Toon posts:

MB icm Cinema Display

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Appelaars,

In navolging van een geplande aanschaf van een Macbook ben ik op internet eens gaan struinen naar een mooi externe monitor welke ik hierbij zou kunnen gebruiken. Met een liefde voor de apple producten kom je dan al snel uit bij de prachtige schermen van apple zelf, de cinema displays.

Echter bemerkte ik snel dat 2007 niet echt meer de tijd is voor het aanschaffen een cinema display. Macrumors geeft als buyguide "end of cycle" en ook lijkt het scherm - met oog op de specs - wat overpriced (al moet het scherm in de US $699 kosten en hier gewoon nog €799 voor een 20" model). Hier tegenover staan de schermen van de concurrentie (bv. Dell en Samsung) en deze blijken vaak (flink) goedkoper en scoren daar bovenop nog beter ook, zoals bijvoorbeeld blijkt uit een shootout van Anandtech.

Graag zou ik bij de appelaars eens informeren wie er een mac heeft en daarbij een extern display gebruikt anders dan één van de cinema displays en hoe je zo tot die keuze gekomen bent.

Als je een mac hebt en bewust dat cinema display juist wel gekocht hebt en met enige irritatie bovenstaande aan het lezen was, het iets te kort door de bocht vind óf als je de meerkosten van een cinema display tenopzichte van de producten van de concurrentie zou kunnen rechtvaardigen, dan hoor ik het ook graag :)

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Als ik jou was zou ik wachten met je aankoop van een display. Aangezien de Cinema displays echt rijp zijn voor een update en het feit dat de concurrentie al een 20inch scherm voor +-350 euro kan bieden.
Apple zal de komende tijd veel nieuwe producten introduceren en de cinema displays zitter er zeker tussen voor er veel betere prijs.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Het is dan wel geen 20" maar een 19" widescreen die ik gebruik. Het is een Samsung Syncmaster 940BW. En waarom ik tot die keuze ben gekomen? Omdat hij dezelfde resolutie gebruikt als het scherm van mijn MacBook Pro, beschikt over zowel DVI als VGA, 6 'voorgeprogrammeerde' standen kent, mooi kleurt bij mijn MacBook Pro en beschikt over swivel en tilt.

Foto'tje:
Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/picturedump/desk2.jpg

Misschien is het ook aan te raden om even het Grote TFT topic door te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ibix schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:51:
Als ik jou was zou ik wachten met je aankoop van een display. Aangezien de Cinema displays echt rijp zijn voor een update en het feit dat de concurrentie al een 20inch scherm voor +-350 euro kan bieden.
Apple zal de komende tijd veel nieuwe producten introduceren en de cinema displays zitter er zeker tussen voor er veel betere prijs.
@Ibix; hoofdzakelijk deel je mijn bevindingen dus, dat is fijn om te lezen :)

@Red; Mooi Scherm. Met Mini-DVI naar DVI aangesloten neem ik aan? Wat is de productnaam van de plastic "standaard" onder je MBP? Ik meen er eerder zo'n een gezien te hebben in een ander topic waar hij gekocht was bij mailamac.nl daar kon ik m alleen verder niet zo snel terugvinden...

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 17:46
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:26:
[...]
Wat is de productnaam van de plastic "standaard" onder je MBP? Ik meen er eerder zo'n een gezien te hebben in een ander topic waar hij gekocht was bij mailamac.nl daar kon ik m alleen verder niet zo snel terugvinden...
Griffin iCurve... deze is niet meer verkrijgbaar, maar inmiddels is er wel de Griffin LaptopStand die ik voor mij neus heb staan (naar alle tevredenheid)

• Red

Red

Blue

Nee, het is gewoon DVI. Sorry, wist niet dat het bij jou om een MacBook ging, ik heb zelf een MacBook Pro, die heeft dus een grote DVI uitgang, bij jou zal een mini-DVI naar grote-DVI stekker de oplossing brengen.

Die standaard was inderdaad de Griffin iCurve, niet meer te koop en vernieuwd door de Griffin Elevator.

Ik ben echt zeer tevreden over het scherm, en zag ze laatst staan voor 170 euro bij de MediaMarkt, weet niet of ze dat nu nog zijn maar vind het niet duur voor een 19" widescreen.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-02 18:24
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:26:
[...]

@Ibix; hoofdzakelijk deel je mijn bevindingen dus, dat is fijn om te lezen :)

@Red; Mooi Scherm. Met Mini-DVI naar DVI aangesloten neem ik aan?
Volgens mij gewoon DVI->DVI.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Red

Red

Blue

@ RobbieB

Nee, moet een mini DVI naar DVI stekker zijn, en die krijg je niet 'bij' je MacBook, die moet je erbij kopen!

http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=M9321

En aangezien Apple zo ongeveer de enige is die die dingen maakt.....

[ Voor 37% gewijzigd door Red op 14-03-2007 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
RobbieB schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:45:
[...]

Volgens mij gewoon DVI->DVI.
Voor een MBP wel ja klopt. Zoals Red ook al zegt doelde ik op een MB...

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf ook even een keuze gemaakt tussen Apple en Dell. Ik had wat geld over, en het werden óf twee Dell 24" schermen, óf een 30" ACD. Uiteindelijk toch voor twee keer de dell gegaan. Belangrijkste argument was toch wel de prijs, ze zijn gewoon veel goedkoper, en kwalitatief ontlopen ze de apples helemaal niet veel.

Verwijderd

Ben het ermee eens dat de CD ontzettend overpriced zijn. Kom net terug uit Australië en daar stond een pallet met 20" CD's voor een opruimprijs. Helaas nergens in Nederland te zien want ik ben wel in voor zo'n scherm....

Er is zeker geen gerucht over het binnenkort beschikbaar komen van een geupdate spec van de CD's? Dan wil ik wel zo'n oude voor een normale prijs...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:16:
Er is zeker geen gerucht over het binnenkort beschikbaar komen van een geupdate spec van de CD's? Dan wil ik wel zo'n oude voor een normale prijs...
Afgelopen december stond er een item over op macrumors dat een nieuwe lijn tijdens de MacWorld afgelopen januari in San Francisco gepresenteerd zou worden. Deze zouden dan even als de iMacs en de MB's/MBP's een ingebouwde iSight hebben. Dit is later ingetrokken vanwege mogelijke opzettelijke vervalsing van diezelfde informatie. Nu zijn de bronnen altijd anoniem dus hoe serieus je het moet nemen is altijd maar de vraag...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 11:30 ]

Pagina: 1