[PHP/MYSQL] Exporteren van database zonder phpmyadmin*

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ik zit met het volgende probleem.

Ik moet een database van een site overzetten, naar een ander domein. Probleem wat er is is dat ik daarvoor geen phpmyadmin kan gebruiken, dus geen export functie voor mij!

Nu ben ik al zover dat ik een php bestand heb gemaakt die op het huidige domein draait en waarmee ik de query"SHOW DATABASES" op los kan laten.

Als ik alles goed echo of print, dan krijg ik precies te zien welke databases er in zitten, en als ik wil ook welke tabellen in welke database.

Nu is het probleem dat ik niet weet hoe een export query eruit ziet. phpmyadmin laat die in phpmyadmin ( een werkende ) ook nooit zien. Heb geprobeerd op google wat te vinden maar niet gelukt ( ik kan dat ook niet :D )

Wat rondgevraagd, en iemand wees mij op MySQL Query Browser. Dit gedownload en geinstalleerd maar ik kan er maar niet mee naar buiten connecten. Als ik hem naar mijn localhost server laat connecten gaat het prima. Kan alles vinden en bekijken.

Als ik nou bijvoorbeeld naar mijn domein wil connecten, dan gaat het mis. Ik vul het IP adres in, de gebruikersnaam het wachtwoord, en ik krijg geen verbinding. Ik krijg een access is denied voor de gebruiker'@'mijn_ipadres_omgekeerd.adsl2.versatel.nl (Using password: YES)

MySQL error 1045.

Vraag: Hoe krijg ik die MySQL Browser werkend op een externe database, of hoe is het mogelijk om via een query een export uit te voeren naar bijvoorbeeld een tekstbestand, waar weer de import gegevens instaan zodat ik deze op het nieuwe domein gewoon weer als database kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
google moeilijk? :D
http://forums.mysql.com/read.php?11,34014,120007
Quick look: Error 1045 means it timed out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Problemen met mijn localhost heb ik niet :) Dat werkt prima. Maar ik wil een database bekijken van mijn eigen domein, en dat gaat dus mis. Dan krijg ik die error...

PS. zover was ik ook al gekomen, de google skills laten mij geen export query zien :D

[ Voor 11% gewijzigd door orange.x op 14-03-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Misschien laat je host alleen lokale verbindingen door.
Dan gaat het op deze manier dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Geen antwoord op je vraag; maar waarom kun je geen phpmyadmin gebruiken dan? En anders vraag je even een databasedump van je host, die zijn in mijn ervaring meestal wel zo vriendelijk om dat ff te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
->DTE

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kan je niet iets met shell_exec in combinatie met mysqldump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Mag je wel de mysql db van een extern IP adress benaderen?
Want dan kan je gewoon MySQL administrator gebruiken :)

Misschien is bigdump ook handig:
http://www.ozerov.de/bigdump.php

[ Voor 32% gewijzigd door falcon4ever op 14-03-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
falcon4ever schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 21:53:
Mag je wel de mysql db van een extern IP adress benaderen?
Want dan kan je gewoon MySQL administrator gebruiken :)

Misschien is bigdump ook handig:
http://www.ozerov.de/bigdump.php
Ik denk dat dit het geval is.

Domste komt nog :D, ik ben maar eens die gegevens aant doorsnuffelen gegaan maar kon het dus echt nergens vinden ( ze hadden eerst een ander pakket... en later geupgrade ). Uiteindelijk ben ik via de site van hun ( www.yournamewebhosting.com en dit is geen reclame, sterker nog: een afrader :D ) op de manier om in te loggen bij de phpmyadmin.... Via php.your.name. Het is nu in ieder geval gelukt zoals ik wilde :) Maar niet op de manier zoals ik had gedacht!
Pagina: 1