[XP] Onvoldoende schijfruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:02

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Mensen,
Ik heb een 40 gig harde-schijf, komt neer op ongeveer 37 in praktijk (dacht ik, maar dat doet er niet toe).
Ik heb 2 partities:

C:/ van 6 GB
D:/ Met de rest

Windows is geinstalleerd op C:/.. Nu krijg ik steeds de melding dat er onvoldoende schijfruimte is op C:/, dit klopt ook wel want ik heb op het moment van schrijven nog maar 101 mb aan ruimte over.
Ik kan de computer hierdoor amper gebruiken, en ik weet niet meer wat ik er aan kan doen.
Ik heb google search gebruikt en de GOT search en alles geprobeerd wat er beschreven was:

- hibernate uitschakelen. (Stond voor zover ik kon zien ook niet ingeschakeld)
- schijf opruimen met alle temp bestanden. ( %systemroot%\temp )

Ik heb al een beetje rondgezocht naar andere bestanden op C die ik kan verwijderen, maar kan bijna niks vinden.. Mijn documenten staat al op D.

- Ook de automatische schijfopruiming werkt niet bij mij, dan blijft ie vasthangen bij 'Bestanden comprimeren'
- Ook heb ik met partition magic gebrobeerd om C te resizen (ja heb de volledige versie nu), hij was op 42% en kreeg toen een error: DIt programma kan alleen worden uitgevoerd op een schijf die niet bereikbaar is in de BOOT modus (?????)
- De pagefile staat op D:/ en niet meer op C:/

Ik weet niet wat ik nog meer kan proberen, het laatste wat ik wil is formatteren. Iemand die mij kan helpen?
De partities zijn NTFS en ik heb windows XP sp 1

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt ook in de Windows Clients FAQ gekeken? De tools die erin stonden hierover ook geprobeerd? :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eveen de system restore uit en aan zetten wil ook wel eens helpen

Iperf

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Programma's deïnstalleren en opnieuw installeren op de D schijf :?

Of proberen om PM toch zover te krijgen dat ie em resized. Dat is hier in elk geval prima gelukt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:49:
Je hebt ook in de Windows Clients FAQ gekeken? De tools die erin stonden hierover ook geprobeerd? :)
Ja heb ik gedaan!
Heb scandisk uitgevoerd, heb geen protected prullenbak (van norton), verborgen bestanden weergeven werkt bij mij ook al niet, ik zie nog steeds hetzelfde, ook in de windows map.
Ben nu met Treesize bezig.. maar omdat mn C schijf nog maar zo weinig ruimte heeft duurt het uren...

@Fish, ik heb geen systemrestore aanstaan....

Ik zie dat ik redelijk wat heb staan in documents and settings (met treesize) maar de map mijn documenten staat op D:/ (voor alle users) kan ik die op C:/ dan gewoon deleten? :?

[ Voor 17% gewijzigd door koekjah op 14-03-2007 22:56 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

koekjah schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:53:
[...]

Ja heb ik gedaan!
Heb scandisk uitgevoerd, heb geen protected prullenbak (van norton), verborgen bestanden weergeven werkt bij mij ook al niet, ik zie nog steeds hetzelfde, ook in de windows map.
Ben nu met Treesize bezig.. maar omdat mn C schijf nog maar zo weinig ruimte heeft duurt het uren...

@Fish, ik heb geen systemrestore aanstaan....

Ik zie dat ik redelijk wat heb staan in documents and settings (met treesize) maar de map mijn documenten staat op D:/ (voor alle users) kan ik die op C:/ dan gewoon deleten? :?
In documents en settings staat heel wat meer dan alleen je documents (vandaar de naam &settings :P )

Daar staan onder andere allerlei mappen met temp files en ook je temp internet flies. Wellicht dat dat allemaal wat uit de klauwen is gelopen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Tsjah, een beetje Windows installatie met een paar apps is al gauw 6GB.

Het handigste lijkt mij Windows opnieuw installeren en dan je disk niet in tweeen delen, maar gewoon een C schijf van 40GB.

Nog beter is natuurlijk het bovenstaande en daarna een dikke schijf kopen en die in je pc hangen zodat je 40GB systeem hebt en xxxGB data.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Doe anders eens de tijdelijke bestanden wissen en oude bestanden comprimeren? Wil nogal wel eens helpen :)

/edit
- Ook de automatische schijfopruiming werkt niet bij mij, dan blijft ie vasthangen bij 'Bestanden comprimeren'
Bedoel je echt vasthangen, of dat het gewoon lang duurt? Dit proces kan namelijk wel even duren :)

[ Voor 53% gewijzigd door Mint op 14-03-2007 23:01 ]

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:58:
[...]

In documents en settings staat heel wat meer dan alleen je documents (vandaar de naam &settings :P )

Daar staan onder andere allerlei mappen met temp files en ook je temp internet flies. Wellicht dat dat allemaal wat uit de klauwen is gelopen?
Daar ben ik nu ook achter..
Ik ben nu alles in de map TEMP aan het deleten...
hopen dat dat helpt

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-01 21:25
waarom opnieuw instaleren?
Gebruik partition magic en resize je schijf tot bijvoorbeeld 10 Gb.
Ik gebruik versie 8.0 en heb nog nooit problemen ondervonden bij het resizen van een schijf met data op.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
michielske schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:06:
waarom opnieuw instaleren?
Gebruik partition magic en resize je schijf tot bijvoorbeeld 10 Gb.
Ik gebruik versie 8.0 en heb nog nooit problemen ondervonden bij het resizen van een schijf met data op.
Like i said.. ik krijg een error.. werkt gewoon niet

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik was er gisteren ook mee bezig geweest. Op dit forum staan nog een heleboel tricks:
http://www.neowin.net/for....php?showtopic=80511&st=0

Je kan ook je pagefile verplaatsen, als je dat nog niet gedaan had.

Om goed te kunnen defragmenteren wil windows 15% vrije schijfruimte, da's in jou geval 900mb, succes :)

www.nintendocasemods.com

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ik ga het eens bekijken!
Even tussendoor... wat houdt het in als allerlei map-namen ineens BLAUW gekleurd zijn in plaats van zwart? erg raar

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:20
Dat wil zeggen dat deze mappen gecompressed zijn door windows. Deze nemen minder ruimte in omdat ze bijvoorbeel minder gebruikt zijn. (gebeurt wanneer je schijfopruiming uitvoert).

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
N3oC schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:13:
Dat wil zeggen dat deze mappen gecompressed zijn door windows. Deze nemen minder ruimte in omdat ze bijvoorbeel minder gebruikt zijn. (gebeurt wanneer je schijfopruiming uitvoert).
raar... schijfopruiming loopt vast bij mij en heb ze nooit handmatig gecomprimeerd..
Bedankt voor de hulp in ieder geval ! ik heb nu ongeveer 1 gig vrij (Door al die verborgen TEMP mappen leeg te gooien.. het enige rare is dat ik de verborgen mappen niet kan zien ookal heb ik dit wel ingeschakeld, moet de naam dus intypen om erin te komen).
Binnenkort even defragmenteren!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Mijn inziens heb je maar 2 opties.

1 Windows opnieuw installeren en de C groot genoeg laten voor windows 8)7 |:( .

2 Partities resize, door het partion magic probleem op te lossen, door het probleem op te zoeken? (en ja het gaat met partion magic)

Comprimeren on die onzin moet je niet aan beginnen.

edit:
anders probeer je het hier mee (resize) >> Partition Resizer (freeware)
http://www.softpedia.com/...s/Partition-Resizer.shtml

[ Voor 29% gewijzigd door datkanveelbeter op 14-03-2007 23:41 ]

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 16:23

Dutch_guy

WYSIWYG

Om nog wat extra ruimte te creeeren kan je ook de verborgen mappen met de volgende structuur: "$NtUninstallKB885884$", etc. verwijderen uit de map c:\windows.

Pay peanuts get monkeys !

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

het verwijderen van de inhoud van \windows\downloaded installations\ hielp bij mij ook erg goed :)

maargoed die dingen staan dus allemaal in die link die ik zojuisthad gegeven

www.nintendocasemods.com

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Misschien nog even een tool als CCleaner eroverheen halen, je weet nooit hoeveel troepjes die op sommige systemen kan verwijderen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1