Toon posts:

P5N32E-Sli Plus (Geluid problemen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste Hallo mensen, Ik ben nieuw _/-\o_ .

Maar dat is het punt niet.
Ik ben in het bezit van een Asus P5N32E SLI nF680i (mooi dingetje echt waar).
Maar nu alles aangesloten geinstalleerd en ik heb geen geluid.
Na 3 uur Googlen 8)7 en wat rondkijken intern, kwam het er op neer dat me HDA bus drivers er niet op staan.
Ik heb Windows XP Pro (geen iedee welk service pack, en of er wel 1 op zit) (32-bit).
Die blijkbaar die drivers niet heeft, en de Asus Site/CD hebben ook niks goeds te melden behalve dat zodra ik de Soundmax Drivers (van ASUS) will installeren Krijg ik een mooie beep uit me pc (want hij heeft nog geen geluid) dat me HDA bus drivers er niet zijn.
Het gaat om de ADI 1988B Chip.

Link:
http://www.alternate.nl/h...=GPEA70&showTechData=true

Maja het punt dus is, Moet ik windows er opnieuw op zetten?
Zo ja welke? Mabe Vista?
Of kan ik ergens een hotfix ofzo vandaan toveren?

PS:
Voor RAID 0, als ik win er op wil zetten met raid vind ie de Harddisk niet, ik zag toevallig toen ik windows (na de RAID uit te zetten) installeerde iets voorbij flashen van RAID drivers installeren.
Is dat wat ik moet doen om het werkende te krijgen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De chipsetdrivers installeren heeft ook geen nut?

En over RAID installeren: je moet drivers van je RAID controller op een floppy zetten en op F6 drukken tijdens de install (in het begin).

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Jep kwam net ook tot die conclusie.
Lang geleden dat ik floppy's heb gebruikt :P laatste keer was op een amiga om lemmings te spelen :D.
Kwa drivers, kheb gezocht maar niks gevonden, de asus site had ook niks te melden.
Kheb de realtech drivers ook geprobeert maar daar kwam ook niks uit.
Ik ga maar gewoon opnieuw installeren met een andere windows, kdenk Vista.
Maar als dat niet werkt weet ik het niet, Meerdere mensen hebben dit probleem (na internet te chekken) Los van de audio problemen, loopt ie als een gek echt snel :)

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:19
Als het goed (nou ja, goed) is, heb je een onbekend apparaat in apparaatbeheer staan. Dit apparaat is het HD Audio device, wat je nodig hebt om de drivers van de ADI 1988 goed te kunnen installeren. Ook moet er een update (888111kb) op je pc staan, die bedoeld is voor het HD Audio device. Laat nu Windows zelf naar de driver van het onbekend apparaat zoeken. Als Windows het apparaat gevonden en de bijbehorende driver geïnstalleerd heeft, kan je de drivers van de ADI 1988 installeren. Na de reboot zou je geluid moeten hebben.

AMD Ryzen 7 9800X3D NVIDIA RTX 5080

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-05 18:08

FikkieHo

Wokmaster

hmm bij mij geen problemen.. NIeuwe Drivers van asus werken niet?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 09:15
Ik heb dat zelfde mobo zonder problemen zowel op Vista als XP draaien
CD gebruikt en updates aan.
geeft redelijk geluid voor onboard maar ik stap toch over op een extra sound kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Heb met XP gezocht naar die drivers maar kwam nergens op uit.
Maar ik heb nu Vista Draaien. En geluid popte meteen aan dus dat probleem was opgelost.
Waren wat problemen met me Grafishe kaart (xfx 8800 GTS) Maar Driver update en alles liep weer.
Was nog 1 ding met een auto update die de hele tijd mislukte, was heel vaag. Maar na 3 keer mislukken waren de andere updates allemaal klaar en toen deed die het ook, Het ging om ATK0110 (als dat je iets zecht). Bedank voor de hulp nog. :)

PS:
Hoe zet je die beveiliging uit dat hij bij elk Cd'tje programmatje ect wat je aan klikt vraag of het wel mag....
Ik bedoel je klikt er op dus je wil het er op zetten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 09:01 ]

Pagina: 1