Toon posts:

AMD Sempron + nVidia is probleem??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit als volgt, ik heb een tijdje terug een 7600GSOC van BFG gehaald, maar deze presteert gewoon niet optimaal (max 20 frames in games al World of Warcraft, damn, laag). Krijg ook vaak last van enorme framdrops en soms hangt ie wel eens vast en ik heb zelfs crashes mee gemaakt. Ik BFG mailen want voor 150 euro wens ik graag iets degelijks. Alles scheen goed te zijn totdat we bij de voeding aankwamen. Ze zeiden dat mijn huidige voeding 12A levert op de 12V rails. Ik moest er eentje hebben welke 20A kon leveren op de 12V rails. Nou goed, ik naar een computerzaak toe en legde het probleem uit en liep me te vertellen dat de combinatie van processor en videokaart niet goed is. Hij zei ook dat je door een andere voeding er in te zetten gewoon geen extra frames krijgt. Ik bedoel, wat moet ik nou geloven? De een zegt is de voeding terwijl de ander de combinatie de schuld geeft.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De combinatie van AMD en nVidia is heus geen probleem hoor. Het zou wel handig zijn mocht je alle gegevens van je computer eens geven (de relevante, geen rapportje uit Everest oid dus).

Ik denk dat je eens moet kijken of je alle drivers goed hebt geïnstalleerd en daarmee bedoel ik de Forceware drivers en je chipsetdrivers.

Het kan zijn dat als je videokaart niet genoeg stroom krijgt, dat hij gaat vastlopen en trager draaien maar laten we eerst andere oorzaken uitsluiten.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:40

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat voor een Sempron heb je? Een 2200+ is nogal wat anders dan een 3500+...

Hier stond een dode link.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28
Als je je kast open maakt dan zit er op de voeding vaak een sticker met een tabelletje waar je kan zien hoeveel power die heeft. Kan je daarvan de 12V rails eens overschrijven? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Zo ver was ik al :P Op de 12V staat 12A en volgens BFG moet dit 20A zijn voor optimale prestatie. Hier zijn overigens verdere specificaties:
AMD SEMPRON 2200+ (2,11Ghz) beetje oc :P
DDR RAM 1,25GB
Moederbord AsRock K7S41GX

Over de drivers enzo, ik heb alles met BFG al ge-update (aangezien hun dit ook als een mogelijke factor beschouwde). Heb alles tot nu toe perfect upgedate, van Windows tot drivers, tot bios.