Toon posts:

asus a8v deluxe sata + windows instal probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb al 2 jaar lang een systeem draaien met een amd 3500+ 64 prosessor en een asus a8v deluxe mainboard er onder. en een paar weken terug heb ik mn bios geupdate, toen werd mn sata schijf niet meer gezien, na wat gepiel bleek dat de schijf in de andere poort geplaatst moest worden waarin de schijf voorheen niet gezien werd
vandaag besloot ik om mijn windows installatie is te vernieuwen. maar tot mijn verbazing kon ik mn sata schijf niet meer zien in mn windows installatie scherm. ik heb een aantal dingen geprobeert, zoals sata stekkers in de andere poorten gedaan raid drivers aan en uit gezet. ook heb ik geprobeert om mn schijf in een andere pc te stoppen en er windows op te zetten. hier werd mijn sata schijf wel gezien. dus nadat windows er op stond geprobeert om de schijf weer terug in mn eigen pc te doen maar nu reboot ie als ie windows wil gaan opstarten.

ik ben een beetje ten einde raad, kan iemand mij helpen ?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wel de drivers geladen vanaf floppy? Dus F6 drukken in het begin!
op welke controller heb je hem nu aangesloten? de via of promise?

Verwijderd

Topicstarter
jah heb de drivers wel geladen.
ik gebruike op dit moment de via driver, en mn schijf word gedetecteerd op ch 0
wel krijg ik daarna een detectie scherm van fasttrack 378 promice ofzo en dan zegt ie detecting IDE drives , en dan geeft ie een error , no drive attached the bios is not installed.

Verwijderd

operating mode van raid controller die verkeerd staat (zo uit m'n hoofd) staat in manual hoe hij goed moet staan voor je setup

Verwijderd

Topicstarter
oke, het werkt weer, het was idd die raid controller die niet goed stond