[Vista] Blijft af en toe 30 seconden hangen*

Pagina: 1
Acties:
  • 815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-02 16:00
Ik heb dus net een nieuwe Dell Dimension 9200. Dit zijn de verdere specs:
  • Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz (1066MHz)
  • 2048MB DDR2 667 [2*1024]
  • Internal 13-in-1 Media Card Reader
  • 1000GB 7200rpm SATA Hard Drive[2*500]
  • 16x max. DVD+/-RW & 16x DVD
  • Single 256MB NVIDIA GeForce 7900GS (2xDVI, 1xS-Video)
  • Sound Blaster X-Fi Xtreme
  • US/EUR Dell Wireless Bluetooth Keyboard and optical Mouse
  • English Windows Vista Ultimate
Maar nu heb ik het probleem dat elke ong. 10 minuten de computer voor ong. 30 seconden vastloopt, ik kan dan ook egt niets doen. Geen muis bewegen en numlock/caps lock werken ook niet. Vervolgens draait die na die 30 seconden weer normaal voor 10 minuten. Ik heb de ram geheugen gecontroleerd op fouten en die waren er niet. Wat zou de oorzaak kunenen zijn?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik mis een groot stuk eigen inzet, marisubrouwe, naast je geheugen te testen - wat heb je zelf al geprobeerd? Sinds wanneer doet het probleem zich voor? Heb je het ook in safemodus?

• mariusbrouwe
Toen ik mijn pc kreeg heb ik gelijk windows opnieuw geinstalleerd om van al dat dell meuk af te komen. Vanaf toen ik hem ging gebruiken(dus net na de installatie) begon die vast te lopen...voor de rest weet ik er geen raad mee....Ik zal vanmiddag even kijken of het ook in safe modus zo is. Wat zijn nog ander tests die ik kan doen?

[ Voor 51% gewijzigd door mariusbrouwe op 15-03-2007 07:27 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Alle drivers geinstalleerd? Zijn er gele vraagtekens bij Apparaatbeheer?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Deke
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik heb hetzelfde probleem, ongeacht wat ik aan het doen ben met de PC (b.v tijdens de installatie van Win XP :? )

Is een hardware bug in de RAID-controller naar alle waarschijnlijkheid. Op de Dell support-fora kun je informatie vinden over oplossingen. Wellicht dat de nieuwe BIOS-update wat uithaalt, heb dit zelf nog niet geprobeerd. Sommigen hebben na het wijzigen van de poort waarop de S-ATA discs lopen het probleem opgelost, anderen door het wijzigen / uitschakelen van de DVD-speler.

Ik ben nog in gesprek met Dell om het opgelost te krijgen.

Verwijderd

Ik heb ook een Dell Dimension met Vista Home Premium en heb hetzelfde probleem.
Heb Dell al een paar keer gebeld. Heb een volledige systeemcheck gedaan, ben teruggegaan naar het restorepunt van vlak na de levering, maar niets helpt.
Dell kan ook niet helpen en zegt allen maar dat Vista nog erg nieuw is.

Graag tips, want ik ben zelf geen Wizard en wordt er wel een beetje gek van.

Verwijderd

Dag allemaal,

Wellicht heb ik de oplossing voor dit probleem. Ik had namelijk ook dat mijn nieuwe dell dimension 9200 willekeurig bevroor. Van de helpdesk van Dell heb ik begrepen dat de configuratie van de dimension eigenlijk niet compatible is voor Vista. Het probleem hadden ze namelijk ook bij duo cure en media centre. De oplossing die bij mij werkte (geleverd door de helpdesk). Het stekkertje van de CD-drive van SATA2 naar SATA5 overprikken.

• mariusbrouwe
Ik had ze ook al gebeld en dat was mij ook al verteld...srry voor de late reply. Maar toch allemaal bedankt!

• mariusbrouwe
Ik had vroeg mij af wat voor specs jullie hebben met de Dell Dimension 9200. Ik heb namelijk een paar keer per week last van blauwe schermen (BSOD). Ik verwacht dat het vista is die niet compatible is met een of ander driver maar ik weet niet welke. Ik weet ook niet wat voor BSOD het is. De computer start namelijk opnieuw op vanzelf en dan kan ik het amper lezen. Ik heb nu een camera naast me liggen om toch snel een foto te kunnen nemen. Maar het is er nog niet gebeurd....Heeft iemand anders met de Dell Dimension 9200 nog last hiervan?

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het blauwe scherm 1 keer heb gehad toen ik de computer voor het eerst opstartte. Vista is daarna allerlei updates gaan installeren. Vervolgens heb ik er geen last meer van. Wat voor specs heeft jouw 9200?

Verwijderd

Wat ik eigenlijk heel knullig vind van de 9200 is dat ik er vier gig aan intern geheugen in heb zitten, maar dat blijkbaar de 32 bit versie van vista ultimate niet meer dan 3 gig kan laten zien. *broek zakt af*. Heb je een nieuw besturingssysteem. :( Blijkbaar kan de 64 bit versie dit wel aan, maar die krijg je niet standaard meegeleverd bij de OEM versie van Ultimate. Als je 't pakket in de winkel koopt, dan krijg je zowel de 32 als de 64 bit versie. Ik had graag de keuze gehad.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

dat is inderdaad erg raar van Dell en ik zou er ook zeker werk van gaan maken, voor die 1GB geheugen heb je wel moeten dokken.

Ik heb zelf geen Dell, maar ik ben na een jaar Vista gebruik (betá 1&2, RC 1&2) weer overgegaan naar XP. Ik bleef me maar kapotergeren dat ik simpele dingen zoals een bestand uitprinten niet gedaan kreeg in Vista. Simpelweg omdat veel hardware fabrikanten nog steeds geen fatsoenlijke Vista drivers hebben. Sommige hebben helemaal geen Vista drivers en de Xp drivers doen het niet in Vista.
Ik snap dan ook niet dat systeemfabrikanten gewoon Vista er standaard opzetten terwijl Vista (of beter gezegd de drivers van randapparatuur en hardware) nog helemaal niet in orde zijn.
Dat hele Vista gebeuren is er veel te snel doorgedrukt, Xp is nu op zijn allerbest, retestabiel en snel en alle drivers zijn zo'n beetje optimaal. Ik wacht wel op Vista sp2 en kijk dan eens verder.
Nu ik sindskort weer met Xp werk mis ik eigelijk totaal niets uit Vista. Ik heb nu niet echt het idee dat ik weer met een verouderd os aant werken ben.

Mijn advies: trek je Xp cd uit de kast en installeer die voorlopig en als we weer een jaar verder zijn dan alsnog Vista installeren.

[ Voor 33% gewijzigd door KneppaH op 23-03-2007 00:07 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• mariusbrouwe
Mijn specs staan helemaal bovenaan de post...Wat raar van dat geheugen, vista 32bit ondersteund namelijk wel 4 gig. Heb je al binnen in de kast gekeken of er werkelijk 4x1 gig inzit? En vervolgens wat de bios ervan zegt? Dan weet je of het aan vista ligt of niet... Ja dat van die 32 en 62 bit vind ik ook niet leuk. Ik ga Dell ff bellen om te kijken of ik ook de 64bit versie mag hebben, ik zeg dan ook dat dat er standard bij zit als je gewoon windows koopt. Maar als ik jou was zou ik geen 64bit kiezen die drivers zijn allemaal gaar of bestaan niet...

KneppaH heeft eigenlijk wel gelijk xp is op dit moment gewoon stabieler en draait gewoon alles goed...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:34:
Dag allemaal,

Wellicht heb ik de oplossing voor dit probleem. Ik had namelijk ook dat mijn nieuwe dell dimension 9200 willekeurig bevroor. Van de helpdesk van Dell heb ik begrepen dat de configuratie van de dimension eigenlijk niet compatible is voor Vista. Het probleem hadden ze namelijk ook bij duo cure en media centre. De oplossing die bij mij werkte (geleverd door de helpdesk). Het stekkertje van de CD-drive van SATA2 naar SATA5 overprikken.
Ik heb net hetzelfde probleem en heb helemaal niets met dell te maken, wat kan een oplossing zijn voor mij ?? :?

ik heb ook een sata harde schijf

Verwijderd

Hoe zijn jullie te spreken over het geluid dat het apparaat produceert. M'n vader heeft namelijk een 9100 en de 9200 die ik heb maakt toch een aardig zoemend geluid. Wanneer je 'm aanzet dan gaat de ventilator eerst flink loeien, wat na een tijdje afzakt naar een wat lager toerental. Maar ik vind 't nog aardig wat geluid maken.

De bios geeft 4 gig aan. De support van Dell zegt dat de 32bit versie van Windows (XP of Vista) niet verder gaat dan 3 gig, maar dat uiteindelijk wel de volledige 4 gig ingezet wordt. Ik ben benieuwd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 20:41 ]

• mariusbrouwe
Ik heb ook last van dat het zoveel geluid produceert....Maar het ligt aan de video kaart...die draait gewoon volle toeren bij het opstarten en geleidelijk zaakt t af. Met het programma nTune van Nvidia kan je instellen dat die langzamer gaat, maar ik heb t nog niet voor elkaar gekregen om het voor altijd op te slaan. je moet het elke keer opnieuw instellen

Verwijderd

Bij mij is de oplossing inderdaad het onpluggen van het stekkertje van de dvd van SATA2 naar SATA5. Daarna is ie niet meer blijven hangen.

Ik heb geen last van geluid. Hij is muisstil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:33:
Bij mij is de oplossing inderdaad het onpluggen van het stekkertje van de dvd van SATA2 naar SATA5. Daarna is ie niet meer blijven hangen.
Ik heb op mijn asus mobo 2 sata stekkertjes eb heb mijn hd dus van stekkertje 1 naar stekkertje 2 verplaatst maar dat helpt niet, heeft iemand een ander idee voor een oplossing ? ;(

• mariusbrouwe
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:33:
Ik heb geen last van geluid. Hij is muisstil.
Dan heb jij de Nvidia 7900gs ckr niet?
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:44:
[...]
Ik heb op mijn asus mobo 2 sata stekkertjes eb heb mijn hd dus van stekkertje 1 naar stekkertje 2 verplaatst maar dat helpt niet, heeft iemand een ander idee voor een oplossing ? ;(
Heb je de bios al geprobeerd te updaten. Bij Dell zit het eigenlijk zo in elkaar je hebt in totaal 6 Sata aansluitingen. Het staat aangegeven met Sata 0,1,2,3,4,5. Ik heb bijv. mn 2 hardeschijven op Sata 0,1 En ik had mn 2 drive's op Sata 2,3. En Sata 2 werkte dus niet goed die moest naar Sata 4 of 5. Dan was het probleem opgelost...Trouwens de nieuwe bios update is uit van dell 2.3.1. Dan heb je het probleem niet meer.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:10

seninha

god's right foot

Goh, laat ik dit nou ook hebben. Vandaag nog dit twee keer achter elkaar gehad.
Niets reageert meer.
Om dan na ongeveer 30 seconden alles te zien gebeuren wat ik binnen die tijd ingedrukt heb >:)

Heb zelf geen Dell , maar een MSI bord met Intel Duo 2 Core.

Zal vanavond kijken of ik mn SATA kabel ergens anders kan prikken.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

[quote]mariusbrouwe schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:39:
[...]

Dan heb jij de Nvidia 7900gs ckr niet?

[...]

Jawel, die zit er bij mij ook in

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2025

_serial_

and there was silence

de oplossing van dit probleem is heel simpel

de cdrom spelers moeten op sata 4+5 aangesloten worden op het moederbord
en verder in het bios de setting aangepast worden van

Bios -> Performance->HDD Acoustic Mode zet naar Suggested Allow drive manufacturer to select mode.

of de nieuwe bios zoals eerder gezegd

tada...opgelost!

[ Voor 7% gewijzigd door _serial_ op 10-04-2007 02:48 ]

somewhere there was silence

Verwijderd

Ja, die videokaart maakt toch aardig wat herrie.. als ik het toerental verlaag, dan scheelt dat zeker.

Verwijderd

Ik heb ondertussen maar het stekkertje van de ventilator op de videokaart er uit gehaald. Wat een herrie scheelt dat, zeg! Temperatuur gaat niet verder dan 78 graden C. Valt mee, wat mij betreft. Iemand op de hoogte van passieve koeling systemen voor deze videokaart?

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:03
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:10:
Ik heb ondertussen maar het stekkertje van de ventilator op de videokaart er uit gehaald. Wat een herrie scheelt dat, zeg! Temperatuur gaat niet verder dan 78 graden C. Valt mee, wat mij betreft. Iemand op de hoogte van passieve koeling systemen voor deze videokaart?
Je hoeft niet persé passieve koeling te hebben op die kaart. Een nieuwe cooler (van Zalman bijvoorbeeld) kan al wonderen doen voor het geluid.

Verwijderd

Shit, gaat m'n computer zojuist stuk.. beetje smeulende plastic lucht, slecht beeld en computer start niet helemaal meer op. De goede service van Dell is wel dat ik een hele nieuwe computer krijg over een paar dagen, maar ik zit wel met m'n gegevens in m'n maag. Ik heb wel een back-up van een maand geleden, maar wil natuurlijk de meest recente data ook terug. Dell kan hiervoor niets betekenen. Is er iemand waarbij ik m'n harde schijven in z'n 9200 kan steken en een hele backup kan maken op m'n externe hardeschijf? Met de harde schijven zijn niets aan de hand. Ik zit in Rotterdam. Of heeft iemand andere opties?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt een PC waar je dit op kan tikken toch?

Dan kan je daar ook een schijf in hangen, en er is genoeg te vinden als je gaat [search=datarecovery], en anders loop je nog even snel langs bij de gemiddelde computertoko of ze voor jou een backup kunnen trekken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mariusbrouwe
Ik heb mijn Dell ook ingeruild en ik heb de nieuwe pc gekregen voordat ik de oude moest terugsturen. Als jij gewoon geen afspraak maakt om de oude terug te sturen, kan jij in de tussentijd de gegevens overzetten. Dan stuur je de oude op.
Hij kan waarschijnelijk de HD niet op zijn andere computer aansluiten omdat die geen s-ata heeft. Ik woon in Bodegraven als je daar ooit langs komt. Van mij mag je gerust de gegevens overzetten als het niet wil lukken.

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:10:
Ik heb ondertussen maar het stekkertje van de ventilator op de videokaart er uit gehaald. ...
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:07:
Shit, gaat m'n computer zojuist stuk.. beetje smeulende plastic lucht, slecht beeld en computer start niet helemaal meer op. ...
Euhm, en dat gaat Dell vervangen? Ik denk dat je dan van heel veel geluk mag spreken (of je hebt dat eerste verzwegen). Die koelers zitten niet voor niets op die plaatsen. Als ik de koelers uit me PC ruk zullen er ook aardig wat onderdelen beginnen te 'smeulen'.

Als je mijn klant was geweest had je toch echt zelf voor een nieuwe videokaart kunnen betalen. Als iedereen maar kabeltjes gaat lostrekken in z'n pc en dan om garantie gaat vragen ben ik aan het eind van het jaar failliet. Sorry voor deze (offtopic) reactie, maar dit stoort me toch aardig.

Verwijderd

Euhm, en dat gaat Dell vervangen? Ik denk dat je dan van heel veel geluk mag spreken (of je hebt dat eerste verzwegen). Die koelers zitten niet voor niets op die plaatsen. Als ik de koelers uit me PC ruk zullen er ook aardig wat onderdelen beginnen te 'smeulen'.

Als je mijn klant was geweest had je toch echt zelf voor een nieuwe videokaart kunnen betalen. Als iedereen maar kabeltjes gaat lostrekken in z'n pc en dan om garantie gaat vragen ben ik aan het eind van het jaar failliet. Sorry voor deze (offtopic) reactie, maar dit stoort me toch aardig.
Ik kan me voorstellen dat je dit zegt, maar het is achterhaalde info. Het stekkertje zat er ondertussen al weer heel lang braaf in.. Dell geeft zelf aan dat het waarschijnlijk aan de kastvoeding ligt, omdat de ventilator daarvan niet meer draait.

En bedankt voor het aanbod. Het is me ondertussen gelukt om tussen herstarten door de belangrijkste info weg te schrijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 17:12 ]

Verwijderd

Ben ook een slachtoffer van het blijven hangen. Alleen is dat bij mij niet voor 30 sec maar tot ik m'n pc volledig uitzet.

Heb update bios gedaan , heb dvd station verstoken naar sata4 maar probleem is niet opgelost.
Heb ook al een paar keer naar dell gebeld maar telkens hetzelfde antwoord , doe system restore , doe diagnostics ... niets helpt.
Mijn garantie is bijna voorbij maar denk niet dat mijn problemen van de baan zijn als ik m'n pc opstuur...

Heeft er iemand nog enig nieuws , tips , een Oplossing ???

Merci
Pagina: 1