Voor Telebankieren heb ik 2 com-poorten nodig, er zitten er volgens mij ook 2 op mijn moederplank, maar eentje kan ie niet vinden..
Ik heb nog een leuk ISA kaartje liggen met een extra com-poort en die heb ik er toen maar in geprikt. Start computer op en de BIOS komt met een I/O interupt problem (of iets in die richting), als ik op F1 druk of als ik hem er weer uit haal kan ik gewoon verder gaan (heb dat F1 nog niet uitgeprobeerd, want volgens mij starte Windoos niet meer)..
Probleem is dat ik dus echt 2 com-poorten nodig heb, is dat I/O erg, of is er een manier om die '2e spook' com-poort (er vanuit gaant dat het er een is, lijkt namelijk sprekend om de Com1 poort) te activeren, of iets anders?
De PC bestaat uit (in deze volgorde van boven naar beneden):
P2 350@434
192MB geheugen
(AGP) Voodoo Banshee
(PCI) Creative Live!
(PCI) 3Com netwerk kaartje (voor LAN)
(PCI) TV tuner kaartje
(ISA/ [PCI] )Winbond netwerk kaartje (voor internet)
(ISA) Ditto tape streamer
(ISA) Leeg (moet dus die extra com in)
Daarmee is elk slot vol (op die laatste ISA na), die Winbond gaat er over een tijdje uit omdat die in een server gezet gaat worden..
Pff.. Lange tekst..
Ik heb nog een leuk ISA kaartje liggen met een extra com-poort en die heb ik er toen maar in geprikt. Start computer op en de BIOS komt met een I/O interupt problem (of iets in die richting), als ik op F1 druk of als ik hem er weer uit haal kan ik gewoon verder gaan (heb dat F1 nog niet uitgeprobeerd, want volgens mij starte Windoos niet meer)..
Probleem is dat ik dus echt 2 com-poorten nodig heb, is dat I/O erg, of is er een manier om die '2e spook' com-poort (er vanuit gaant dat het er een is, lijkt namelijk sprekend om de Com1 poort) te activeren, of iets anders?
De PC bestaat uit (in deze volgorde van boven naar beneden):
P2 350@434
192MB geheugen
(AGP) Voodoo Banshee
(PCI) Creative Live!
(PCI) 3Com netwerk kaartje (voor LAN)
(PCI) TV tuner kaartje
(ISA/ [PCI] )Winbond netwerk kaartje (voor internet)
(ISA) Ditto tape streamer
(ISA) Leeg (moet dus die extra com in)
Daarmee is elk slot vol (op die laatste ISA na), die Winbond gaat er over een tijdje uit omdat die in een server gezet gaat worden..
Pff.. Lange tekst..