Toon posts:

Development environment voor unix?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zoek nu al een tijdje maar wordt geen stap wijzer: hoe zet ik een dev environment voor OS X op? Alle pagina's die ik vind zeggen dat autoconf/libtool/etc. al op je OS X moeten staan, maar ik heb alleen automake.

code:
1
2
3
4
5
6
7
mac121641-1:~ rsb2007$ which automake
/usr/bin/automake
mac121641-1:~ rsb2007$ which autoconf
no autoconf in /bin /sbin /usr/bin /usr/sbin /usr/local/bin
mac121641-1:~ rsb2007$ which libtool
no libtool in /bin /sbin /usr/bin /usr/sbin /usr/local/bin
mac121641-1:~ rsb2007$

Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om idiote dingen als darwinports of fink te installeren, kan ik zonder al die troep een dev environment opzetten met alle standaard headers e.d.? Als dat enorm moeilijk is, wat is dan de makkelijkste manier van darwinports, fink e.d.? :?.

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 19:22
Hiervoor moet je Xcode installeren, dan heb je in principe alle dev tools die je nodig hebt. Weet even neit uit me hoofd waar je dat kan vinden op de apple site, maar google zou dat wel moeten weten :-)

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Xcode tools staan ook op de Install CD1 van OS X (tenminste bij mijn versie 10.4.8)
Scheelt toch een tijdje downloaden..

Verwijderd

Topicstarter
Awesome, het zit er allemaal op, thanks voor de tip. Ik zal binnenkort die IDE ook eens wat beter bekijken, ziet er netjes uit.

/me is meer gewend aan vim&make... :P.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 06:23:
Awesome, het zit er allemaal op, thanks voor de tip. Ik zal binnenkort die IDE ook eens wat beter bekijken, ziet er netjes uit.

/me is meer gewend aan vim&make... :P.
Dat kun je natuurlijk ook altijd gewoon blijven gebruiken. Helaas is Vim for Mac OS X nog altijd een half programma. Het ondersteunt geen multiple top level windows, wat betekent dat dingen als application-level Exposé, switchen tussen meerdere windows van dezelfde applicatie er niet in zit en dat je Dock al snel vol staat met meerdere instanties van Vim.
Commandline vim is natuurlijk wel gewoon hetzelfde :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1