Externe USB soundcard voor laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 08:35
Kennis van mij wil een nieuwe laptop gaan kopen en daar semi-professioneel muziek mee op gaan nemen vanaf externe bronnen (synth etc).

Nu zijn er een heleboel (pci) geluidskaarten te vinden waarmee dit prima kan (SB X-Fi Elite pro) maar daar hebben we natuurlijk niet zoveel aan met een laptop. :|

Iemand wat tips qua externe usb-geluidskaarten?

Ik ben al aan de google geweest maar kan er helaas weinig over vinden, misschien ook omdat ik helemaal niet in dit wereldje thuis ben.... 8)7

*burp*

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 19:28

ok heeft Creative aan de mensen met een laptop gedacht en komt het met de Express Card Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Notebook op de proppen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1168858971.jpg

Zat onder:
nieuws: Creative heeft pci-e-versie X-Fi-kaart in voorbereiding

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

M-audio is goed spul kwa geluidskwaliteit. Kan ook goed voor opnames gebruikt worden. Als je meer geld uit geeft kun je een Game Oplossing nemen zoals een audigy.

Maar...better gewoon een M-audio of Emu kaart ;) audigy is voor gaming...proffesionele opname..minder!

There is no place like ::1

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 08:35
swampy schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:23:
M-audio is goed spul kwa geluidskwaliteit. Kan ook goed voor opnames gebruikt worden. Als je meer geld uit geeft kun je een Game Oplossing nemen zoals een audigy.

Maar...better gewoon een M-audio of Emu kaart ;) audigy is voor gaming...proffesionele opname..minder!
tnx! ook nog goeie tips qua CPU/mem die aan te raden zijn voor zo'n "opname" laptop?

*burp*

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Doopy-X- schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:14:
[...]

tnx! ook nog goeie tips qua CPU/mem die aan te raden zijn voor zo'n "opname" laptop?
Je hebt geluk, een vriend van mij probeert ook een mobiele opname studio oplossing te maken. Zijn configuratie... 2Gb geheugen ( veel programma's ) en gewoon een mooie betaalbare mobiele processor ;)

There is no place like ::1