Toon posts:

KVM switch: kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even in paint de situatie geschets:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tiefling/Joost/opstelling.JPG

Het komt er dus kort op neer dat ik
  • zowel de laptop als de desktop wil bedienen met dezelfde muis & keyboard (USB)
  • zowel de laptop als de desktop aan beeldscherm 1 wil hangen (voor de laptop als extern scherm)
  • zowel de laptop als de desktop wil aansluiten aan dezelfde speaker set
Met andere woorden ik wil gewoon mijn laptop aansluiten zonder elke keer alle draden uit mijn pc te trekken (die pc moet sowieso aanblijven, want daar zit de scanner, printer etc. op aangesloten. Dat tweede scherm staat meters van de desktop zelf af dus die kan ik niet gebruiken om mee te werken. Die gebruik ik alleen om tv, films en series mee te kijken etc.)

Gaat deze opstelling lukken met een KVM switch + Audio?

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-02 23:09
Ik gebruik in een vergelijkbare opstelling remote desktop.
Moet je wel aan het netwerk hangen met je laptop.

Als je meer dan stereo audio wil zul je ingewikkelder moeten doen.

Een andere makkelijke voor audio is line out ene computer in line in andere.

[ Voor 70% gewijzigd door EnderQ op 15-03-2007 05:07 ]

Verwijderd

Het Kan wel, maar praktisch is het niet. , waar staan je speakers eigenlijk bij scherm 1 of 2
Er zijn KVM-switches die ook audio switchen (Stereo dan)

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:41

MrScratch

I am rubber, you are glue

Het lijkt mij een gewone 2 poorts kvm switch opstellling waarin je met 1 muis, toetsenbord, boxen en beeldscherm 2 apparaten wilt bedienen. Dat je een secundair beeldscherm op de desktop extra hebt, is niet van invloed hierop. Dat kan prima.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
EnderQ schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 05:03:
Ik gebruik in een vergelijkbare opstelling remote desktop.
Moet je wel aan het netwerk hangen met je laptop.

Als je meer dan stereo audio wil zul je ingewikkelder moeten doen.

Een andere makkelijke voor audio is line out ene computer in line in andere.
Remote desktop kan ik niet gebruiken aangezien ik hier Windows (Vista/XP) Home heb staan Meer dan stereo vind ik eigenlijk niet echt belangrijk zolang er maar enigszins geluid uitkomt!
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 05:47:
Het Kan wel, maar praktisch is het niet. , waar staan je speakers eigenlijk bij scherm 1 of 2
Er zijn KVM-switches die ook audio switchen (Stereo dan)
Wat is dan praktischer om te doen?
MrScratch schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 07:02:
Het lijkt mij een gewone 2 poorts kvm switch opstellling waarin je met 1 muis, toetsenbord, boxen en beeldscherm 2 apparaten wilt bedienen. Dat je een secundair beeldscherm op de desktop extra hebt, is niet van invloed hierop. Dat kan prima.
Ok. het kan in principe dus wel!

thx voor de reacties!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

*Knikt mee met de andere posters boven haar* Ziet er inderdaad uit als een gewone KVM switch. Je kan er eentje nemen dat ook (stereo meestal) audio erbij kan doen. Je kan bijvoorbeeld bij komplett.nl kijken naar wat voor KVM switches ze hebben, ze hebben een aardige variatie, daar kan je gelijk al even vergelijken.

Qua audio lijkt het me eerder lastig als je bijvoorbeeld een MP3 op je laptop zit te spelen en dan even moet switchen, muziek onderbroken tot je weer terug switcht. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Er zijn ook programma's op de markt waarmee je via het netwerk je toetsenbord en muis voor meerdere PC's kan gebruiken. Ik weet dat niet volledig je vraag beantwoord, maar misschien is het wel handig...

Kijk hier eens: http://www.stardock.com/products/multiplicity/

Afbeeldingslocatie: http://www.stardock.com/products/multiplicity/mp_mon_anim.gif

[ Voor 12% gewijzigd door djangoster op 15-03-2007 13:46 . Reden: Nog een plaatje erbij ;) altijd mooi ]

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

djangoster schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:45:
Er zijn ook programma's op de markt waarmee je via het netwerk je toetsenbord en muis voor meerdere PC's kan gebruiken. Ik weet dat niet volledig je vraag beantwoord, maar misschien is het wel handig...

Kijk hier eens: http://www.stardock.com/products/multiplicity/

[afbeelding]
Dat lijkt me wel een leuke, misschien wel iets voor mij (elke computer hier heeft zijn eigen monitor namelijk). Maar ik denk dat TS perse Monitor 1 wilt delen over 2 computers, dan schijnt dit tool niet meer geschikt te zijn.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

lees het ff snel, maar mijn Aten kan dat denk ik zoals jij wil.
Je kan zelfs een USB bron koppelen en switchen van scherm terwijl de audio output op dezelfde blijft.

Deelt audio (speaker en Mic) en USB (4x). Erg handig ding, ook op hoge resoluties.

Deze maar dan met USB ipv PS/2

http://www.aten.com/products/productItem.php?pcid=20050103163647001&psid=20050107104857001&pid=2005021717369007

[ Voor 35% gewijzigd door makkie ;) op 15-03-2007 14:02 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:50:
[...]

Dat lijkt me wel een leuke, misschien wel iets voor mij (elke computer hier heeft zijn eigen monitor namelijk). Maar ik denk dat TS perse Monitor 1 wilt delen over 2 computers, dan schijnt dit tool niet meer geschikt te zijn.
Yep! Voor dat programma heeft iedere pc dan ook zijn eigen scherm nodig en dat is nou net niet de bedoeling.
makkie ;) schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:53:
lees het ff snel, maar mijn Aten kan dat denk ik zoals jij wil.
Je kan zelfs een USB bron koppelen en switchen van scherm terwijl de audio output op dezelfde blijft.

Deelt audio (speaker en Mic) en USB (4x). Erg handig ding, ook op hoge resoluties.
En wat voor iets mag dat dan wel niet wezen? Produktnaam/code?

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:59:
[...]

En wat voor iets mag dat dan wel niet wezen? Produktnaam/code?
Aten is een merk. Ik heb hier ook een Aten KVM switch (2-poorts, met PS/2 aansluitingen).

Kijk maar even op komplett.nl, die heeft een hoop Aten KVM switches en ook wat andere merkjes. Dat zou een aardige indruk kunnen geven van wat voor KVM switchen er o.a. zijn. Je kan namelijk ook USB KVM switches nemen ipv PS/2, met of zonder audio, met of zonder kabels, in een doosje of gewoon als iets wat je kan wegmoffelen. Ze maken haast allen gebruik van speciale toetscombinatie's op je toetsenbord om te switchen, of je kan op een knopje drukken (van de doosjes).

Als je wilt weten welke toetscombinatie's er allemaal nodig zijn voor de desbetreffende switch, zou ik je aanraden naar de site van de fabrikant te gaan en het manual te doorlezen van dat product. Mijn 2-poorts heeft de dubbelklikken van de Scroll Lock als trigger om te switchen. En zelf heb ik een oogje op diens grotere broer, de 4-poorts variant, wat weer een andere toetscombinatie heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Trinsec op 15-03-2007 14:04 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Was al bezig, maar de Aten site is erg traag.

Product comparison chart.

Ik heb zelf een 4 poorts USB switch met audio. Geweldig ding. Prijzig, maar zijn geld zeker waard. Als je goedkoop uit wil zijn kun je op sommige beurzen wel eens mechanische switches vinden voor dat soort dingen, maar da's zonder audio of USB. En erg storings gevoelig. Ook veel kans op crashen omdat de PS/2 poorten meestal niet actief blijven bij het schakelen waardoor de pc denkt dat je de boel los hebt getrokken.

Ga je er veel mee werken, op hoge resoluties, dan is het verstandig er goed in te investeren, omdat je anders scheel wordt van het kwaliteits verlies.

[ Voor 65% gewijzigd door makkie ;) op 15-03-2007 14:08 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

Topicstarter
ATken CS1732A 2 Port KVM Switch

Dus deze zou voor mij dus wel geschikt zijn?

Verwijderd

Als je een film oid bekijkt via je 2e monitor, waar komt bij jou dan het geluid vandaan ?
Uit boxen die een meter of wat verderop staan ?
Dat bedoelde ik met niet praktisch.

KVM gebruik ik zelf ook, ook remote, en ook nog eens een audiomengpaneel.
(voor mn 5 broodroosters)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 06:29:
Als je een film oid bekijkt via je 2e monitor, waar komt bij jou dan het geluid vandaan ?
Uit boxen die een meter of wat verderop staan ?
Dat bedoelde ik met niet praktisch.

KVM gebruik ik zelf ook, ook remote, en ook nog eens een audiomengpaneel.
(voor mn 5 broodroosters)
:) van de boxjes van mijn desktop, die hebben wel een paar meter kabel (gewoon in stereo hoor). Die sleep ik gewoon even mee als ik film ga kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 08:03 ]

• Jonathan_s
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Het is de moeite om eens naar synergy2 te kijken. (http://synergy2.sourceforge.net/)

Dit is een open-source, softwarematige KVM switch. Ik heb het net geprobeerd en het deelt vlekkeloos mijn muis en keyboard tussen windows en Linux. Pluspunt is dat je een gedeeld clipboard hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de eerder genoemde switch al besteld, maar nog niet gebruikt vanwege tijdsgebrek.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even de KVM switch geinstalleerd en de resultaten tot dusverre zijn:
  • Op de een of andere manier krijg ik de hotkeys niet aan de praat, maar dat zal wel aan mij liggen.
  • De scanner wil het niet doen via de USB hub -> onbekend apparaat, maar ik heb al begrepen na het raadplegen van internet dat die scanners niet al te betrouwbaar zijn via een hub (jammer, maar die paar vellekes die ik scan kan ook gewoon even op 1 pc gebeuren) Dat ligt dus aan Canon vermoed ik.
  • De printer doet het wel via de hub, maar ja geen HP 1018 drivers voor VISTA :(
  • De muis werkt in ieder geval via de switch, maar keyboard heb ik nog niet kunnen testen omdat ik nu geen USB-keyboard bij de hand heb.
  • Beeld doet het ook prima (heb echter geen resoluties hoger dan 1280x1024 getest, want die gebruik ik maar zelden).
  • De audio ook werkt naar mijns inziens goed, alleen heb ik volgens mij last van dezelfde 'bug' in VISTA als de persoon in dit draadje: [VISTA] Problemen met geluid :(
Jammer dat beiden computers niet onder XP draaien, want dan had ik de gelegenheid om echt alles goed te testen. :(

VISTA 8)7

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Jonathan_s schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:26:
Het is de moeite om eens naar synergy2 te kijken. (http://synergy2.sourceforge.net/)

Dit is een open-source, softwarematige KVM switch. Ik heb het net geprobeerd en het deelt vlekkeloos mijn muis en keyboard tussen windows en Linux. Pluspunt is dat je een gedeeld clipboard hebt.
Offtopic:
En als je geen softwarematige KVM switch hebt, kan je altijd http://ditto-cp.sourceforge.net/ nog gebruiken voor copy&paste via netwerk. ;) (Works like a charm!)

@TS:
Ik heb geen ervaring met USB hubs via KVM switch. Wel weet ik dat o.a. printers e.d. via netwerk geshared kunnen worden, dus zou de KVM switch technisch gezien niet nodig hoeven te zijn. Je shared je printer gewoon via een computer via netwerk met andere computers dan.
Heb ook geen ervaring met keyboards/muizen via USB op de KVM switch. (Ik gebruik puur PS/2)
En wat Vista betreft... :X (Geen goeie ervaring mee, ook. Ik hou't wel bij XP)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:49:
[...]

@TS:
Ik heb geen ervaring met USB hubs via KVM switch. Wel weet ik dat o.a. printers e.d. via netwerk geshared kunnen worden, dus zou de KVM switch technisch gezien niet nodig hoeven te zijn. Je shared je printer gewoon via een computer via netwerk met andere computers dan.
Heb ook geen ervaring met keyboards/muizen via USB op de KVM switch. (Ik gebruik puur PS/2)
En wat Vista betreft... :X (Geen goeie ervaring mee, ook. Ik hou't wel bij XP)
De printer is ook gewoon als netwerkprinter ingesteld, maar dan moet de pc waaraan ie is aangesloten is wel aanstaan. Met een KVM switch, met USB hub maakt het niet uit welke van de twee aanstaat als er maar eentje aanstaat. Jammer alleen dat VISTA en drivers niet echt goed wil samenwerken :(
Pagina: 1