tha_crazy
Motrax schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:07:
Op een standaard systeem zijn die 'drivers' niet aanwezig, maar het is applicatie afhankelijk.

Enige wat ik kan verzinnen is dat de applicatie geen rechten heeft om een bestand te schrijven in c:\temp of dat hij het niet kan vinden.

Draai je alles onder een administrator account?
Zijn er omgevingsvariabelen die nog ingesteld moeten worden? Config bestanden? Opties in het programma zelf? Is het ergens aan te passen dat het programma naar een andere directory schrijft?
ik draai alles onder de standaart IT user account alleen dan met wat extra rechten tot verschillende drives.
maar toegang tot de C: schijn heeft iedereen dus daar kan het niet aan liggen.

• tha_crazy
Dutch2007 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:15:
[...]

IDD, vmware? Virtual PC 2007? oid? 64mb ram, moet wel genoeg zijn lijk mij imho... evt met netwerk share, zodat die NT virtual pc, toch de .doc files kan maken op de XP host, mocht dat nodig zijn... (voor afdruk oid...)
dit heb ik zojuist geprobeert zonder resultaat
wat er gebeurt is zodra ik hem opstart gaat onze boot manager (altiris) ook van start
hierdoor is het niet mogelijk hem op te starten

Verwijderd

Tip:

Maak eens een screenshot van wat je nou precies bedoelt want hier snapt niemand iets van lijkt me...

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
misschien een aanvulling.
Barcode scanners zijn vaak aangesloten op een seriele poort en generen een txt formaat.

Tweak!

• Dutch2007
gene wat hij volgens mij iig, bedoeld is...

hij gebruikt die barcode scanner, die maakt een .TXT??? bestand, komma gescheiden fzo??, en het programma maakt er daarna een office 97 .doc bestand van?, dus dat je iets krijgt als..

||||||||||
0904

en dat lukt dus schijnbaar niet?

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:05

Glewellyn

is er ook weer.

Volgens mij heeft TS het over de ODBC "Microsoft Text Driver (*.txt; *.csv)"

*zucht*

• tha_crazy
cruger schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:00:
misschien een aanvulling.
Barcode scanners zijn vaak aangesloten op een seriele poort en generen een txt formaat.
het gaat hier niet over de scanner maar het programma wat de barcodes maakt

Screenshots + uitleg ^_^

stap 1.
Allereerst heb je totalplant met de invoervelden
http://145.53.162.112/screenies/foto01.jpg
Hierin vul je dan de informatie in en geef je aan wat je wilt uitprinten

stap 2.
zodra je dan op dat o zo leuke knopje hebt gedrukt gaat die naar deze files:
http://145.53.162.112/screenies/foto02.jpg
Hierin slaat die de data uit de vorige velden op

stap 3.
wat er daarna gebeurt is hij gaat door naar deze map:
http://145.53.162.112/screenies/foto03.jpg
en dan naar property en/of sample .doc, dat hangt af van wat je precies wilt printen
dit wordt dan automatisch naar de standaartprinter gestuurt en print het netjes af

en dit is de layout van een vol veld barcodes:
http://145.53.162.112/screenies/foto04.jpg

eventuele weetjes:
Propmerge & property.doc horen bij elkaar
samplemerg & sample.doc horen bij elkaar

wat er nu niet werkt is stap 2
hij slaat de ingevoerde data uit stap 1 niet op in de bestanden
hoop dat dit dan genoeg informatie is

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Als de bestanden er niet zijn, wordt er dan wel een leeg bestand aangemaakt?

En waar is nou die txt driver? :P

[ Voor 19% gewijzigd door Motrax op 20-03-2007 15:43 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Inderdaad, stap 2 werkt niet, das duidelijk.

Maar wat doet ie precies bij stap 2 (dus niet wat gaat erin en wat is het resultaat, maar wat gebeurt er) en wat werkt daar niet aan?

En waar komen die TXT drivers nou bij kijken?

Waarom denk je dat een andere versie van die driver het probleem oplost?

• tha_crazy
Motrax schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:43:
Als de bestanden er niet zijn, wordt er dan wel een leeg bestand aangemaakt?

En waar is nou die txt driver? :P
de bestanden die moeten er zijn (zie vorige post)
screenie van de text drivers
http://145.53.162.112/screenies/screenie.jpg

Verwijderd

tha_crazy schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:56:
[...]

de bestanden die moeten er zijn (zie vorige post)
screenie van de text drivers
http://145.53.162.112/screenies/screenie.jpg
Precies, de Microsoft Text Driver voor ODBC dus. Dat kun je toch ook gewoon zeggen? (Het staat er letterlijk).

Dan mijn vorige vraag:

Wat gebeurt er bij die stap? (Dus niet de invoer en uitvoer, maar wat de stap doet).

Wat gaat er mis bij die stap?

Waarom denk je dat de Text Driver daar iets mee te maken heeft?
Waarom denk je dat het downgraden van die driver helpt?

Het lijkt me toch niet zo moeilijk dit probleem op te lossen, gewoon stap voor stap aanpakken. Mocht het blijken onmogelijk te kunnen werken in het nieuwe systeem (lijkt me onwaarschijnlijk) dan moet je met virtualisatie werken zoals Microsoft's Virtual PC 2007.

Verwijderd

Heb je je tmp en temp variabele al eens aangepast van "c:\documents and setting\gebruiker\local settings temp" naar c:\temp.
Als dit programma de temp map uit leest uit het systeem komt hij namelijk bij het eerste uit. Enkele oudere programma's kunnen niet zo goed overweg met de standaard temp locatie van windows xp.

• tha_crazy
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:07:
[...]

Precies, de Microsoft Text Driver voor ODBC dus. Dat kun je toch ook gewoon zeggen? (Het staat er letterlijk).

Dan mijn vorige vraag:

Wat gebeurt er bij die stap? (Dus niet de invoer en uitvoer, maar wat de stap doet).

Wat gaat er mis bij die stap?

Waarom denk je dat de Text Driver daar iets mee te maken heeft?
Waarom denk je dat het downgraden van die driver helpt?

Het lijkt me toch niet zo moeilijk dit probleem op te lossen, gewoon stap voor stap aanpakken. Mocht het blijken onmogelijk te kunnen werken in het nieuwe systeem (lijkt me onwaarschijnlijk) dan moet je met virtualisatie werken zoals Microsoft's Virtual PC 2007.
met virtual pc ben ik ook al bezig geweest maar dan krijg ik mot met altiris (onze bootmanager)
maar wat er mis gaat is dat hij de bestanden niet invoert in de .txt file
hoe dat komt heb ik geen idee
en een niet zo`n moeilijk probleem
k ben er al ruim 2 weken mee bezig :P
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:22:
Heb je je tmp en temp variabele al eens aangepast van "c:\documents and setting\gebruiker\local settings temp" naar c:\temp.
Als dit programma de temp map uit leest uit het systeem komt hij namelijk bij het eerste uit. Enkele oudere programma's kunnen niet zo goed overweg met de standaard temp locatie van windows xp.
ik kan in het programma zelf geen aanpassingen maken
alles wordt ingesteld op IT CIient Services in amerika

Verwijderd

Ik ben bang dat dit zo'n gevalletje is van de originele software aanpassen of terug naar NT4.

Weet je zeker dat het programma ODBC gebruikt ? dit zou ik zelf niet doen als ik een simpel tekst bestandje moest maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 17:51 ]

• tha_crazy
het programma werk via access database waar alles wordt opgeslagen qua data
maar nu neem ik maar aan dat dat ook de text drivers zijn die notepad gebruikt want iets anders heb ik niet/nog niet kunnen vinden

Verwijderd

ODBC word gebruikt om verschillende soorten & merken databases aan te spreken.

Open Database Connectivity (ODBC)

Een tekst file kan gebruik worden als een soort database maar ik weet bijna zeker dat ze dat niet doen om simpele tekst weg te schrijven.

Notepad gebruikt dit ook niet (zover ik weet).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 18:03 ]

• tha_crazy
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:01:
ODBC word gebruikt om verschillende soorten & merken databases aan te spreken.

Open Database Connectivity (ODBC)

Een tekst file kan gebruik worden als een soort database maar ik weet bijna zeker dat ze dat niet doen om simpele tekst weg te schrijven.

Notepad gebruikt dit ook niet (zover ik weet).
nee
we hebben een gewone access database waarin alles wordt opgeslagen van de complete fabriek
maar de files om de barcodes op te maken NADAT ze zijn ingevoert in de velden en zijn verwerkt in de access database DAT zijn .txt files

Verwijderd

Dat snap ik, en die tekst files zijn dus leeg ipv vol nadat je een opdracht hebt gegeven.

Zolang je geen foutmelding krijgt of log file hebt blijft het gokken.

Misschien eens filemon van SysInternals gebruiken om te kijken wat er gaande is op bestands niveau.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 18:37 ]

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-03 14:39
Uhm... is het niet makkelijker(lees goedkoper) om gewoon een nieuwe barcode lezer aan te schaffen?
Als je nu al 2 weken aan het probleem werkt dan had je er al aardig wat kunnen kopen volgens mij :)

En ik weet dat dit natuurlijk geen Tweakers oplossing is, maar het is in dit geval voor je werk :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Weet je zeker dat op het originele systeem er geen "System DSN" is die een koppeling heeft met de textfiles? Wordt er in de Access database niet gelinked naar de DSN?

Iig - de textfile driver downgraden zou je op zich kunnen doen - als je namelijk naar rechts scrolled in die drivers tab, zal je daar de DLL filename zien van de textdriver, die DLL vervangen door je NT4 dll en je hebt je driver gedowngrade :)

Verwijderd

elevator schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:42:
Weet je zeker dat op het originele systeem er geen "System DSN" is die een koppeling heeft met de textfiles? Wordt er in de Access database niet gelinked naar de DSN?

Iig - de textfile driver downgraden zou je op zich kunnen doen - als je namelijk naar rechts scrolled in die drivers tab, zal je daar de DLL filename zien van de textdriver, die DLL vervangen door je NT4 dll en je hebt je driver gedowngrade :)
Bij mij onder Vista zitten er 10 van die drivers in 1 DLL dus of dat nou zo slim is om te doen.

@Dutch2007: Dat viel mij ook al op, geen idee waarom dat zo is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 00:16 ]

• Dutch2007
zie de driver trouwens 2x installed staan?

1x engels? 1x duits?

• tha_crazy
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:35:
Dat snap ik, en die tekst files zijn dus leeg ipv vol nadat je een opdracht hebt gegeven.

Misschien eens filemon van SysInternals gebruiken om te kijken wat er gaande is op bestands niveau.
De tekst file is niet leeg
er zit een standaart opbouw in en de regel daaronder zijn de velden die ingevult worden nadat je heb geklikt op create sample
Mr.Wop schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:16:
Uhm... is het niet makkelijker(lees goedkoper) om gewoon een nieuwe barcode lezer aan te schaffen?
Als je nu al 2 weken aan het probleem werkt dan had je er al aardig wat kunnen kopen volgens mij :)

En ik weet dat dit natuurlijk geen Tweakers oplossing is, maar het is in dit geval voor je werk :)
het gaat niet om een lezer maar om te maken
en het aanschaffen, als dat zo makkelijk was
we hebben over de hele wereld locaties (5 in europa) en dit systeem gaat ook over de hele wereld.
dus eventjes een nieuw systeem kopen is neit zo makkelijk :P
Dutch2007 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:57:
zie de driver trouwens 2x installed staan?

1x engels? 1x duits?
yeap
zie screenshot
http://145.53.162.112/screenies/screenie.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door tha_crazy op 21-03-2007 11:24 ]

Verwijderd

Op deze manier kan echt niemand je helpen.

Je bent veel te wazig over wat er nu precies misgaat in die stap.

Weet je uberhaupt wat die stap doet?

Je geeft iedere keer aan dat het resultaat van de stap niet klopt, dat lijkt me duidelijk anders zou het wel werken, maar je geeft niet aan wat er mis gaat tijdens die stap.

Weet je zeker dat het iets met ODBC te maken heeft?
Worden die niet pas gebruikt nadat de .txt files zijn aangemaakt?

Met verschillende tooltjes kun je onder NT4 bekijken wat er precies gebeurt tijdens die stap, dan doe je hetzelfde onder XP en zou je meteen moeten zien wat er mis gaat.

Die ODBC driver is volgens mij volledig backwards compatible, dus daar zal het probleem niet zitten. (ik zou het in ieder geval niet als eerste verdachte aanwijzen, maar je weet nooit bij MS)

(Wat wel kan zijn is dat de ODBC niet werkt omdat de DSN niet klopt, zoals hier al gezegd was)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 12:09 ]

• tha_crazy
oke, even een paar posts terug
daar plaatste ik dit verhaal
tha_crazy schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:40:
[...]

het gaat hier niet over de scanner maar het programma wat de barcodes maakt

Screenshots + uitleg ^_^

stap 1.

stap 2.

stap 3.
en dan naar property en/of sample .doc, dat hangt af van wat je precies wilt printen
dit wordt dan automatisch naar de standaartprinter gestuurt en print het netjes af

en dit is de layout van een vol veld barcodes:
http://145.53.162.112/screenies/foto04.jpg

eventuele weetjes:
Propmerge & property.doc horen bij elkaar
samplemerg & sample.doc horen bij elkaar

wat er nu niet werkt is stap 2
hij slaat de ingevoerde data uit stap 1 niet op in de bestanden
hoop dat dit dan genoeg informatie is
toen gaf ik ook aan dat het bij stap 2 mis ging
nu waren daar weer vragen op gekomen zoals wat als de bestanden er niet staan
deze bestanden moeten er zijn, ze worden niet automatisch aangemaakt omdat er een bepaalde layout inzit.
de layout zit als volgt in mekaar
"TemplateName","SampleName","Barcode","SampleDate","SampleTime","MgmtStatus","LotNo","Equipment","SamplePoint","SmplPntBarcode","Product","ContainerNo","Customer","Status","Area","Resamplechk","SampleLocation","SampleDisposition","SampleBy","EquipDescription","SamplePointDescription"
daaronder staat een regel die ongeveer hetzelvde is opgebouwd maar dan met variabelen die je bij stap 1 invoert. Zie ook: http://145.53.162.112/screenies/foto01.jpg
Met verschillende tooltjes kun je onder NT4 bekijken wat er precies gebeurt tijdens die stap, dan doe je hetzelfde onder XP en zou je meteen moeten zien wat er mis gaat.
Als het zo makkelijk was.... naja... de pc waar het nu op draait is niet zo stabiel meer
het is ook nog maar de enige die het kan maken dus ik ga daar niet al te veel op rotzooien
want als die stilvalt dan komt er echt druk op de ketel terwijl ik nu nog een beetje speling heb.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:35:

De tekst files zijn niet leeg
hij past alleen de variabelen niet aan (zie hierboven)

ik hoop dat dit dan genoeg informatie is

• tha_crazy
ik *bump* em even ^_^

• tha_crazy
heeft er dan echt niemand een idee -_-

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Het probleem is een beetje dat je alleen vermeldt dat het in stap 2 misgaat en iets roept over ODBC text drivers.

Als je nou zou vertellen hoe het programma in stap 2 inhoudelijk werkt en wat dat met ODBC te maken heeft kunnen we je misschien weer een stapje verder helpen.

*zucht*

• tha_crazy
Het programma totalplant slaat in een MSAccess database gegevens op die worden aangemaakt via stap 1
stap 1.
als je dat dus hebt ingevult dan wordt dat opgeslagen in de Database
en dan worden ook de andere stappen uitgevoert
stap 2.

stap 3.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt wel leuk screenshots gaan posten, maar daarmee vertel je echt helemaal niks. Waar het om gaat is dat je op een knopje drukt en dan worden er bestanden aangepast. Exact in die stap is waar het mis gaat. Om je probleem op te kunnen lossen moet je kunnen vertellen wat er dan in die stap gebeurt en nee, "de bestanden worden aangepast" is niet een toereikend antwoord.

Zolang je daar geen fatsoenlijk antwoord op kunt geven kan niemand je heir helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Janoz op 26-03-2007 10:07 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Klinkt als een bug van het programma die niet met de XP omgeving (nieuwe componenten versies etc.) om kan gaan.

Tenminste als ik het goed begrijp dat
"TemplateName","SampleName","Barcode","SampleDate","SampleTime","Mgmt...
exact zo worden neergezet in de tekstbestanden zonder dat er een waarde aan is toegekend.

www.microsoft.com of msdn.microsoft.com moet vast wel wat te vinden zijn met wat goede zoekwoorden. Als je dan ook de broncode hebt van het progsel anders heeft het nog weinig zin en kun je beter op NT blijven werken of de programmeur opzoeken en schoppen vragen het aan te passen.

• tha_crazy
Janoz schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:06:
Je kunt wel leuk screenshots gaan posten, maar daarmee vertel je echt helemaal niks. Waar het om gaat is dat je op een knopje drukt en dan worden er bestanden aangepast. Exact in die stap is waar het mis gaat. Om je probleem op te kunnen lossen moet je kunnen vertellen wat er dan in die stap gebeurt en nee, "de bestanden worden aangepast" is niet een toereikend antwoord.

Zolang je daar geen fatsoenlijk antwoord op kunt geven kan niemand je heir helpen.
wat er in die stap misgaat is dat de bestanden die aangepast moeten worden
namelijk deze 2 text bestanden: http://145.53.162.112/screenies/foto02.jpg
dat doet die niet
ik zal het nog even uitleggen
- je voert de velden in
- je drukt op 1 v/d 2 knoppen
- afhankelijk van welke optie(s) je hebt aangevinkt gaat die naar 1 of beide van de 2 textbestanden
- in die 2 textbestanden staat hetvolgende:
"TemplateName","SampleName","Barcode","SampleDate","SampleTime","MgmtStatus","LotNo","Equipment","SamplePoint","SmplPntBarcode","Product","ContainerNo","Customer","Status","Area","Resamplechk","SampleLocation","SampleDisposition","SampleBy","EquipDescription","SamplePointDescription"
en in de regel daaronder staan gewoon op precies dezelvde volgorde allemaal lege aanhalingstekens
"","","","","","","","","","","","","","","","","","","","",""
- daar vult die in die lege quotes de waardes in, bijvoorbeeld
"template dinges","leuk sample naampje","de barcode","de datum","de tijd","status ofzo","","","","","","","","","","","","","","",""
en zo nog meer informatie tussen die quotes.

en wat er nou niet werkt is dit:
- zodra je de velden hebt ingevult en je verstuurt de opdracht doet die zo goed als alles, behalve de informatie tussen de lege quotes invullen.
en dat is het probleem
en voordat jullie met vragen komen
- ja, de quotes staan er en netjes op de 2e regel
- ja, de bestanden bestaan uberhaupt
hoop dat dit dan voldoende informatie is

Verwijderd

Nou dat is ook niet lief van je :|

We proberen je nu al een tijdje duidelijk te maken dat zonder hulp van de programmeur, de source code, gedetailleerde foutmeldingen of monitor logs (filemon/regmon/prog monitors) we niet veel verder komen.

We weten ongeveer wat het programma zou moeten doen maar hoe het intern werkt hebben wij natuurlijk geen idee van. Ga eens uitzoeken in welke taal het programma is gemaakt misschien kun je het wel disassemblen.

Met de informatie die jij ons geeft is het onmogelijk dit probleem op te lossen.

[edit]
Ben je toevallig naar een Windows gegaan met een andere taal ? Het zou een probleem kunnen zijn met de manier waarop bv. Engelsen de datum en tijd noteren en andere manieren gebruiken om CSV files te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 11:06 ]

• tha_crazy
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:44:
[...]

Nou dat is ook niet lief van je :|

We proberen je nu al een tijdje duidelijk te maken dat zonder de hulp van de programmeur, de source code, gedetailleerde foutmeldingen of monitor logs (filemon/regmon/prog monitors) we niet veel verder komen.

We weten ongeveer wat het programma zou moeten doen maar hoe het intern werkt hebben wij natuurlijk geen idee van. Ga eens uitzoeken in welke taal het programma is gemaakt misschien kun je het wel disassemblen.

Met de informatie die jij ons geeft is het onmogelijk dit probleem op te lossen.

[edit]
Ben je toevallig naar een Windows gegaan met een andere taal ? Het zou een probleem kunnen zijn met de manier waarop bv. Engelsen de datum en tijd noteren en andere manieren gebruiken om CSV files te maken.
Het programma werkt via MSAccess 97
dus dan ga ik er vanuit dat het in VB code is gemaakt
ik heb de XP pc precies zo opgebouwt als de NT pc
hiermee bedoel ik dan:
- word 97
- access 97
het enige verschil wat er nog inzit zijn de drivers

*edit*
beide windows zijn engels

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien al eens overwogen om vmware ofzo te gebruiken om een nt4-pc op te tuigen om te kijken of je daar niet gewoon het zelfde probleem krijgt, misschien doordat bijvoorbeeld die driver daar ook apart geinstalleerd is destijds?
En wat houdt je nou tegen om de leverancier te bellen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• tha_crazy
sanfranjake schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:49:
Heb je misschien al eens overwogen om vmware ofzo te gebruiken om een nt4-pc op te tuigen om te kijken of je daar niet gewoon het zelfde probleem krijgt, misschien doordat bijvoorbeeld die driver daar ook apart geinstalleerd is destijds?
En wat houdt je nou tegen om de leverancier te bellen?
VMware en Virtual pc heb ik al eens geprobeert (zie eerdere posts)
maar dan krijg ik mot met de bootclient van ons zelfs als ik de netwerkkaart uitschakel
en de leverancier zijn we ook al mee bezig geweest maar zelfs die weten het niet

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Twee dingen:
- Ik heb geen idee hoe je mot kan krijgen met een boot client, maar los dat eens op
- Er is eerder gevraagd naar omgevingsvariabelen te controlen, in Windows en in het programma zelf, opties, ini files enz.

☻/
/▌

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Is er geen manier om dat programma logs te laten genereren of naar het Eventlog te laten schrijven?

*zucht*

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

tha_crazy schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 07:51:
[...]

wat er in die stap misgaat is dat de bestanden die aangepast moeten worden
namelijk deze 2 text bestanden: http://145.53.162.112/screenies/foto02.jpg
dat doet die niet
ik zal het nog even uitleggen
- je voert de velden in
- je drukt op 1 v/d 2 knoppen
- afhankelijk van welke optie(s) je hebt aangevinkt gaat die naar 1 of beide van de 2 textbestanden
- in die 2 textbestanden staat hetvolgende:

[...]

en in de regel daaronder staan gewoon op precies dezelvde volgorde allemaal lege aanhalingstekens

[...]

- daar vult die in die lege quotes de waardes in, bijvoorbeeld

[...]

en zo nog meer informatie tussen die quotes.

en wat er nou niet werkt is dit:
- zodra je de velden hebt ingevult en je verstuurt de opdracht doet die zo goed als alles, behalve de informatie tussen de lege quotes invullen.
en dat is het probleem
en voordat jullie met vragen komen
- ja, de quotes staan er en netjes op de 2e regel
- ja, de bestanden bestaan uberhaupt
hoop dat dit dan voldoende informatie is
*zucht*
Dit is dus gewoon niet de informatie die we nodig hebben. Wat nodig is om dit probleem op te lossen is juist die VB code.
Wat jij nu doet kun je vergelijken met dat je aan het contact van je auto draait en dat er niks gebeurt. We vragen om meer info en jij gaat vertellen dat je de deur open doet, op de voorstoel gaat zitten, de sleutel in het contact stopt en dat je die omdraait. We vragen om nog meer info en al zuchtend en steunend verkondig je dat je de sleutel toch echt met de klok mee draait.

De info die we nodig hebben zit gewoon onder de motorkap. Misschien is de accu leeg of zit er een draadje los. Maar zolang we daar geen info over krijgen kunnen we er helemaal niks over zeggen.

• tha_crazy
Motrax schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:55:
Twee dingen:
- Ik heb geen idee hoe je mot kan krijgen met een boot client, maar los dat eens op
- Er is eerder gevraagd naar omgevingsvariabelen te controlen, in Windows en in het programma zelf, opties, ini files enz.
andwoord erop
- wij gebruiken altiris, zodra je opstart wordt er hoe dan ook nagekeken of de pc in de domain bestaat, zo niet dan moet die eerst geinstalleert worden en dit is niet te omzeilen helaas
- het programma zelf is acces en totalplant werkt via de database, er zijn dus geen andere files
Janoz schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:01:
[...]

*zucht*
Dit is dus gewoon niet de informatie die we nodig hebben. Wat nodig is om dit probleem op te lossen is juist die VB code.
Wat jij nu doet kun je vergelijken met dat je aan het contact van je auto draait en dat er niks gebeurt. We vragen om meer info en jij gaat vertellen dat je de deur open doet, op de voorstoel gaat zitten, de sleutel in het contact stopt en dat je die omdraait. We vragen om nog meer info en al zuchtend en steunend verkondig je dat je de sleutel toch echt met de klok mee draait.

De info die we nodig hebben zit gewoon onder de motorkap. Misschien is de accu leeg of zit er een draadje los. Maar zolang we daar geen info over krijgen kunnen we er helemaal niks over zeggen.
lees hierboven
een vb code kan ik niet verkrijgen
als het zo makkelijk was dan had ik het allang weten te repareren of anders had ik hem allang geplaatst.
totalplant is ons aangelevert, wij kunnen er zelf geen aanpassingen in maken
en zoals ik al eerder zij, hij schrijft de data niet weg naar die 2 bestanden
dat is het probleem

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

tha_crazy schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:55:
als het zo makkelijk was dan had ik het allang weten te repareren of anders had ik hem allang geplaatst.
dat is het probleem
vgl:
De dealer wil de motorkap niet voor mij opendoen
als het zo makkelijk was had ik het allang weten te repareren of anders had ik jullie al lang laten kijken.
Die motor zat al in de auto, wij kunnen er zelf geen aanpassingen in maken.
en zoals ik al eerder zij, als ik de sleutel omdraai start de auto niet
dat is het probleem
NEE! Het probleem is dat er ergens in de motor iets kapot is en als je nu niet onder die motorkap gaat kijken kom je er nooit achter. Download tools om te bekijken wat die applicatie doet, draai een disassembler of wat dan ook. Met "hij doet het ECHT niet hoor!!1!one1!oneone!!1!eleven!11" ga je het niet redden hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Glewellyn op 27-03-2007 12:15 ]

*zucht*

• tha_crazy
Glewellyn schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:14:
[...]

vgl:

[...]

NEE! Het probleem is dat er ergens in de motor iets kapot is en als je nu niet onder die motorkap gaat kijken kom je er nooit achter. Download tools om te bekijken wat die applicatie doet, draai een disassembler of wat dan ook. Met "hij doet het ECHT niet hoor!!1!one1!oneone!!1!eleven!11" ga je het niet redden hier.
zucht
denk je dat ik daar al niet tijd voor heb vrij proberen te maken
ik heb niet altijd tijd om zo eventjes wat te downloaden en daar even mee aan de gang te gaan
er zijn hier ook andere dingen te doen
maar daar ben ik wel mee bezig om even een tooltje ervoor te vinden
maar tot dan is dit het enige wat ik heb =.=

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

lees hierboven
dat is het probleem
Hou nou eens op met je 'zoals ik eerder al zei'. Probeer je eens te focussen op wat anderen zeggen ipv wat jij zegt.

Als je het probleem op wilt lossen dan moet je weten wat de applicatie doet (INTERN!! NIET ENKEL HET RESULTAAT!!!). Dat weet je neit, dat mag je niet weten en je hebt ook niet de kennis om hier achter te komen. Dat laatste heb je dit topic al duidelijk aan getoond. Er zit gewoon niks anders op. Zoals jij er nu in staad is dit probleem onoplosbaar.

• tha_crazy
Janoz schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:58:
[...]

Hou nou eens op met je 'zoals ik eerder al zei'. Probeer je eens te focussen op wat anderen zeggen ipv wat jij zegt.

Als je het probleem op wilt lossen dan moet je weten wat de applicatie doet (INTERN!! NIET ENKEL HET RESULTAAT!!!). Dat weet je neit, dat mag je niet weten en je hebt ook niet de kennis om hier achter te komen. Dat laatste heb je dit topic al duidelijk aan getoond. Er zit gewoon niks anders op. Zoals jij er nu in staad is dit probleem onoplosbaar.
doe eens rustig
ik probeer alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen
ik heb op het moment alle kennis van de werking van het programma
ik ben net ook even bezig geweest om filemon te draaien en ben er nu mee bezig
en ik weet hoe het programma werkt anders dan zat ik nu nog te kloten van hoezo maakt die die layout niet goed in office 2003 =.=

Verwijderd

Tjah ik kan me wel voorstellen dat hij het OVERDUIDELIJK wil zeggen.

Na de honderste keer vragen hoe de vork in de steel zit kom jij nog steeds met het antwoord: Hij doet het echt niet.

We weten wel dat ie het niet doet, maar zoals nu al 10000x gezegd: Op deze manier kan niemand je helpen.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

tha_crazy schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:48:
ik probeer alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen
ik heb op het moment alle kennis van de werking van het programma
Het gaat niet om het duidelijk uitleggen, het gaat over het juiste onderdeel uitleggen. Het duidelijk lezen van de vragen dus. ALs je alle kennis van het programma hebt, post dan even die paar VB regels waarin staat hoe via ODBC die cvs export gedaan wordt. Dat is informatie die nodig is om het probleem op te lossen. Die informatie heb je niet dus kun je het probleem niet oplossen.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

[...]

andwoord erop
- wij gebruiken altiris, zodra je opstart wordt er hoe dan ook nagekeken of de pc in de domain bestaat, zo niet dan moet die eerst geinstalleert worden en dit is niet te omzeilen helaas
- het programma zelf is acces en totalplant werkt via de database, er zijn dus geen andere files
- Ik snap het niet helemaal. Als je de netwerk adapter van de virtuele pc uitzet, dan heeft hij geen contact met het netwerk en toch komt Altiris om de hoek kijken? Daarnaast, kan je dan niet die virtuele pc ook in het domain hangen zodat het wel geaccepteerd wordt?
- Het programma heeft dus helemaal geen configuratie bestanden? Geen .ini, geen whatever bestanden? De Windows omgevings variabelen zijn in Windows zelf geregeld, niet in het programma, maar kunnen door een programma worden gebruikt.

☻/
/▌

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Het is heel erg simpel. De applicatie is waarschijnlijk een Access 97 applicatie. Lekker klote dus onder Windows XP. Het zou moeten werken, maar hoeft niet (lekker vaag).

Zoals ik het kan zien is er een invoerscherm waar de gegevens ingevoerd moeten worden. Je drukt op een knoppie en de applicatie maakt één of twee .txt bestanden aan met inhoud. Daarna wordt er een volgende applicatie opgestart en worden die twee bestanden ingelezen en verwerkt.

Op zich een simpel proces. Nu denkt de poster dat het in de .txt drivers van ODBC ligt. Dat is mogelijk maar min of meer uitgesloten omdat het in zijn geheel niet vaststaat of er daadwerkelijk gebruik wordt gemaakt van deze .txt driver. Sterker nog Access is in staat om zonder de .txt ODBC driver een export te doen naar een .txt/.csv file zonder tussenkomst van ODBC.

Om er zeker van te zijn dat het hier wel of niet om een ODBC probleem gaat moet je als eerste eens een trace maken. Dit doe je vanuit "ODBC-gegevenbronbeheer". Ga hier naar het tabblad "Traceren" en geef een naam op van het LOGBOEKBESTAND (linker padnaam). Zet het vinkje aan bij "Tracering op alle computers voor alle gebruikers-id's". Hierna op "Toepassen" drukken en dan "Traceren nu starten" drukken.

Dan kan je je applicatie testen onder Windows XP. Wanneer je applicatie de .txt driver gebruikt zie je dat terug in je "LOGBOEKBESTAND". Kan je niks terugvinden dan is het zo goed als zeker dat de .txt driver geen probleem is en dan moet je toch echt in de code zoeken.

Je zegt tevens dat de .txt bestanden wel worden aangemaakt, maar niet worden gevuld. Dat wil zeggen dat er wel iets gebeurd. Nu is de .txt/.csv driver downwards compatible en zou die in theorie het zelfde moeten reageren. Dus het is bijna uitgesloten dat dit het probleem zou moeten zijn. Zeker zonder SYSTEM of USE DSN.

Verder moet je het volgende in de gaten houden. Office 97 gebruikt JET 3.0 functionaliteit, daarnaast gebruikt Office 97 een iets ander objectmodel voor dialoogboxen en andere zaken. Nu werkt Access 97 heel goed onder Windows XP, behalve als je zelf forms hebt gemaakt met daarin custom data handlers (bijvoorbeeld OnClick, OnOpen, OnFocus etc.). Nu kan het zo zijn dat bij jou het volgende geschied.

1) Je vult de invoervelden in;
2) Je drukt op een knop;
3) De custom handler wordt aangeroepen;
4) Deze leest alle velden en stopt ze invariabelen. Door het gewijzigde objectmodel leest ie lege properties uit en vult hiermee de variabelen/database;
5) Text bestand wordt aangemaakt met deze lege velden.

De enige mannier om hier achter te komen is de sourcecode.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1