Toon posts:

Migratie Tiscali naar Orange problemen, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, bij deze mijn eerste post als nieuw lid op Tweakers.net _/-\o_

Ik zit met het volgende probleem:
Ik was de gebrekkige service bij Tiscali zat en wilde overstappen. Ik heb mijn abonnement opgezegd en bevestiging gekregen dat dit 9 maart op zijn eind zou lopen.

Onderwijl heb ik via adslwinkel.nl een Orange Family abonnement geregeld. Omdat Tiscali mijn vaste lijn van KPN had overgenomen diende ik opnieuw een contract bij KPN af te sluiten, ik kreeg bericht van KPN dat dit de 23e februari realiteit zou zijn, inclusief nieuw telefoonnummer.

Van Orange kreeg ik bericht dat de 13e maart de dag zou zijn waarop ik mijn livebox kon inpluggen en via Orange zou kunnen surfen. Dit, jullie voelen em al, was niet het geval.
Wat blijkt, ik kan via mijn Tiscalimodem nog gewoon internetten (mijn Tiscalimail is al wel opgeheven).

Ik heb hier over gebeld met Tiscali en hier zei men mij dat Orange het niet goed heeft overgenomen.... Orange bellen was het devies.
Orange beweert op hun beurt dat alles in orde is en alles in principe zou moeten werken. Wat als gedachtengang wordt geoppert is dat KPN het signaal misschien op een ander aderpaar heeft gezet... 8)7 Er werd me aangeraden dit maar eens even bij de KPN na te vragen.

De KPN beweert dit niet zomaar na te kunnen gaan en dient hiervoor een mannetje langs te sturen, dit mannetje gaat waarschijnlijk geld kosten en hier zit ik niet echt op te wachten.

Wat is hier aan de hand? Hebben jullie suggesties over de te ondernemen stappen en bij welke partij ik wat geregeld dien te krijgen. Ik heb Orange al een mail gestuurd over het een en ander.

Alvast bedankt!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Dat op een andere aderpaar klopt van geen kant. De analoge lijn komt altijd over hetzelfde paar binnen. KPN beheert nog steeds de migraties en geeft er ook toestemming voor. Kan zijn er in het systeem wel een migratie is gedaan en werkelijk gewoon niet. De medewerker bij Orange kan alle handelingen van de migratie gewoon zien. Als hij ziet dat het gebeurd is, dan gaat hij daar ook vanuit. Wat praktisch moet gebeuren is het patchen van bekabeling vanuit de Tiscali DSLAM naar de Orange DSLAM. Klinkt als rocket science, maar is niets meer dan 'kabeltje ergens uit en deze elders weer in'. Meestal een paar minuten werk, maar blijkbaar is dat nooit gedaan.

Lang verhaal kort te maken: Bel Orange met de melding dat die overzetting niet is uitgevoerd en dat ze iemand naar de centrale moeten sturen, om alsnog de overzetting te regelen.

[ Voor 60% gewijzigd door Lekkere Loempia op 14-03-2007 22:26 ]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:15

knakworst

Get more sats!

Met de manier waarop je overgestapt bent zou ik toch het andere koperpaar proberen. Op het ene koperpaar is Tiscali nog actief, daar kan KPN geen telefonie op activeren. Dan moeten ze dat wel op de andere activeren lijkt mij.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:15

knakworst

Get more sats!

Lekkere Loempia schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:24:

Lang verhaal kort te maken: Bel Orange met de melding dat die overzetting niet is uitgevoerd en dat ze iemand naar de centrale moeten sturen, om alsnog de overzetting te regelen.
Als je tiscali opzegt kan er ook niks over gezet worden. Bovendien neemt orange geen kaal koper lijnen over volgens mij.

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:24:
Dat op een andere aderpaar klopt van geen kant.
Kwatsch,

Als jij een dedicated line hebt (had TS bij Tiscali) en daarnaast een nieuwe KPN lijn laat leggen, wordt deze bijna altijd als een 2de lijn er naast geplaatst. Hierop zit waarschijnlijk het adsl signaal, want Tiscali werkte nog.

Test het andere aderpaar (blauw-rood of de andere 2) en probeer het dan nog eens :)

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

2e aderpaar is meestal oranje-wit :) En de kans is inderdaad groot dat daarop het signaal van Orange is komen te zitten... Kwestie van even uit proberen. Als het niet werkt: Orange bellen zodat ze je verbinding gaan fixen ;)

blub

Pagina: 1