Advies voor Surround set

Pagina: 1
Acties:

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:20
Ik zou graag advies van jullie willen hebben

Allereerst de huidige situatie.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/aa/200703150937_00056.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/aa/200703150938_00057.jpg
Let overigens niet op mijn pc kast, dit is een tijdelijk oplossing, ben namelijk mijn echte kast aan het verven etc :P

Ik werk met twee systemen, Op mijn pc heb ik doormiddel van een versterker (Pioneer Stereo SA-410) twee sony boxen aangesloten (volgens het boekje 2x 80watt) De geluidskaart in mijn pc is een Audigy2 (Ooit voor 10 euro op ebay gewonnen) Daarnaast zit op deze versterker mijn stereo toren, deze doet dienst als wekker.

Via deze set luister ik voornamelijk muziek, en speel af en toe een game.
Voor dit doel bevalt deze set uitstekend!

Ik wilde alleen wat meer met films. Ik kijk redelijk veel films, dit doe ik dan op mn tv, (dus bijna nooit op mn pc) Ik heb hiervoor een tweedehands setje aangeschaft, de creative Inspire 5.1. Digital 5500.

Alleen gister met het bekijken van een film viel dit kwa geluid toch wel heel erg tegen. Wat me voornamelijk tegenstaat, is mijn center speaker, waar de stemgeluiden uitkomen. Ik vind deze erg hol klinken en soms wat schel. Ik vind dat als ik het geluid gewoon via de tv laat lopen, de stemmen veel mooier klinken.

Nu mijn vragen..
Ik zat eraan te denken om de centerbox te vervangen door een beter model, Bijvoorbeeld deze
http://www.marktplaats.nl...-120-watt.html%3Fxref%3D1

Ik moet al mijn boxen inpluggen op de subwoofer, met behulp van tulpplugjes?
Is het uberhaupt mogelijk om zo een tulpstekker zelf aan het snoer van de boxen te solderen?

Mijn tweede idee was, om de sonyboxen erbij te betrekken, dus de center uitgang van de surround set naar de versterker te lussen en zo mijn sony boxen "als center" te gebruiken.
Is dit uberhaupt mogelijk?

Derde mogelijkheid, voor een nieuwe versterker gaan, eentje met iig drie ingangen (Ik heb er nu ook 3, maar eentje is phone en deze valt uiteraard af) Dit zodat ik niet meer hoef te switchen met kabels
(Stereo, pc en surroundset)
Is het dan verstandig om ook meteen voor een fatsoenlijke versterker te gaan? Dus iets met surround uitgangen dts etc? Is het dan ook mogelijk om mijn huidige surround setje op die versterker aan te sluiten? De losse boxen dat die ik wel lukken omdat er twee draadje naar iedere box toe lopen dus een kwestie van de tulpstekker ervanaf knippen? Alleen de subwoofer...

Tot slot had ik nog een vraag dat me eigelijk vandaag pas is opgevallen
Ik heb 3 boxen van mn surround set verlengt. Dit heb ik gedaan op deze manier..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/aa/200703150953_00058.jpg

Is dit wel de juiste manier? Omdat de boxen zelf twee draadjes hebben en de verlengkabel eigelijk maar uit 1 kabel bestaat.

Bedankt alvast voor jullie adviezen!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

- Tulpstekker zelf solderen: ja dat kan, als je handig genoeg bent ;)
- Center doorlussen naar versterker: zou op zich kunnen, maar dan moet de rest van je geluid hel zacht staan omdat je anders je versterker met een te hoog signaal aanstuurt. Heb je dus niets aan.
- Verlenging van je kabels is de juiste manier. Die ene kabel lijkt er maar 1 te zijn, maar intern zitten er gewoon twee. Dat noemen ze een mantel ;)
Als ik jou was zou ik niet teveel prutsen. Koop een leuke 5.1 receiver met speakerset. Zorg dat het ding een ingang 5.1 ingang heeft (al dan niet digitaal) en klaar ben je. Maar daar is op GoT genoeg over te vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pittie
The Eagle schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:53:
- Tulpstekker zelf solderen: ja dat kan, als je handig genoeg bent ;)
- Center doorlussen naar versterker: zou op zich kunnen, maar dan moet de rest van je geluid hel zacht staan omdat je anders je versterker met een te hoog signaal aanstuurt. Heb je dus niets aan.
- Verlenging van je kabels is de juiste manier. Die ene kabel lijkt er maar 1 te zijn, maar intern zitten er gewoon twee. Dat noemen ze een mantel ;)
Als ik jou was zou ik niet teveel prutsen. Koop een leuke 5.1 receiver met speakerset. Zorg dat het ding een ingang 5.1 ingang heeft (al dan niet digitaal) en klaar ben je. Maar daar is op GoT genoeg over te vinden :)
Aangezien ik deze center speaker voor een prikje kan kopen (12,50) ga ik dat iig eerst proberen. Het solderen van die stekker dat moet me wel lukken, aangezien ik volgende week ook nog flink wat ledjes aan elkaar ga solderen :)

Dat doorlussen via mijn huidige versterker dat zal ik dan inderdaad maar niet gaan doen
En gelukkig heb ik mijn boxen goed verlengt :)

Als ik het goed begrijp, stel jij voor om een nieuwe versterker + boxenset aan te schaffen voor mijn surround geluid, en de andere set voor de computer er gewoon naast te laten staan?

[ Voor 27% gewijzigd door Pittie op 15-03-2007 11:59 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee, ik zou als ik jou was (ook gezien de kleine ruimte) een nieuwe set kopen. Een all-in HT set hoeft niet veel te kosten, en dan ben je van al de ellende af en heb je e.e.a. ook nog mooi op elkaar afgestemd. Momenteel werk je een beetje met een hakkietakkie oplossing die wel werkt en war je ws tevreden over bent, maar een echte HT zal een stuk verschill maken. Is natuurlijk wel afhankelijk van het budget dat je hebt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

Trouwens, zie ik goed dat je center speaker niet boven/onder je tv geplaatst is?
Krijg je een rare ervaring door, stemmen komen niet vanaf de tv maar ergens anders vandaan :)

Ik verplaats mn center altijd, ofwel boven tv, danwel meer in de buurt van mn TFT ;)

• Pittie
The Eagle schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:04:
Nee, ik zou als ik jou was (ook gezien de kleine ruimte) een nieuwe set kopen. Een all-in HT set hoeft niet veel te kosten, en dan ben je van al de ellende af en heb je e.e.a. ook nog mooi op elkaar afgestemd. Momenteel werk je een beetje met een hakkietakkie oplossing die wel werkt en war je ws tevreden over bent, maar een echte HT zal een stuk verschill maken. Is natuurlijk wel afhankelijk van het budget dat je hebt ;)
En waar moet ik dan ongeveer als prijs aan gaan denken? Enige vereiste voor de set is eigenlijk dat ie een digitale ingang, voor mn xbox heeft, en een coaxiale ingang voor mijn dvdspeler.
Tsja mijn budget, ik ben student en heb dus niet zo heel veel te besteden. Begin volgende maand ben ik jarig, dus een euro of 300 moet denk ik wel mogelijk zijn...
CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:24:
Trouwens, zie ik goed dat je center speaker niet boven/onder je tv geplaatst is?
Krijg je een rare ervaring door, stemmen komen niet vanaf de tv maar ergens anders vandaan :)

Ik verplaats mn center altijd, ofwel boven tv, danwel meer in de buurt van mn TFT ;)
Dit komt omdat de kabel te kort is eigelijk :P
Ik zal dit in ieder geval eens proberen aan te passen

[ Voor 21% gewijzigd door Pittie op 15-03-2007 12:26 ]

Pagina: 1