[C#] C# DLL gebruiken in andere taal

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in C# een dll ontworpen, deze wordt door een programma gebruikt. Is het ook mogelijk om vanuit een andere taal bijvoorbeeld CVI of C++ (niet .NET), deze dll te interfacen?? Ik wil namelijk een oude DLL gaan vervangen door de nieuwe in C# geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja je kan je dll Com Callable maken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rwb schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:05:
Ja je kan je dll Com Callable maken.
Ok maar hoe doe ik dit?? Ik kan dit nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
ComVisible was het :) maar je kunt beter zoeken op "interop dotnet"
http://www.google.nl/sear...ve&q=interop+dotnet&meta=

Eerste hit:
http://www.codeproject.com/dotnet/cominterop.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MM interesant, alleen als ik zo ff snel wat voorbeeldjes overneem, kan ik in een DLL export viewer nog steeds mijn functies niet zien?? terwijl met de oude DLL in C geprogrammeerd dit wel het geval is...Volgens mij is dat ook geen COM??

--edit:
je zou mijn oude dll kunnen vergelijken met kernel32.dll denk ik.. die hebben de meeste van ons wel;) Die kanik ook prima via een DLL Export viewer bekijken (www.nirsoft.net)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij is dat dan niet mogenlijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

C# kan geen 'gewone' dll maken met exports. Delphi for .Net kan het wel. VC++.Net kan het vast ook.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:29:
[...]MM interesant, alleen als ik zo ff snel wat voorbeeldjes overneem, kan ik in een DLL export viewer nog steeds mijn functies niet zien?? terwijl met de oude DLL in C geprogrammeerd dit wel het geval is...Volgens mij is dat ook geen COM??

--edit:
je zou mijn oude dll kunnen vergelijken met kernel32.dll denk ik.. die hebben de meeste van ons wel;) Die kanik ook prima via een DLL Export viewer bekijken (www.nirsoft.net)
Je moet een tlb genereren, zoals in de tekst staat. De gegenereerde tlb kan je referencen vanuit een com project (niet de dll).

de inhoud van de tlb kan je wel bekijken met een ole viewer (http://www.microsoft.com/...bP7OxhDMZmL8YMSBVNw%3d%3d)
C# kan geen 'gewone' dll maken met exports. Delphi for .Net kan het wel. VC++.Net kan het vast ook.
Anders dan met een tbl zal het in dotnet niet gaan lukken idd
Pagina: 1