[XP] Windows Update crasht bij installeren Service Pack 2

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 16:44
Een klant van mij heeft een merkwaardig probleem:

Bij het installeren van Service Pack 2 via Windows Update verschijnt er een foutmelding op het scherm. Deze ziet er ongeveer zo uit:

"Het bestand C:\Windows\System32\ntdll.dll is corrupt of in gebruik door een ander programma."

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. De pc zat vol virussen en spyware, dus CCleaner, Hitman Pro, AVG en NOD32 erover heen, en de meeste rommel is er wel uit. Zou dit bestand door een virus beschadigd kunnen zijn? NOD32 geeft bij de status van dit bestand "Changed" aan. Ook bij een aantal andere bestanden zoals Shell32.dll, winnt32.sif comctl32.dll etc. staat "Changed".

Wat te doen? Reinstall?

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 02:44
indien je merkt da nadat er een hoop brol heeft opgestaan de win op niets meer trekt, heeft het niet veel nut meer daar nog veel aan de werken. partitie leeghalen een een clean install

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-01 23:22

pathfinder2k

is hier...

Bij een verkrachte xp altijd een reïnstall (pref. met een sp2 slipstreamed disc) als je wilt dat alles weer goed zal werken.

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 16:44
hmz.... dat wordt een dikke rekening schrijven ;) Vriend van me die in computerzaak werkt raadde mij nog aan om de network install van SP2 te downloaden en die te proberen, maar anders wordt het idd een reinstall....

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan ook nog eens beginnen met 'sfc /scannow' uit te voeren om de originele bestanden terug te laten zetten, maar de kans dat je daarmee nog meer verpest is natuurlijk ook aanwezig :)