[Test] 7 x 15,4" laptop van onder de 1400,-

Pagina: 1
Acties:
  • 823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zeven snelle 15,4 inch laptops
Erg mooi artikel moet ik zeggen waarin 7 verschillende 15,4" laptops aan allerlei tests zijn onderworpen! Misschien een steuntje in de rug van de vele mensen die op 'laptopjacht' zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/articles/laptopsmaart2007_550.jpg

De notebooks hebben we weer ons standaard testparcours laten doorlopen.
We hebben ze getest met programmatuur als 3DMark, PCMark, Cinebench en SuperPi

De zeven verschillende notebooks op 'n rijtje:
Acer Aspire 5684WLMi
BTO 15W23 HWI Test Model Maart 2007
Dell Inspiron 6400
Maxdata PRO 6100 IW Vista
MSI Mega Book M677
Sony Vaio VGN-FE41M
Toshiba Satellite A100-820

Conclusie:
Zeven laptops die allemaal voorzien zijn van krachtige onderdelen. Toch zijn er flinke verschillen, niet alleen op het punt van de voorzieningen maar ook de prestaties lopen flink uiteen. Zeer opvallend zijn de verschillen als het gaat om de tijd dat deze laptops zonder een stopcontact kunnen. Dell en Acer scoren op dat onderdeel goed. Terwijl Maxdata, MSI en Toshiba op dit onderdeel onderuit gaan.

Als het gaat om werktijd op de accu, dan is de Dell je keuze. Gaat het wat meer om de prestaties en mogelijkheden dan zijn de Acer en BTO de beste keuzes. Onze voorkeur gaat uit de BTO, voornamelijk vanwege het hoge resolutie beeldscherm en de snelle processor. BTO krijgt om deze reden de Hardware.Info Gold Award en Acer een Hardware.Info Silver Award.

Erg mooi van BTO al zeg ik het zelf, maar vind het ook erg kick dat de Acer de Silver Award heeft gekregen! Hier op GoT en andere internetfora, staat Acer nou niet echt bekend om z'n goede laptops...

-Zal de TS even uitbreiden zometeen met wat meer info, plaatjes en prijzen (moet nu eten)-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

even snel gekeken naar de review (aandachtspunten bekeken), en het is wel heel duidelijk dat acer daar hoog uit komt; er wordt enkel naar prestatie gekeken, en er wordt totaal niet in overweging genomen of een toestel stevig is of niet, of er service na verkoop is... Puur prijs/specs scoort acer inderdaad hoog.

Als ik kijk naar de punten waarop acer hier onderuit gehaald wordt, is het zo goed als nooit op zijnde slechte prestaties van het toestel, maar vaak wordt er gerefereerd naar de sterkte als zijnde een minpunt, en de tegenvallende service. De punten die ik hier aanhaal zijn aanname's, ik baseer wat ik hier zeg op wat ik op got gelezen heb, heb nl zelf geen ervaring met acer toestellen.

edit; gezien er geen sprake is over stevigheid (wat bij laptops voor mij zelfs primeert op de prestaties), had ik van hardwareinfo toch een iets beter onderbouwd mening gehad. Prestaties zeggen nl lang niet alles.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 18:12 ]

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34
Die BTO is een Compal notebook. Ik heb precies dezelfde hier staan met alleen een T7400 i.p.v. een T7200.
Ik moet zeggen dat ik inderdaad heel erg tevreden ben met dit apparaat. Ik was eerst huiverig bij de aankoop omdat ik het merk Compal niet kende (BTO ken ik ook niet) maar na enig 'research' kwam ik erachter dat dit de groote jongens achter de schermen zijn in laptopland....

Het enige nadeel van mijn laptop (en ongetwijfeld ook die van die BTO omdat ze identiek zijn) is de 'flex' in het keyboard. Ik zelf merk het niet meer maar mensen die er voor het eerst achter kruipen hoor ik daar altijd over klagen. Als je dus een 'stijf' keyboard wil is dit niet je machine!

@ Athmozz

Zoals gezegd ben ik, afgezien van het keyboard, dik tevreden over de kwaliteit van deze laptop. Ik kan de reviewer dus alleen maar gelijk geven.
Over de kwaliteit van andere merken kan ik niet oordelen omdat ik daar geen ervaring mee heb....

[ Voor 15% gewijzigd door _Teq_ op 14-03-2007 18:20 ]

• CLB
  • Niet online
@ Athmozz: Ze hadden idd de laptops qua sterkte enzo ook wel mogen testen..
Maar het is voor mensen bij zo'n dure uitgave natuurlijk wel belangrijk hoe zo'n laptop presteert!

@_Teq_ : Ikzelf heb een Zepto, wat eigenlijk ook weer Compal is en eigenlijk ook weer BTO!
Compal, Zepto en BTO zijn eigenlijk '1 pot nat' qua hardware en dergelijke! Erg tevreden mee hoor!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• _Teq_
CLB schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:43:
@_Teq_ : Ikzelf heb een Zepto, wat eigenlijk ook weer Compal is en eigenlijk ook weer BTO!
Compal, Zepto en BTO zijn eigenlijk '1 pot nat' qua hardware en dergelijke! Erg tevreden mee hoor!!
Kijk, en dat wist ik dan weer niet. Nice!
Heb jij ook last van die keyboard flex?

• CLB
  • Niet online
Heb genoeg gelezen over die problemen met de tobo's, maar heb er hier geen last van!

• _Teq_
Zaten daar toevallig ook oplossingen tussen? Ik moet zeggen dat ik er wel het een en ander over gelezen heb, maar nog nergens een oplossing gevonden.

Met 'oplossing' bedoel ik een stukje kaugom i.o.d. onder het tobo plakken wat de boel oplost... ofzo :)

Verwijderd

Mooie review, lijkt erg op de review die een tijdje geleden in de PCM stond. Jammer alleen dat er geen vergelijkbare Asus is meegenomen.

In de PCM kwam toen de Dell 6400 als beste koop uit de bus, terwijl als beste product een HP dv9085 werd gekozen. Dat was echter wel een 17 inch notebook.

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:28:
Mooie review, lijkt erg op de review die een tijdje geleden in de PCM stond.
Jammer alleen dat er geen vergelijkbare Asus is meegenomen.
Asus was wel benaderd om 'n exemplaar op te sturen, maar had dat niet gedaan las ik. Beetje lomp 8)7

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De verschillen in prijs zijn ook wel aanzienlijk, de Dell staat voor 1399 euro, bijvoorbeeld de MSI voor 1150 euro. Dat heeft ook effect op de meegeleverde materialen, en daar moet je in een vergelijkende test wel voor corrigeren.

Sluit me aan bij de opmerkingen over de hoge score van bijvoorbeeld Acer. Puur bang for bucks is die goed, maar er is meer dan alleen dat. Als je Ferrari elke 100 meter stilvalt, dan heb je toch liever een lelijk eendje dat altijd doortuft ;) . Bijvoorbeeld de lengte van de garantieperiode en de soort garantie hadden ook als corrigerende factor kunnen dienen. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik lees verder niets meer over de vaio?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• CLB
  • Niet online

Pagina: 1