Pc aansluiten op Monitor en LCD tv

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb nu al een tijdje mijn pc aangesloten op mijn lcd tv (Samsung le26R51 wordt zaterdag vervangen voor een 37"). Het probleem wat ik de laatste tijd merk is het volgende.

Bij sommige divx films die ik download heb ik aan de zijkant zwarte balken dus een soort van 4:3 verhouding maar dan dat de mensen heel lang zijn. Als ik de divx file afspeel op mijn monitor dan ziet de verhouding er wel goed uit. Hoe kan dit?

Ik heb mijn tv aangesloten via een DVI naar HDMI kabel.
Ik heb een nivdia geforce 7300GT.
Met de huidige instellingen heb ik de desktop gecloned hoewel dit ook een probleem is aangezien mijn monitor resolutie slechts 1280x1024 is en mijn tv hoger kan. Met dualview schijnt het wel mogelijk ze zijn om verschillende resoluties te gebruiken maar dat is mij ook nog niet gelukt. De tv wordt echter alleen voor films gebruikt.

Komt dit probleem bij iemand bekend voor?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb ook een GeForce icm een breedbeeld beamer en veel ellende gehad met resoluties. Ook uitgerekte hoofden. De oplossing was om het af te spelen met BSPlayer in plaats van Media Player en wat te rommelen met instellingen zoals aspect ratio.

Ook ik heb geprobeerd om de beamer een andere resolutie te geven dan de monitor. Die PC heeft een 15" LCD met max 1024*768, de beamer heeft native 966*544. Het zou met Powerstrip moeten kunnen lees ik op veel sites, maar het beeld wordt dan op beide schermen omleesbaar (fonts helemaal distorted enz). Draai nu op beide schermen 1024*768 en de beamer schaalt het naar breedbeeld. Bij films spring hij wel meteen op de goede resolutie (hij speelt dan de overlay, dus alleen de film zelf, niet de desktop).

Ik klooi al 11 jaar met computers maar schermresoluties en refreshrates en Powerstrip (een programma met 9834789 opties waar niemand iets van snapt), dat is zo fucking ingewikkeld, ik word er helemaal gestoord van.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Amen to that.

Inderdaad ik ben ook al lang bezig ik zal het eens proberen met een andere tool bv BS player is dat gratis trouwens?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend