Toon posts:

ATI / GF

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ATI heeft een nieuwe videokaart uitgbracht voor laptops:
- ATI Mobility Radeon X2300

Nu vraag ik me af wat de ervaringen zijn met deze videokaart en waar hij mee te vergelijken is.
Zou het een betere of 'slechtere' kaart zijn dan de NVIDIA GeForce Go 7400?
Is hij nou wel of niet een DX10 kaart...

Is het verschil werkelijk merkbaar als je via deze kaart op een hd-ready plasma scherm aansluit via zijn DVI uitgang? Zou de GeForce niet veel verschillen voor gebruik op een Plasma scherm (aangezien hij een sub-d uitgang heeft)

Ben benieuwd naar deskundige meningen over deze 2 kaarten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 10:29 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat soort info moet je toch allemaal wel in reviews/benchmark en de website van de fabrikant kunnen vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:29:
Dat soort info moet je toch allemaal wel in reviews/benchmark en de website van de fabrikant kunnen vinden?
Inderdaad. Alleen is deze ATI kaart redelijk nieuw en bestaan er nog geen betrouwbare benchmarks hierover.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:30:
Inderdaad. Alleen is deze ATI kaart redelijk nieuw en bestaan er nog geen betrouwbare benchmarks hierover.
Als er nog geen reviews zijn dan kan niemand hem toch nog vergelijken met andere kaarten?
Of je moet toevallig iemand tegenkomen die hem in zijn laptop heeft gestopt ter vervanging van een toevallig gelijkwaardige kaart. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
De site van ati zelf is ook wel handig ;)
http://ati.amd.com/products/mobilityradeonx2300/specs.html

Er staat dat ie DX 9.0 SM 3.0 compliant is. Als ie DX10 compliant was geweest had dat er wel gestaan dunkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:31:
[...]

Als er nog geen reviews zijn dan kan niemand hem toch nog vergelijken met andere kaarten?
Of je moet toevallig iemand tegenkomen die hem in zijn laptop heeft gestopt ter vervanging van een toevallig gelijkwaardige kaart. :)
Alles is mogelijk.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24
DX9 kaart, geen DX10. Het is een opgevoerde X1450. Dus wel beter als een 7400. Echter zal een X1600 / 7600 er gehakt van maken.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 15-03-2007 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:36:
DX9 kaart, geen DX10. Het is een opgevoerde X1450. Dus wel beter als een 7400. Echter zal een X1600 / 7600 er gehakt van maken.
hmm, ik dacht dat de X2xxx versies juist dx10 kaarten zouden zijn.
Ergens las ik trouwens dat de 7400 toch iets hoger scoorde dan de x2300. Maar daar gaven ze ook nog aan dat het niet een definitieve test was.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24
Ja dat vind ik ook zo vreemd van ATi/AMD. Wss mooie marketing omdat veel mensen dit denken. Had hem dan X1500 ofzo genoemd... Ik weet neit hoe een X1400/X1450 zich verhoudt tegen een 7400. Maar ik denk dat de verschillen niet bijzonder zullen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:52:
Ja dat vind ik ook zo vreemd van ATi/AMD. Wss mooie marketing omdat veel mensen dit denken. Had hem dan X1500 ofzo genoemd... Ik weet neit hoe een X1400/X1450 zich verhoudt tegen een 7400. Maar ik denk dat de verschillen niet bijzonder zullen zijn.
Heb je ook ervaring met het aansluiten van een laptop op een hd-ready plasma tv?
Is het mooier als je dat via de dvi poort doet? of gaat het net zo goed met de d-sub.
Denk aan films kijken, scherper beeld om te surfen, games enz...
want de ati heeft een dvi maar de gf niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 11:15 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51
De X2300 is niets meer dan een Opgevoerde X1400. Ik ben hier zwaar op tegen maar toch wordt het gedaan. Je zou namelijk denken dat de X2xxx DX 10 is. Voor deze kaart gaat dat dus niet op.

Maar hij is dus te vergelijken met de 7400 Go. Zelf zou ik wel voor de X2300 gaan. Vind ATi persoonlijk prettiger werken. ( Heb wel een 7600 GO in me laptop en X1900 XTX in me desktop )

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 15-03-2007 10:57 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Als je een DX10-kaart zoekt voor een notebook, zul je nog even moeten wachten. Die bestaan namelijk nog niet. Ik weet ook niet wanneer ze precies uitkomen. Maar DirectX10 is ook alleen belangrijk bij het spelen van toekomstige games. Buiten gaming om heeft het weinig tot geen toegevoegde waarde.

En over het algemeen is DVI wel iets scherper dan D-sub, maar of het echt merkbaar is weet ik niet. DVI is wel moderner, en het zorgt ervoor dat het scherm automatisch ingesteld wordt qua hoogte/breedte enzo. Wel handig dus.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51
Ik verwacht dat ze Q3 07 uitkomen. Misschien iets eerder. ATi's desktop lineup staat voor Mei gepland van Low end tot High end.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Me2, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Dit soort vragen horen niet in CSL an sich thuis. Zoek eens rustig op internet naar reviews en als die er nog niet zijn probeer andere methoden om hierachter te komen. Bij nieuwe hardware duurt het meestal een aantal weken voordat de 1e reviews online staan namelijk

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.