3de beeldscherm op pc-out uitgang.

Pagina: 1
Acties:

• reinzor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 17:07
Ik heb nu 2 beeldschermen aangesloten op mijn geforce 7800GT, gewoon via de DVI-uitgangen.
Nu is de vraag of ik via mijn pc-out uitgang die op mijn videokaart zit nog een extra monitor kan aansluiten. Is dit mogelijk door een of ander stekkertje? Het zou ook niets uitmaken als het een kloon zou zijn van 1 van mijn andere 2 monitoren.

bedankt alvast voor de reacties :)

[ Voor 13% gewijzigd door reinzor op 14-03-2007 21:11 ]

Verwijderd

weet niet of het mogelijk is om s-video om te zetten naar VGA maar los daarvan kan je kaart maximaal 2 beeldschermen tegelijkertijd aanspreken, voor een 3e scherm zou je dus iets met een pci kaartje moeten doen of met dat nieuwe kastje van Matrox

• reinzor
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:59:
weet niet of het mogelijk is om s-video om te zetten naar VGA maar los daarvan kan je kaart maximaal 2 beeldschermen tegelijkertijd aanspreken, voor een 3e scherm zou je dus iets met een pci kaartje moeten doen of met dat nieuwe kastje van Matrox
Bedoel je die van usb naar VGA ?
Zijn er trouwens ook splitters te krijgen van 1 VGA uitgang naar 2 VGA-uitgangen?

[ Voor 9% gewijzigd door reinzor op 15-03-2007 10:53 ]

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 19:59

Bravo

Second Best

Je kunt inderdaad kiezen voor zo'n dure oplossing van Matrix welke 3 beeldschermen tegelijkertijd kan aansturen via usb.
Makkelijker en veel goedkoper is het erbij zetten van een tweede videokaart, waarschijnlijk voor jou een PCI. Afhankelijk van wat je wil doen op het derde beeldscherm zijn de specificaties voor zo'n kaartje. (tekstverwerken kan prima op een FX5200 PCI)

edit: Er zijn wel splitters van enkel VGA naar dubbel VGA en wel in twee versies
versie 1:
Dubbel VGA signaal wordt opgesplitst naar twee VGA signalen voor twee beeldschermen. Dit moet je videokaart wel ondersteunen (7800GT doet dat naar mijn weten niet)
versie 2:
Het VGA signaal wordt gewoon naar twee uitgangen opgesplitst. Je hebt wel twee uitgangen, maar deze vertonen het zelfde beeld

Bedenk je wel dat bijna alle videokaarten maar een dubbele RAMDAC hebben. Hierdoor kan een videokaart maximaal twee verschillende beeldsignalen uitsturen

[ Voor 42% gewijzigd door Bravo op 15-03-2007 10:58 ]

🚗 Ioniq 6 LR Lounge 20" 🔌⚡ Elli Pro gestuurd door evcc
🔋 Victron 6k5 + 16kWh | ☀️ 2700Wp SSW 30° @ SE2200 | ☀️ 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
📷 Canon 6D | 🔭 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 💥 2x 430EX II | 🎛️ Sirui T005 + C10

• reinzor
versie 2:
Het VGA signaal wordt gewoon naar twee uitgangen opgesplitst. Je hebt wel twee uitgangen, maar deze vertonen het zelfde beeld
Het maakt niks uit dat ze hetzelfde beeld geven dus dit is wel een oplossing xD. Wist niet dat ze bestonden maar ik zal wel effe googlen en dan vind ik er wel een denk k. Bedankt :)