installer maken van geinstalleerde software?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Beetje raar probleem: ik heb een prog geinstalleerd wat ik niet meer als installer heb, het werkt naar tevredenheid. Ik wil het nu ook op laptop installen. Een installer o.i.d. is echter niet meer te krijgen.
kan ik nu zelf een installer maken vanuit het geinstalleerde programma? Zoals je dat ook wel is ziet bij drivers die weer ingepakt kunnen worden in een installer.

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:36
Is het een groot programma (als het wat kleiner is zou je kunnen proberen de map te kopieeren naar een andere computer en dan de exe runnen)

Al weet ik zo niet of de oplossing die jij vraagt direct mogelijk is (helaas)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:52

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoals voorgesteld zou je kunnen proberen om de map over te kopieren en anders moet je helaas het opnieuw downloaden / verkrijgen :)

Volgens mij zit een optie om een installer te krijgen niet in een programma :)

Wauw, een sig!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BertvanErnie schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:51:
Beetje raar probleem: ik heb een prog geinstalleerd wat ik niet meer als installer heb, het werkt naar tevredenheid. Ik wil het nu ook op laptop installen. Een installer o.i.d. is echter niet meer te krijgen.
kan ik nu zelf een installer maken vanuit het geinstalleerde programma? Zoals je dat ook wel is ziet bij drivers die weer ingepakt kunnen worden in een installer.
Nee. Dat is natuurlijk ook zo gedaan om te voorkomen dat mensen zomaar programma's kunnen kopieren. Verder zijn er vaak register-entries e.d. nodig. Om welk programma gaat het?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BertvanErnie
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:47:
[...]

Nee. Dat is natuurlijk ook zo gedaan om te voorkomen dat mensen zomaar programma's kunnen kopieren. Verder zijn er vaak register-entries e.d. nodig. Om welk programma gaat het?
register-entries zouden toch opgespoord kunnen worden? Dat doen die 'driver-savers' waar ik het eerder over had toch ook lijkt me?
Gaat om 'program neighborhood' proggie van citrix. om op bedrijvennetwerk te komen dus. Zou naar pers.zaken moeten, niemand anders heeft het paraat. Is me echter veel te ver en ik kom nooit fysiek op het werk. Ik hoopte op een makkelijke manier ;-)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Een generieke aanpak is:

De benodigde reg-keys traceren met SysInternals (nu MS) Regmon.
Eventuele benodigde (shared) dlls (in %windir%\system32) traceren met Filemon (ook SysInternals).
Dan dus een export maken van die regkeys (meestal alleen die uit HKLM\Software of HKCU\Software) en de extra dlls (in system32) copieren.

Na het copieeren van de programma-directory/directories en shared dlls de .reg file importeren. Vervolgens nog alle (COM) dlls proberen te 'regsvr32'en voor de zekerheid.

Is echter wel een tricky aangelegenheid, je kan je 'doelsysteem' er ook mee slopen.
En hoe legaal het is, is een tweede... Dus alleen doen als je weet waar je mee bezig bent !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• BertvanErnie
  • Niet online
thnx, ik ga dit morgen trachten voor elkaar te krijgen, nice project.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Vergeet het in het geval van Program Neighbourhood maar. Daar moet echt de Citrix client voor geinstalleerd worden.

Battle.net tag

Pagina: 1