Toon posts:

[CSS] IE 6 layout probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ben bezig met een nieuwe layout voor mijn website, echter loop ik tegen het volgende probleem aan: firefox laat mijn layout goed zien, explorer 7 ook echter explorer 6 gooit de zaak helemaal door elkaar, zie onderstaande screenshots voor verduidelijking.

Screenshot firefox
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalminds.nl/_tmpfiles/firefox.jpg

Screenshot explorer 6
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalminds.nl/_tmpfiles/explorer.jpg

Het betreft het menu (div id="menu") en de gerelateerde artikelen (div id="related"). De html file is hier te vinden, de css file hier.

Wat gaat er mis? Kan iemand mij vertellen waarom firefox mijn layout wel goed toont en explorer 6 niet?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
je maakt gebruik van 'min-height:400px;'
iets wat IE niet snapt.

dit in combo met float left, zorgt er voor dat het element 'gerelateerde artikelen' naar links schuift.

oplossing:
gooi min-height weg, maar 2 divjes, 1 voor links, 1 voor rechts, en float die.
Zet alle andere zooi daar IN

[ Voor 63% gewijzigd door BasieP op 14-03-2007 22:53 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 22:13
Als die bovenste niet werkt, ik heb ook wel eens dit probleem en dan wil 'display: block' ook nog wel eens helpen dacht ik.. Weet het zo niet zeker, maar veel succes ermee!

Mooie schone layout btw, alleen is misschien ronde hoeken aan de bovenzijdes leuk? ;)

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:52:
je maakt gebruik van 'min-height:400px;'
iets wat IE niet snapt.

dit in combo met float left, zorgt er voor dat het element 'gerelateerde artikelen' naar links schuift.

oplossing:
gooi min-height weg, maar 2 divjes, 1 voor links, 1 voor rechts, en float die.
Zet alle andere zooi daar IN
Het probleem van het verschuiven van de "gerelateerde artikelen" is nu inderdaad opgelost, hartelijk dank, alleen het menu (oranje balk) blijft er in explorer 6 nog anders uitzien, iemand daar nog suggesties voor?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee hoe mijn probleem met het menu op te lossen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

TeeDee

CQB 241

Wat heb je zelf al gedaan? Speel eens met paddings, margins etc.

Eventueel maak je gebruik van een conditional statement, zodat je het probleem alleen tot IE6 kan isoleren. Dan hoef je niet aan je bestaande CSS te rommelen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:27
Yup als je wilt dat alles er in elke browser hetzelfde uitziet, dan zal je je voor moeten bereiden op een hoop frustratie, trail & error en vieze workarounds.
Pagina: 1