Ten eerste Hallo mensen, Ik ben nieuw
.
Maar dat is het punt niet.
Ik ben in het bezit van een Asus P5N32E SLI nF680i (mooi dingetje echt waar).
Maar nu alles aangesloten geinstalleerd en ik heb geen geluid.
Na 3 uur Googlen
en wat rondkijken intern, kwam het er op neer dat me HDA bus drivers er niet op staan.
Ik heb Windows XP Pro (geen iedee welk service pack, en of er wel 1 op zit) (32-bit).
Die blijkbaar die drivers niet heeft, en de Asus Site/CD hebben ook niks goeds te melden behalve dat zodra ik de Soundmax Drivers (van ASUS) will installeren Krijg ik een mooie beep uit me pc (want hij heeft nog geen geluid) dat me HDA bus drivers er niet zijn.
Het gaat om de ADI 1988B Chip.
Link:
http://www.alternate.nl/h...=GPEA70&showTechData=true
Maja het punt dus is, Moet ik windows er opnieuw op zetten?
Zo ja welke? Mabe Vista?
Of kan ik ergens een hotfix ofzo vandaan toveren?
PS:
Voor RAID 0, als ik win er op wil zetten met raid vind ie de Harddisk niet, ik zag toevallig toen ik windows (na de RAID uit te zetten) installeerde iets voorbij flashen van RAID drivers installeren.
Is dat wat ik moet doen om het werkende te krijgen?
Maar dat is het punt niet.
Ik ben in het bezit van een Asus P5N32E SLI nF680i (mooi dingetje echt waar).
Maar nu alles aangesloten geinstalleerd en ik heb geen geluid.
Na 3 uur Googlen
Ik heb Windows XP Pro (geen iedee welk service pack, en of er wel 1 op zit) (32-bit).
Die blijkbaar die drivers niet heeft, en de Asus Site/CD hebben ook niks goeds te melden behalve dat zodra ik de Soundmax Drivers (van ASUS) will installeren Krijg ik een mooie beep uit me pc (want hij heeft nog geen geluid) dat me HDA bus drivers er niet zijn.
Het gaat om de ADI 1988B Chip.
Link:
http://www.alternate.nl/h...=GPEA70&showTechData=true
Maja het punt dus is, Moet ik windows er opnieuw op zetten?
Zo ja welke? Mabe Vista?
Of kan ik ergens een hotfix ofzo vandaan toveren?
PS:
Voor RAID 0, als ik win er op wil zetten met raid vind ie de Harddisk niet, ik zag toevallig toen ik windows (na de RAID uit te zetten) installeerde iets voorbij flashen van RAID drivers installeren.
Is dat wat ik moet doen om het werkende te krijgen?