Probleem:
Net aangekochte computer geeft geen beeld, alle fans draaien wel.
Ik kan de pc niet uitzetten door middel van de uit/aan knop ingedrukt te houden.
De DVD-ROM lade wil niet openen, zelfs geen lichtje.
Geen lichtje van enige hardeschijf werkzaamheden
Maar nou denk ik dat bij het volgende het probleem ligt:
De voeding heeft een 24 pins ATX connector, geen probleem voor een 20-pins moederbord maar wel voor de extra ATX 12V connector (4-pins), hier past het afbreekbaar stukje van de 24-pins stekker (wat dus 4-pins connector wordt) niet in... als ik wist waar ik de type aansluitingen (lees: de +3.3v lijn en 5v lijn, enz enz) aan moest sluiten kan dat wel, maar ik kan geen plaatje daarover vinden. Dus ik weet niet hoe ik ze moet aansluiten.
Dit is waarschijnlijk het probleem want het boekje van de Asrock Conroe945G-DVI zegt dit over het niet aansluiten van die 4-pins 'ATX 12V Connector':
"Please note that it is necessary to connect a power supply with ATX 12V plug to this connector so that it can provides sufficient power. Failing to do so will cause the failure to power up."
Of zit ik nou fout met mijn gedachte? Iemand hiermee bekend?
Geprobeerd:
-Monitor werkt gewoon, op een andere pc geprobeerd;
-Grafische kaart eruit gehaald en op de onboard geprobeerd, niks veranderd;
-Alle kabels nageweest (behalve dus die 4-pins connector).
Wat ik nog even zal proberen:
-Geluidskaart eruit;
-Met 1 stick geheugen starten;
-Jumper van de hardeschijf eruit halen? Hij zit nou in de Master.
-Wachten op reacties van jullie.
Configuratie:
Asrock Conroe945G-DVI
Core 2 Duo e6300
Asus Ati x1650 pro
2 x Twinmos DDR2 1024mb PC6400 cl5
Creative Soundblaster X-Fi Xtrememusic
Samsung Spinpoint T166 320GB
Samsung SH-S182D
Antec NSK3300 300 watt
Acer 19" TFT monitor
Logitech draadloze desktop rechargeble
(Onderstreepte dingen zijn de boosdoeners denk ik.)
Maar misschien moet ik uiteindelijk toch het denken aan een paard overlaten, die heeft zijn kop veel groter.
Edit: Gestart met alleen 1 stick geheugen, geen hardeschijf, geen geluidskaart, geen pci-e grafische kaart erin (gebruik on-board). De chipset, on-board grafische kaart en het processor blok blijven heel erg koud.
Edit2: Ik heb net de boxed koeler eraf gehaald en getest of de procesor ook warm werd, maar die bleef steenkoud. Toch dat extra sap nodig vanuit die 4-pins voeding? of heb ik de boxed koeler te hard aangedrukt en 't moederbord vern**kt, want ik ben niet echt bekend met Intel spul.
Net aangekochte computer geeft geen beeld, alle fans draaien wel.
Ik kan de pc niet uitzetten door middel van de uit/aan knop ingedrukt te houden.
De DVD-ROM lade wil niet openen, zelfs geen lichtje.
Geen lichtje van enige hardeschijf werkzaamheden
Maar nou denk ik dat bij het volgende het probleem ligt:
De voeding heeft een 24 pins ATX connector, geen probleem voor een 20-pins moederbord maar wel voor de extra ATX 12V connector (4-pins), hier past het afbreekbaar stukje van de 24-pins stekker (wat dus 4-pins connector wordt) niet in... als ik wist waar ik de type aansluitingen (lees: de +3.3v lijn en 5v lijn, enz enz) aan moest sluiten kan dat wel, maar ik kan geen plaatje daarover vinden. Dus ik weet niet hoe ik ze moet aansluiten.
Dit is waarschijnlijk het probleem want het boekje van de Asrock Conroe945G-DVI zegt dit over het niet aansluiten van die 4-pins 'ATX 12V Connector':
"Please note that it is necessary to connect a power supply with ATX 12V plug to this connector so that it can provides sufficient power. Failing to do so will cause the failure to power up."
Of zit ik nou fout met mijn gedachte? Iemand hiermee bekend?
Geprobeerd:
-Monitor werkt gewoon, op een andere pc geprobeerd;
-Grafische kaart eruit gehaald en op de onboard geprobeerd, niks veranderd;
-Alle kabels nageweest (behalve dus die 4-pins connector).
Wat ik nog even zal proberen:
-Geluidskaart eruit;
-Met 1 stick geheugen starten;
-Jumper van de hardeschijf eruit halen? Hij zit nou in de Master.
-Wachten op reacties van jullie.
Configuratie:
Asrock Conroe945G-DVI
Core 2 Duo e6300
Asus Ati x1650 pro
2 x Twinmos DDR2 1024mb PC6400 cl5
Creative Soundblaster X-Fi Xtrememusic
Samsung Spinpoint T166 320GB
Samsung SH-S182D
Antec NSK3300 300 watt
Acer 19" TFT monitor
Logitech draadloze desktop rechargeble
(Onderstreepte dingen zijn de boosdoeners denk ik.)
Maar misschien moet ik uiteindelijk toch het denken aan een paard overlaten, die heeft zijn kop veel groter.
Edit: Gestart met alleen 1 stick geheugen, geen hardeschijf, geen geluidskaart, geen pci-e grafische kaart erin (gebruik on-board). De chipset, on-board grafische kaart en het processor blok blijven heel erg koud.
Edit2: Ik heb net de boxed koeler eraf gehaald en getest of de procesor ook warm werd, maar die bleef steenkoud. Toch dat extra sap nodig vanuit die 4-pins voeding? of heb ik de boxed koeler te hard aangedrukt en 't moederbord vern**kt, want ik ben niet echt bekend met Intel spul.
[ Voor 10% gewijzigd door WhiteRaver op 14-03-2007 22:02 ]
Graag gedaan.