Toon posts:

[2003] GPO computer policy toewijzen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de client installatie van Symantec AntiVirus Corporate Edition 10.1 middels AD (Win2003) te distribueren. Voor testdoeleinden pas ik de policy toe op het gehele domein (incl. de domeincontroller zelf dus) op computerniveau.

Op de domeincontroller word deze goed toegepast (de applicatie wordt nog voor het inloggen geinstalleerd). Op de clients (XP) gebeurt er echter niets. Ook de Event log laat niets zien van een (gefaalde) poging; helemaal niets.

Als ik de policy op gebruikersniveau toepas, werkt het wel op de clients. :? Wellicht zie ik iets over het hoofd om het op computerniveau op de clients te laten werken...? Symantec heeft een document ( http://tinyurl.com/2aopbg ) gepubliceerd, welke ik tot op de letter heb gevolgt. Toch krijg ik het op computerniveau niet aan de praat. Wie heeft er ideeen? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
allway's wait for network on startup even aanzetten in je gpo op computerniveau. dan wacht XP wat langer voordat je kan inloggen, en je dus de kans krijgt om dit soort dingen te installeren.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:12:
allway's wait for network on startup even aanzetten in je gpo op computerniveau.
Helaas, dat heeft geen effect.

Client iets te snel gestart na gpupate.. na 2e reboot werkt 't! Bedankt _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 20:52 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mooi, misschien een overbodige opmerking maar: testpolicies zou ik niet op het hele domein toepassen, maar een aparte OU met een of meerdere testcomputers.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:40:
Mooi, misschien een overbodige opmerking maar: testpolicies zou ik niet op het hele domein toepassen, maar een aparte OU met een of meerdere testcomputers.
idd policy's op je default domain policy's zijn echt uberfout :D

A wise man's life is based around fuck you

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Powershell schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:51:
[...]

idd policy's op je default domain policy's zijn echt uberfout :D
Maar wel leuk :D
Pagina: 1