Quadcore voor laptops

Pagina: 1
Acties:

• MB4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-11-2022
Hallo,

Nadat ik alle sites, Tweakers zelf en andere topics/fora heb onderzocht en doorzocht en zovoort ben ik niets wijzer geworden: Is er nu een quadcore voor notebooks op komst of niet.
Sommige antwoorden Santa Rosa Santa Rosa, maar dat is volgens wat ik lees alleen maar een upgrade van de vorige Dualcores met een betere Front Side Bus (800 MHZ) en een nieuwe technologie i.v.m NAND-geheuden (= Robinson) en de N-versie voor wirelesse conectiviteit...

Kunnen alle slimmere en freaks hier misschien een antwoord op geven of is het nutteloos om te wachten op een quadcore voor notebooks (ik bedoel met nutteloos, langer wachten dan ongeveer een jaar)

Ook bij deze zou ik willen vragen of jullie soms weten wanneer er een Directx10 compatible kaart voor notebooks komt (in de stijl van een nVidia 8800GTX, maar dan niet voor desktops, maar voor laptops)

Ik weet dat dit een afgezaagd onderwerp is en dat de meeste het liefst en zo snel mogelijk deze topic zouden sluiten en me dit zelf laten zoeken, maar je kan niet ontkennen dat ik nog niet gezocht heb... Het is me alleen allemaal iets verwarend geworden

Kan er iemand me helpen???

Alvast bedankt,

MB

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:35
zal nog wel ff duren voordat er een energiezuinige quadcore komt, ik zou er niet op wachten

End of Transmission

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Zoals je zelf aan geeft zal Santa Rosa geen quad cpu's opleveren. Je mag blij zijn dat er nu extreme edition's komen maar daar blijft het dus bij.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• MB4
Nog niet veel antwoorden op mijn vraag maat dat kan nog komen

Alvast bedankt!!!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-03 21:40
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er al 8800GO's gesignaleerd waren in het wild.
En quad op laptop denk ik dat nog wel enige tijd duurt.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik denk dat quadcore sowieso niet zal kunnen in een laptop ivm de koeling die nodig zal zijn.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:31

3DDude

I void warranty's

bij deze : dx10 gpu for notebooks

http://66.249.93.104/tran...%2Bdirectx%2B10%26hl%3Den

Be nice, You Assholes :)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
leonpwner1 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:04:
Ik denk dat quadcore sowieso niet zal kunnen in een laptop ivm de koeling die nodig zal zijn.
Huidige quad's niet.

Verwijderd

op cebit staat een MSI turionX2 laptop met een mobility RV610 gpu

edit: en het NAND flash op het moederbord heet Robson ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 11:06 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

leonpwner1 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:04:
Ik denk dat zoiets wel zal meevallen. Ik kan mij voorstellen dat er een nieuwe revisie opduikt zodat de CPU's wat zuiniger zijn. Indien deze dan omlaag geklokt worden (Quadcore op 2 GHz) kan je wel degelijk een leuke CPU inbouwen in een laptop.

Maar met quadcores vraag ik mij af wat de meerwaarde is tov goede dualcores. Meer rekenkracht uiteraard, maar het is best wel heel erg veel rekenkracht in een mobiele omgeving. Ik kan mij moeilijk een MacbookPro 17" (voldoende ruimte voor koeling) voorstellen met een quadcore (dit jaar tenminste). Ook al zou het kunnen, heeft het nut is de vraag.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ecteinascidin schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:23:
[...]

Ik denk dat zoiets wel zal meevallen. Ik kan mij voorstellen dat er een nieuwe revisie opduikt zodat de CPU's wat zuiniger zijn. Indien deze dan omlaag geklokt worden (Quadcore op 2 GHz) kan je wel degelijk een leuke CPU inbouwen in een laptop.

Maar met quadcores vraag ik mij af wat de meerwaarde is tov goede dualcores. Meer rekenkracht uiteraard, maar het is best wel heel erg veel rekenkracht in een mobiele omgeving. Ik kan mij moeilijk een MacbookPro 17" (voldoende ruimte voor koeling) voorstellen met een quadcore (dit jaar tenminste). Ook al zou het kunnen, heeft het nut is de vraag.
Meeste mensen die zoveel geld uitgeven, gebruiken de laptop ook als desktop vervanger, dus hij mag wel krachtig zijn hoor :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MB4
Alvast bedankt voor de links en de antwoorden...!

Het is voor mij eigenlijk de bedoeling volgend jaar rond deze tijd een laptop (als gaming notebook en DTR te gebruiken) te kopen... Hopelijk dan met een quadcore... Denk je dat dat zal lukken of is volgend jaar te vroeg... (er zijn ondertussen al low-voltage quadcores aangekondigd door intel)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 10:17
MB4 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:50:
Alvast bedankt voor de links en de antwoorden...!

Het is voor mij eigenlijk de bedoeling volgend jaar rond deze tijd een laptop (als gaming notebook en DTR te gebruiken) te kopen... Hopelijk dan met een quadcore... Denk je dat dat zal lukken of is volgend jaar te vroeg... (er zijn ondertussen al low-voltage quadcores aangekondigd door intel)
Je loopt een jaar vooruit te kijken in de computerwereld 8)7.

Les 1: Ga nooit wachten op Product X ook al is het 40x beter en perfect. Morgen is het weer oud.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Je opent nu een topic omdat je over een jaar een stuk hardware wilt kopen? :X

Dat is tamelijk kansloos; de ontwikkelingen gaan zo snel en over de prijzen is echt niks te zeggen. Ze zullen absoluut komen, laptops met quadcore. Kijk alleen maar naar de huidige over-the-top laptops met RAID en SLI, een quadcore past ook prima in dat rijtje :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MB4
Nogmaals bedankt voor de antwoorden... Ik denk dat ik toch nog wat langer ga wachten op de quadcore..

• ulerik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04 11:21
ben hier ook erg benieuwd naar. Doe zelf veel met VST's, welke als aparte threads gezien kunnen worden en erg veel baat zouden hebben bij een quadcore. Koeling voor mobiele quadcores zal nog een klein probleem zijn, gezien de warmteproductie van de C2Q6600.

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Deze laptop heeft socket 775, dus je zou er een Q6600 in kunnen doen.
Afbeeldingslocatie: http://web.eurocom.com/EC/data/m188.jpg

Bij deze laptop kan je een Geforce Go 8700 GT kiezen, de snelste laptop videokaart met Directx10.
Afbeeldingslocatie: http://web.eurocom.com/EC/data/m189.jpg

Deze helaas niet in nederland te koop, maar je kan die natuurlijk wel importeren.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• MB4
Hehe, heb het zelf al gevonden; een notebook met een quadcore-cpu...

BTW @ Dothan: je kan deze wel kopen in Nederland: www.xxodd.nl :D Toch bedankt allemaal!!!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
MB4 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:21:
Hehe, heb het zelf al gevonden; een notebook met een quadcore-cpu...

BTW @ Dothan: je kan deze wel kopen in Nederland: www.xxodd.nl :D Toch bedankt allemaal!!!
Ja inmiddels bij xoodd.nl leverbaar. Success ermee.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Pagina: 1