[photoshop] Website ontwerp als Flyer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor iemand een ontwerp gemaakt voor een website. Nu wil hij de opzet (lay-out + tekst) laten drukken als flyer.

De psd is gewoon op 72dpi gemaakt, dus dat wordt op een hogere resolutie niet om aan te zien, heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken? Dus de eigenlijke vraag is, waar kan ik de psd het beste naar omzetten zodat ze het op een flyer kunnen drukken? Of moet het opnieuw gemaakt worden maar dan op een hogere resolutie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat je dat beter bij de drukker kunt navragen...

Drukkers werken voornamelijk op 300dpi, jij maakt een 'plaatje' voor schermresolutie, dat kan je niet vergelijken met offset/druk.

De waardes 72dpi zegt natuurlijk verders ook niet zoveel. Zeker niet dat we niet weten welk formaat flyer er gebruikt gaat worden (a6-a5-a3 of wat dan ook). Tevens is er ook niets bekend over de pizelgrootte van de psd...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik denk dat het er uiteindelijk op neerkomt dat je met illustrator de look van je webzijde zal moeten nabootsen in het formaat van de flyer. Je PSD'tje zal ongetwijfeld gevuld zijn met pixels en flyers hebben liever vectoren en forse 300dpi images, dus vandaar de extra stap ;)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

Topicstarter
Ja, was er min of meer al vanuit gegaan, dat dat nodig was.. bedankt in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 13:14
Aan de andere kant moet je op een flyer het er niet anders uit laten zien dan 'the real thing'! Net als in computerhandleidingen moet je bv een foutmelding van Windows niet gaan opschalen voor drukwerk! Laat lekker het aantal pixels gelijk, pas alleen de grootte aan in je layoutprogramma. anders word de afbeelding alleen maar vager.
Afhankelijk van hoe de flyer er uit komt te zien (site volledig op A5 of alleen als voorbeeld in een kader?) hoeft het mogelijk niet opgeschaald...

@Yellow: Voor flyers is het drukwerk meestal niet zo heel hoog, hoor. 300+ dpi lijkt me in ieder geval overdone...

@dottie: zeker is het standaard, maar als ik soms van die bulkflyers zie vraag ik me af of 200 niet al genoeg zou zijn (en dan bedoel ik dus de kwaliteit van het drukwerk!)...

[ Voor 22% gewijzigd door Savantas op 22-03-2007 15:46 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
300 is de standaard. wel moet je rekening houden met een offset van enkele millimeters. er zal weinig anders op zitten dan inderdaad opnieuw een versie maken.
Pagina: 1