Toon posts:

Nortel VPN via Siemens 108 wlan repeater*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een van mijn gebruikers (laptop) heeft thuis het volgende probleem:

KPN IPB met een siemens 108 wlan repeater om ook op zolder een goede verbinding te krijgen.

IPB is in de meterkast gemonteerd en geeft tot op de eerste verdieping een goed signaal, op zolder gaat dit niet goed. Door KPN geadviseerde wlan repeater staat nu op de eerste verdieping en nu ook op zolder een goed signaal en de gewenste verbinding naar buiten.

Edoch; Op zolder een VPN verbinding opbouwen naar het bedrijfsnetwerk met Nortel Contivity VPN Client (v5.01, 128 bit) lukt niet, twerwijl dit elders in huis wel lukt.

Of het spookt op zolder of er iets anders aan de hand. (Nu geloof ik niet in spoken)

Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen liggen?

Groet,
Peter

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 15:19
Zet even een topic-report met een nieuwe titel request.. Aan de titel is nu niet echt te zien wat het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe?

Sorry, zal vast ergens staan, maar ik heb nu geen tijd om dit op te zoeken

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hier op klikken
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 15:19
Is niet bepaald klikbaar wel? ;) Is naast je topic (bovenaan :9 ) te vinden overigens

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:06:
Edoch; Op zolder een VPN verbinding opbouwen naar het bedrijfsnetwerk met Nortel Contivity VPN Client (v5.01, 128 bit) lukt niet, twerwijl dit elders in huis wel lukt.
Welke foutmelding staat er in de logfile van de client (C:\Program Files\Nortel Networks\log)?

Wat zie je op de VPN concentrator van het bedrijfsnetwerk als de user probeert te connecten vanaf de zolder?

Wat heb je uberhaupt zelf al geprobeerd om te troubleshooten. (drivers WLAN op de client al eens ge-update)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
De drivers van de wlan zijn de laatste. (Dell Lat. 510 Intel Pro/Wireless 2200BG 9.0.4.26)

De logging van de VPN concentrator moet ik opvragen uit finland (moederbedrijf) dat dit heeft uitbesteed aan Orange. (helaas heb ik die dus niet bij de hand)

Logfiles op de client geven ook niets specifieks aan, behalve op het moment dat er geen verbinding is: Login Failure due to: Remote host not responding

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Title op verzoek gewijzigd :)
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:25:
Hoe?

Sorry, zal vast ergens staan, maar ik heb nu geen tijd om dit op te zoeken
Neem a.u.b. wel even de tijd om te kijken hoe dit forum werkt. GoT is geen helpdesk waar je snel je vraag kan dumpen om daarna rustig af te wachten totdat het antwoord je in de schoot geworpen wordt. :|

[ Voor 87% gewijzigd door Equator op 15-03-2007 17:33 ]

Pagina: 1