Heb sinds kort Vista aangeschaft. De installatie faalt echter. Ik heb de volgende schijf setup:
Schijf 0 IDE (Is aangemerkt als boot drive in bios)
-primaire partitie c WINDOWS XP
-primaire partitie / LINUX
-Secundaire partitie F Persoonlijk
Schijf 1 SATA
-primaire partitie d Vista
-secundaire partitie E Data
XP staat al op de primaire IDE en ik wil Vista op de sata schijf. Install lijkt voorspoedig te gaan. Schijven worden netjes herkent. Bootloader word ook netjes op de IDE drive geïnstalleerd en zover ik kan zien met vistabootpro (vanuit XP) word er naar de goeie drive gewezen.
De 1e keer dat de bootloader gebruikt word dan word er een setup gestart van vista (bestanden uitpakken), dit gaat nog goed. Echter wanneer de volgende reboot plaatst vind en vista daadwerkelijk gestart moet worden om de configuratie af te maken dan lukt dit niet. Na de bootloader blijft ie in een zwart scherm hangen. (Systeem reageert nog wel op ctrl+alt+del)
Iemand een oplossing of moet ik vista nu op mijn "langzame" ide schijf zetten
EDIT: Dank voor het aanpassen topic titel.
Schijf 0 IDE (Is aangemerkt als boot drive in bios)
-primaire partitie c WINDOWS XP
-primaire partitie / LINUX
-Secundaire partitie F Persoonlijk
Schijf 1 SATA
-primaire partitie d Vista
-secundaire partitie E Data
XP staat al op de primaire IDE en ik wil Vista op de sata schijf. Install lijkt voorspoedig te gaan. Schijven worden netjes herkent. Bootloader word ook netjes op de IDE drive geïnstalleerd en zover ik kan zien met vistabootpro (vanuit XP) word er naar de goeie drive gewezen.
De 1e keer dat de bootloader gebruikt word dan word er een setup gestart van vista (bestanden uitpakken), dit gaat nog goed. Echter wanneer de volgende reboot plaatst vind en vista daadwerkelijk gestart moet worden om de configuratie af te maken dan lukt dit niet. Na de bootloader blijft ie in een zwart scherm hangen. (Systeem reageert nog wel op ctrl+alt+del)
Iemand een oplossing of moet ik vista nu op mijn "langzame" ide schijf zetten
EDIT: Dank voor het aanpassen topic titel.
[ Voor 67% gewijzigd door Terror op 14-03-2007 22:57 . Reden: Duidelijker beschrijven probleem ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64