[XPPro] Delayed Write Error

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een IBM Thinkpad T60 laptop van mijn werk met een persoonlijke externe USB drive, met daarin (volgens Device Manager) de volgende HD: NT68320 USB Storage USB Device.

Ik loop VMware Server met de VM's op de externe harde schijf, zodat ik gemakkelijk de VM's mee kan nemen. Helaas krijg ik tijdens het lopen van VMware elke keer "Delayed Write Error" en daardoor breekt het mijn VM's en loopt de VM in de VMware server instantie vast en moet ik opnieuw opstarten.

Het is enorm irritant omdat het ook bestanden begint te breken en ik dus mijn data erdoor kwijt ga raken.

Op advies van verschillende websites heb ik geprobeerd "Write Caching" aan en uit te zetten, maar zonder resultaat.

Hij staat nu ingesteld op "Optimize for Quick Removal: This setting disables write caching on the disk and in Windows, so you can disconnect this device without using the Safe Removal icon". Hiervoor heb ik het ook op "Optimize for Performance: This setting anables write caching in Windows to improve disk performance. To disconnect fhis device from the computer, click the Safely Remove Hardware icon in the taskbar notification area." geprobeerd, maar zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand suggesties heeft om dit probleem op te lossen aangezien ik zelf aan het eind van mijn latijn ben. Het betreft een prima (nieuwe) harde schijf in een externe Ovation casing zit.

BvD!

• Mask
Niemand een idee wat hier mis mee kan zijn? Ik heb het op mijn desktop systeem geprobeerd en daar werkt het prima op..

Verwijderd

Write caching kan betekenen dat je een corrupt FS krijgt als de verbinding verbreekt met de device, bijvoorbeeld als je hem uitplugt. Dus dat kun je idd beter uitschakelen.

Maar de kern van deze error is dat de communicatie met je USB device tijdelijk onderbroken wordt. Dit kan komen door stroomproblemen, foute drivers, slechte datakabel, foute firmware etc. Heeft jouw USB behuizing een eigen stroomtoevoer?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 11:08 ]

• Mask
Sorry had geen web-access gedurende het weekend. Ja, de HDD heeft inderdaad een eigen stroom voorziening, maar op een of andere manier lijkt ie het prima te doen op de gewone huis-PC. Dus, dat geeft mij het gevoel dat het te maken heeft met mijn werk-laptop..

Ik zal vanavond es proberen de stroom van de externe HDD ook es te koppelen aan het systeem om te kijken of dat beter werkt.

Nog andere suggesties in de tussentijd?

Verwijderd

Nouja bijvoorbeeld: hoor je dat geluidje als je een USB apparaat aankoppelt of afkoppelt? Ding-Dong. Als je dat hoort zonder dat je iets aan het doen was, is de verbinding kennelijk verloren. Een andere USB kabel zou je ook kunnen proberen; ik heb zelf veel problemen gehad met die dunne USB kabels. Je hebt echt zo'n dikke nodig en direct achter op USB poort niet via een hub.