[XP] Applicaties lopen vast op bepaalde dir*

Pagina: 1
Acties:

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06-2025
Hallo,

Ik ben bezig een computer op te schonen, En wat ik ook doe als ik een bepaalde dir probeer te openen of scannen crashed het programma of explorer. Het gaat om de volgende root ben ik achter gekomen:

C:\Documents and Settings\Michiel\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger

Als ik met bijvoorbeeld Trendmicro virus scan, of NOD32 de map application data ga scannen slaat hij vast en het scannen wordt dus onmiddelijk gestopt en verdwijnt.

Met Hitman Pro kom ik nu zonder problemen bij 'ewido anti-spyware microscanner' Deze slaat vast op:

C:\Documents and Settings\Michiel\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger\activitylog.dat (dit is wat er dan staat)

Ik heb de gebruiker al verwijderd in 'opdracht prompt' deze is niet meer in gebruik, ik moest het op deze mannier doen omdat via 'gebruikersaccounts' geeft deze een fout, idem als ik inlog als adminstrator.

Nu mijn vraag hoe krijg ik dit bestand verwijderd.

Dus ik denk dat het dit filetje is dat het probleem is.
Hoe kan i

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Veilige modus misschien?

• Phasis
Ben ik er vergeten bij te vermelden, maar heb ik al geprobeerd.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met als ik het via gebruikersaccounts doet geeft hij een fout? Verder - heb je je disk al eens gecontroleerd (of begin eens met een scandisk/chkdsk)? :)

• Phasis
elevator schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:20:
Wat bedoel je met als ik het via gebruikersaccounts doet geeft hij een fout? Verder - heb je je disk al eens gecontroleerd (of begin eens met een scandisk/chkdsk)? :)
Als ik via configuratiescherm \ gebruikersaccounts de account wou verwijderen kreeg ik een fout en werd deze weer afgesloten, idem in veilige modus onder de adminstrator account.
Ik las ook hier in een ander toppic dat het ook moet kunnen onder 'PC beheer' en dan onder gebruikers en groepen (als ik het goed heb, zie het nu in het Engels, ben nu thuis). Alleen deze staat er daar niet.

Scandisk heb ik nog niet geprobeerd, dat zou ik inderdaad eens kunnen proberen.

• Dr. Malsain
  • Laatst online: 14-02-2023
Toevallig al in de event-viewer gekeken of er systeem- of applicatiemeldingen terug te vinden zijn die wellicht je wat dichter bij de bron van het probleem brengen?

• Phasis
Dr. Malsain schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:44:
Toevallig al in de event-viewer gekeken of er systeem- of applicatiemeldingen terug te vinden zijn die wellicht je wat dichter bij de bron van het probleem brengen?
Tijdens het zoeken hier op het forum kwam ik het al tegen heb dus al gekeken. er was 1 .dll file wat werd aangegeven als ik CCleaner eroverheen haal met scannen op fouten weet deze zo even niet uit me hoofd. Of deze ook een fout aangaf met NOD32 heb ik denk ik niet naar gekeken, zal dat morgen meteen even doen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03 11:01

r0b

Bestand verwijderen in de recovery console, dunkt me? Als je immers de user zelf ook al wil verwijderen, moet dat weinig problemen opleveren.

Verwijderd

zoals elevator oppert, check je disk eens met chkdsk oid. Ik had hetzelfde probleem een tijdje terug. Rotte schijf bleek oorzaak.

• Phasis
r0b schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:14:
Bestand verwijderen in de recovery console, dunkt me? Als je immers de user zelf ook al wil verwijderen, moet dat weinig problemen opleveren.
Bestand verwijderen in de recovery console, dunkt me? wat bedoel je hiermee?
En de user is al verwijderd.
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:14:
zoals elevator oppert, check je disk eens met chkdsk oid. Ik had hetzelfde probleem een tijdje terug. Rotte schijf bleek oorzaak.
Ik ga chkdsk vanmiddag even uitvoeren.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 14:18
hirens bootcd downloaden, booten in dos, NTFS support aanzetten (indien nodig) en dir verwijderen.

als dit niet werkt een van de schijfcontrole tooltjes die er ook op staan gebruiken om je schijf op fouten te controleren.

[ Voor 39% gewijzigd door Byte_Me op 15-03-2007 10:59 ]

• Phasis
Byte_Me schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:58:
hirens bootcd downloaden, booten in dos, NTFS support aanzetten (indien nodig) en dir verwijderen.

als dit niet werkt een van de schijfcontrole tooltjes die er ook op staan gebruiken om je schijf op fouten te controleren.
CD heb ik gedownload en gebrand, ik weet niet precies wat ik moet kiezen. Ik heb een aantal dingen geprobeerd maar dan ziet deze de NTFS schijven niet. Als ik voor windows 98 kies dan zie ik op het bureaublad ntfsdos staan als ik het goed heb, hier zie ik de schijven. Alleen als ik de dir opzoek en deze wil wissen vraagt deze of ik het zeker weet en dan doe ik 'Y' en dan krijg ik dat hij niet gevonden is.

Wat kan ik hieraan doen, of wat doe ik verkeerd.

• Phasis
Ik kom erachter dat het om deze root gaat:

C:\Documents and Settings\Michiel\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger\megamichiel@msn.com\SharingMetadata

Hierin staan 4 mappen met namen van een email adressen.
Welk van de 4 ik probeer te verwijderen slaat me explorer vast.

• Dr. Malsain
  • Laatst online: 14-02-2023
Klinkt misschien als een vreemde vraag maar heb je al geprobeerd de bestanden gewoon met commando's vanaf de shell te verwijderen ("del \f filename")?

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Malsain op 15-03-2007 18:27 ]

• Phasis
Dr. Malsain schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:27:
Klinkt misschien als een vreemde vraag maar heb je al geprobeerd de bestanden gewoon met commando's vanaf de shell te verwijderen ("del \f filename")?
Dit is iets nieuws voor mij zou je het voor mij iets kunnen verduidelijken.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ah, iemand van na het DOS tijdperk (en zonder linux-ervaringen). :+

WindowsToets + R (of 'Uitvoeren' in je startmenu)
tik in: cmd<enter>

Nu zit je in de shell. ;)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Phasis
zwippie schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:50:
Ah, iemand van na het DOS tijdperk (en zonder linux-ervaringen). :+
Net na het dos tijd, en idd geen linux ervaring, bedankt ik ga het zometeen even proberen.

• Phasis
Ik wist niet dat dat Shell werd genoemd, want dat ken dit wel een (beetje).
Er gebeurd helemaal niks, heb het volgende gedaan:

C:\Documents and Settings\Gebruiker\

cd..

C:\Documents and Settings\del \f Michiel

Dan krijg je of je het zeker weet en kies ik voor :'J'.

Als ik vervolgens 'dir' intik staat Michiel er gewoon nog tussen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klopt. Met del haal je niet de map weg, maar de bestanden. Via RD kan je een map verwijderen. Gebruik rd /s om de hele map te verwijderen met onderliggende mappen. Let wel, /f werkt niet in deze context. Als het goed is, dan zijn alle bestanden al verwijderd en heb je lege mappen over. Voer dus bij C:\Documents and Settings\ het volgende in "rd /s/q michiel". De map is nu verwijderd tenzij je een fout krijgt, dit zie je dan ook direct.

Commandline FTW

• Phasis
Ik heb het gedaan ik krijg 3x toegang geweigerd.

C:\Documents and Settings>rd /s/q Michiel
Michiel\LOCALS~1\APPLIC~1\MICROS~1\MESSEN~1\MEGAMI~1.COM\SHARIN~2\BASWAZ~1.COM\D
FSR\Staging\CS{3A9~1\32 - Toegang geweigerd.
Michiel\LOCALS~1\APPLIC~1\MICROS~1\MESSEN~1\MEGAMI~1.COM\SHARIN~2\BASWAZ~1.COM\D
FSR\Staging\CS{3A9~1\33 - Toegang geweigerd.
FSR\Staging\CS{3A9~1\38 - Toegang geweigerd.
FSR\Staging\CS{3A9~1 - Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat
het bestand door een ander proces wordt gebruikt.

[ Voor 98% gewijzigd door Phasis op 15-03-2007 20:38 ]

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 14:18
Phasis schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:39:
[...]

CD heb ik gedownload en gebrand, ik weet niet precies wat ik moet kiezen. Ik heb een aantal dingen geprobeerd maar dan ziet deze de NTFS schijven niet. Als ik voor windows 98 kies dan zie ik op het bureaublad ntfsdos staan als ik het goed heb, hier zie ik de schijven. Alleen als ik de dir opzoek en deze wil wissen vraagt deze of ik het zeker weet en dan doe ik 'Y' en dan krijg ik dat hij niet gevonden is.

Wat kan ik hieraan doen, of wat doe ik verkeerd.
nee, geen win98 nemen. gewoon total commander of zoiets, een of andere filemanager.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga naar de map waar het fout gaat en bruteforce de delete. Je kan ook Process Explorer downloaden van Sysinternals (te vinden bij Microsoft) of klik hier. Zoek het bestand op dat in gebruik is, en close handle. Nu moet het wel lukken. Sluit eerst MSN eens af, en probeer het eerst dan die bestanden te verwijderen. Kijk ook de eigenschappen na van die bestanden, misschien heb je geen rechten op die bestanden (alleen lezen, geen wijzigings rechten).

Commandline FTW

Pagina: 1