Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onder opzegtermijn uitkomen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.736 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Per 1-4 heb ik een nieuwe baan.
Iets met veel meer uitdaging dan wat ik nu doe.
Ik heb uiteraard al opgezegd eind Feb en heb maar liefst nog 5 vakantiedagen over (meer nog niet opgebouwd).
Opzeg termijn is 1 maand, wat dus inhoud dat ik volgende week nog moet werken en dan pleite ben.
Alleen is het zo dat vanaf het moment ik opgezegd heb, al mijn project of direct zijn overgedragen of zijn afgerond, wat er dus op neerkomt dat ik al zo'n 2½ week uit m'n neus zit te vreten.
Kortom, gewoon echt helemaal niks meer te doen heb.
Daarom hebben ze besloten om mij de helpdesk toch maar te laten ondersteunen. Wat niet binnen mijn primaire werkzaamheden valt.
Aangezien dat ook geen dag taak is en ik "blij" mag zijn met 3 telefoontjes per dag, vind ik die verveling nu toch wel erg irritant worden.
Daarkomt bij dat ik er gewoon echt niet gelukkig van wordt.
M'n werkgever heeft toen ik opgezegd heb gevraagd of ik de motivatie nog kan opbrengen om tot het einde te blijven, dat heb ik toen uiteraard toegezegd (nog niet wetenden wat er zou gebeuren).
De praktijk is dat ik in 3 dagen tijd dus alles bij m'n collega's neer kon leggen en verder dus niks meer te doen heb. En dat terwijl iedereen loopt te roepen dat het enorm druk is :?

Nu heb ik hier dus totaal geen zin meer in, heb het altijd goed kunnen vinden met m'n werkgever, en altijd prettig gewerkt, maar sinds dus mijn opzegging is aangekondigd, is het er gewoon niet meer leuk. Hoe kan ik nog onder volgende week uitkomen?
Geld om vakantiedagen te kopen heb ik niet, ziekmelden vind ik geen nette optie, dus wie heeft er nog goed idee waarmee ik bij mijn werkgever kan aankomen.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:30
Gewoon lekker gaan internetten tot de tijd om is.....

Verwijderd

Tja, ik denk dat je die week toch nog wel moet kunnen redden? Het lijkt me een te korte periode om je er echt druk om te gaan maken..

Mijn advies: even op de tanden bijten en het nog een week uitzitten, een week is zo voorbij

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bijt al 2½ week op m'n tanden. Interentten is leuk, maar als de helft van het internet wat je thuis doet (sites updaten, scripten, files uploaden middels ftp, etc) niet kunt doen is er echt gewoon niks aan. Chats werken ook helaas niet, anders was het wel uit te houden denk ik. Maar 30x per dag naar nu.nl, etc kijken is ook niet je van het...

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:34

Robtimus

me Robtimus no like you

Als je in de HK mag: Verslavende internet games

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:13

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Kun jeje thuis pc niet overnemen met VNC/mstsc? Dan kun je alsnog al je eigen dingen doen ;)

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Al die tijd vullers zijn best oke, maar ik zou het liefste gewoon weg gaan daar, dan kan ik nog lekker in een vliegtuig stappen en ergens 2 weken uitblazen voordat ik bij m'n nieuwe job begin.
Een week is daar ook zo kort voor.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wat ik mis: al met je baas over gehad?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hoewel je officieel een opzegtermijn hebt, je kunt ook een kortere termijn afspreken als je daar beiden mee instemmen. Scheelt je huidige werkgever ook nog doorbetaling van je salaris.

Mocht dat niet mogelijk zijn, zijn er wellicht zaken die je voor je nieuwe werkgever kunt voorbereiden. Jezelf bijvoorbeeld inlezen in boekwerken etc.?

Verwijderd

Topicstarter
Met m'n werkgever heb ik het er wel over gehad toen ik op zei. Maar toen was de vraag of ik de motivatie nog zou kunnen opbrengen.

Voor mij nieuwe werk moet ik gaan leren voor mijn MCSE, maar heb helaas nog steeds de E-learning login nog niet ontvangen (wel al een paar keer gevraagd), anders had ik dat allang opgepakt.

Nu mijn salaris stopzetten, etc wil ik niet, want dan red ik het niet met de hypotheek, etc.
Ook ben ik dan niet verzekerd.
Ik zie het zelf zo, dat geld zijn ze toch al aan me kwijt, en dan kunnen ze denk ik beter mij thuis laten zitten dan dat ik met een chagerijnige kop op de werkvloer vertoef.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:55:
Ik zie het zelf zo, dat geld zijn ze toch al aan me kwijt, en dan kunnen ze denk ik beter mij thuis laten zitten dan dat ik met een chagerijnige kop op de werkvloer vertoef.
Als je dat voor elkaar krijgt soliciteer ik ook naar een baan in dat bedrijf, geld krijgen maar toch lekker thuis zitten :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 20:13 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 20:03
vraag de baas om een werkplek, mik virtual pc/vmware erop en ga lekker klooien met nieuwe technologie :z

* Zwelgje doet dat ook altijd als er tijd over is... en dat is niet veel :D

zo leer je tenminste nog wat (mocht het nodig zijn, kan best zijn dat je alles al weet natuurlijk :P )

A wise man's life is based around fuck you

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dus je baas moet je betalen om thuis te gaan zitten? Da's ook een houding... :+

ga wat nuttigs doen, ga wat leren, etc. Jij bent duidelijk niet gemotiveerd, zij hoeven je toch geen bezigheidstherapie te geven? En het gaat maar om een week....

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, je kunt toch vrijgesteld worden van werkzaamheden?
Dat is toch zo'n regeling? Die wil ik wel. :+ ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 20:03
meld je ziek O-)

griep gaat rond immers

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:43:
Ja, kan. Je kan ook je baas vragen hoe je je de laatste week nog nuttig kunt maken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:43:
Wil ik ook wel. Ik heb per 26 juni een andere baan, maar tot 1 juni blijf ik lekker werken. Als ik me verveel ga ik wel andere mensen helpen. Wat let jou om dat te doen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Je mag blij zijn dat ik niet je baas ben,plee's boenen zal je ;)

Dat ze het geld toch al aan je kwijt zijn is een slap argument imo.

Gewoon volhouden,boek mee. Koffie drinken met collega's etc. etc.
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:55:
Met m'n werkgever heb ik het er wel over gehad toen ik op zei. Maar toen was de vraag of ik de motivatie nog zou kunnen opbrengen.

Voor mij nieuwe werk moet ik gaan leren voor mijn MCSE, maar heb helaas nog steeds de E-learning login nog niet ontvangen (wel al een paar keer gevraagd), anders had ik dat allang opgepakt.

Nu mijn salaris stopzetten, etc wil ik niet, want dan red ik het niet met de hypotheek, etc.
Ook ben ik dan niet verzekerd.

Verwijderd

Gewoon zelfstudie? Pak er een krantje bij, een tijdschrift, voor mijn part de Lancet of American Journal of Medicine. Je moet toch wel iets kunnen doen om die dagen door te komen? Toegegeven, nietsdoen is irritant, maar ik vind anderzijds ook wel dat je van de werknemer mag verwachten dat hij zich gewoon aan de opzegtermijnen houdt. :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:47:
Gewoon zelfstudie? Pak er een krantje bij, een tijdschrift, voor mijn part de Lancet of American Journal of Medicine. Je moet toch wel iets kunnen doen om die dagen door te komen? Toegegeven, nietsdoen is irritant, maar ik vind anderzijds ook wel dat je van de werknemer mag verwachten dat hij zich gewoon aan de opzegtermijnen houdt. :)
Maar stel maar voor dat je zonder salaris thuis gaat zitten. Of was dat weer niet de bedoeling? Je moet er namelijk wel wat voor over hebben om extra vrije tijd te krijgen.

(misschien je aanstaande werkgever dit topic maar niet laten lezen... ;) )

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Denk niet dat een werkgever je gaat betalen om thuis naar Dr. Phil te kijken. Argumenten dat jij chagerijnig ervan wordt is niet echt normaal. Als je weg wil en je hebt echt niks te doen zal je werkgever heus niet nee zeggen, maar naar beloning voor je "luiheid/verveling" kun je fluiten dan.

ik zou wikipedia.org uit m'n hoofd leren als ik jou was ;)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:57:
[...]
(misschien je aanstaande werkgever dit topic maar niet laten lezen... ;) )
Waarom niet?
Ik heb me jaren ingezet voor dit bedrijf, vaak genoeg overgewerkt op de meest onmogelijke tijden op kantoor verschenen, weekenden implementaties / upgrades / etc uitgevoerd.
Vanaf thuis ook nog zeer regelmatig 's avonds het e.a. gedaan.
Na zoveel jaren trouwe dienst en inzet vind ik toch dat je niet op deze manier met mensen om moet gaan op het moment dat ze zeggen dat ze ergens anders een nieuwe uitdaging aan zijn gegaan.
Net of je ze in ene niet meer aardig zou vinden ofzo, ik was gewoon toe aan wat anders.
Het valt me gewoon zwaar tegen dat ze me op die manier behandelen.

Als het gewoon door was gegaan zoals ik altijd heb gewerkt was heel dit topic er niet eens geweest. Maar in feite ben ik eigenlijk gewoon op non-actief gezet maar moet ik wel aanwezig zijn.
Vandaar dat ik ook geen behoefte meer heb op dit moment om me nog uberhaupt ergens voor in te gaan zetten bij dit bedrijf, als ze zo met je omgaan... :/

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je betn imho vooral aan het rellen. Je hebt uberhaupt je situatie nog niet aan je baas uitgelegd en toch ga je er van uit dat je niks gaat regelen. Daarnaast verwacht je dat ze jou lekker gaan betalen voor niks doen en voel je je onwijs tekort gedaan mocht (want dat is niet zeker!!) je baas daar niet op in gaan.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet niet dat dit al nu 2½ week de situatie is.
Ik doe niks! (Betalen ze me voor) En daar kan ik niet tegen. En als ik vraag aan mijn collega's of ik wat voor hen kan doen is het ook steeds nee.
De vraag is dan, wat doe ik er dan nog?

Rellen ben ik zeker niet aan het doen, ik ben aanwezig en die paar losse dingen (die in 15 min af zijn) doe ik gewoon. Maar heb vorige week al gevraagd of ik eerder weg kon en daar is nog steeds geen antwoord op. "Komen we op terug".
Tja, dan trek ik mijn eigen conclusies wel hoor.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat vind je interessant? Neem daar een boek over mee.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 14:52

AcoLyte!

*evil grin*

wat een onzin discussie zeg.. één week, investeer in jezelf, lees een boek, zelfstudie, coach
collega's, documenteer nog wat extra, damn.. ik zou je niet graag in m'n team willen hebben, ik
verwacht toch echt dat mensen zelf werk kunnen creëren, werk 'zien'. anyway..
vergeet trouwens niet dat als je nu een stap extra zet, je baas dit zal opmerken, in ieder
geval je collega's. je weet nooit wanneer je elkaar weer tegen komt, of in welke setting. om nu
laks rond te hangen.. nee, dan zal je baas zich wel twee keer bedenken als ie je op een
later tijdstip wil benaderen.

[ Voor 36% gewijzigd door AcoLyte! op 16-03-2007 08:38 ]

don't mistake lack of talent for genius.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 18:09:
[...]
Maar heb vorige week al gevraagd of ik eerder weg kon en daar is nog steeds geen antwoord op. "Komen we op terug".
[...]
En nu wacht je op antwoord? Je pakt het nog steeds aan vanuit de wens om betaald thuis te mogen zitten. Probeer nu eens te vragen wat voor werk er nog voor je is, in plaats van te proberen betaald eerder weg te mogen :) .

Vast en zeker heb je je vroeger hard voor het bedrijf ingezet, maar er is nu niet zoveel van te merken. :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:30
Ikzelf heb eens bij de douane gewerkt (2 keer aangezien de eerste keer ontzettend leuk en gezellig was), maar de baas had mij 1 maand te laat ingehuurd, wat dus inhield dat alles al weggewerkt was door de collega's. Ik heb gewoon 2,5 maand met een boek in mijn handen en benen op tafel zitten lezen. Tot de baas binnenkwam met de vraag waarom ik dat deed. En dat heb ik hem dan ook haarfijn uitgelegd. Besloten met z'n allen om er een punt achter te zetten.

Overigens zou ik net zoals door de rest al geopert tijd aan mezelf besteden. Dus gewoon boeken meenemen van wat dan ook en lekker lezen/studeren. Als de baas er commentaar over heeft, dan mag hij voor werk gaan zorgen aangezien het jou niet lukt.

Verwijderd

Topicstarter
“We willen graag dat je nog die laatste week blijft”
Waarom dan?
“Om het team te ondersteunen”
Met wat dan?
“Dat verzinnen we dan nog wel”

Lekker eenduidig...

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Tja..

Onbetaald verlof zou geen probleem zijn, maar als je betaald wil krijgen zul je aanwezig moeten zijn.

Dat is gewoon zo in elk bedrijf, al gaat het maar om het principe dat jij niet doorbetaald krijgt in je leuke vakantiestoel op het strand.

Met bovenstaande is denk ik het meeste gezegt, het gaat om aanwezigheid, dus probeer idd die tijd nuttig te investeren. (of maak de keuze toch onbetaald vrij te zijn).

Verder is het niet vreemd dat je op non actief gezet wordt, het is algemeen bekend dat iemand die "toch weggaat" minder presteerd. Tevens is het in sommige gevallen ook zo dat je dan zo min mogelijk wil investeren (of je op de hoogte willen laten zijn) van hoe de zaken gaan en lopen, omdat je waarschijnlijk bij een concurrent gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bij een concurrent ga ik zeker niet werken, heb ze ook gewoon verteld waar ik heen ga en wat ik ga doen. Wel nog wat in de IT maar iets anders dan wat ik nu deed.
Lekker doorleren en veel minder uitvoerend bezig zijn.
Gewoon open en eerlijk gespeeld, blijkbaar wordt je daar dus keihard voor "afgestraft".
Doen we dus ook niet meer. ;)

Ik ga eens bekijken wat dat onbetaald exact inhoud en hoeveel ik er op achteruit ga voor die ene week. Wellicht is dat dan maar de juiste optie.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Neem een puzzelboek mee oid, als je MS excel hebt breng je zo ook nog eens een paar dagen rond.

Wil je iets nuttigs doen namens het bedrijf, blader dan eens de laatste files door van de helpdesk en kijk of er een bepaalde vraag/klacht voortdurend terugkomt en wat er mogelijk gedaan kan worden. Bel ook eens klanten terug en kijk of het probleem is opgelost en waar het eigenlijk precies aan lag, etc.

En als dit je laatste week is, en je hebt echt totaal niks te doen, http://www.opener.ou.nl/ gratis en voor niks, al weet ik niet of het via je werk te bereiken is.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
@TS: heb je een laptop? Neem die mee en ga daar lekker op werken.

Heb je geen laptop: zet op je pc thuis LogMeIn (www.logmein.com), surf op je werk naar www.logmein.com en log in. Als je Java hebt heb je voldoende, de ActiveX-plugin (of Firefox-plugin) heb je dan niet eens nodig...

We are shaping the future

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:53:
Bij een concurrent ga ik zeker niet werken, heb ze ook gewoon verteld waar ik heen ga en wat ik ga doen. Wel nog wat in de IT maar iets anders dan wat ik nu deed.
Lekker doorleren en veel minder uitvoerend bezig zijn.
Gewoon open en eerlijk gespeeld, blijkbaar wordt je daar dus keihard voor "afgestraft".
Doen we dus ook niet meer. ;)

Ik ga eens bekijken wat dat onbetaald exact inhoud en hoeveel ik er op achteruit ga voor die ene week. Wellicht is dat dan maar de juiste optie.
Joh, ga je lekker inlezen in je MCSE learning path, evt. even op www.mcseworld.com rondkijken
Daarnaast heb je op diverse sites wel "simulators" voor een MCSE examen
En anders neem je een goed boek mee.

Ik mocht wíllen dat ik een week of langer niks te doen had. :o Zelfs in m'n vakantie had ik het nog druk.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FFF schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:49:
Verder is het niet vreemd dat je op non actief gezet wordt, het is algemeen bekend dat iemand die "toch weggaat" minder presteert.
Dat noemen ze ook wel een circular argument.

De grootste bullshit aller tijden vind ik dat, iemand duimen te laten draaien "omdat ie toch weggaat en dus minder gemotiveerd is".

Iemand op een houtje laten bijten om z'n tijd vol te maken is minstens zo demotiverend.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die laptop is een goed idee, net als dat van die MSCE site, die kende ik nog niet.

Verder is die IT afdeling waar ik zit vrij open ingericht, je kunt dus zo bij elkaar op het bureau kijken.
Gelukkig niet direct op mijn scherm.
Dus of ze het zo tof vinden als ik LOTR ofzo ga zitten lezen weet ik niet.
Aan de andere kant, ze kunnen me toch niks (meer) maken. ;)

Kan vanaf werk wel bij mijn server thuis, maar dat gaat meestal niet zo vlot omdat er maar een 1MB lijn ligt @ werk waarover: de website, de e-mail en al het internet verkeer van zo'n 400 medewerkers gaat. :/

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:25:
Dat van die laptop is een goed idee, net als dat van die MSCE site, die kende ik nog niet.

Verder is die IT afdeling waar ik zit vrij open ingericht, je kunt dus zo bij elkaar op het bureau kijken.
Gelukkig niet direct op mijn scherm.
Dus of ze het zo tof vinden als ik LOTR ofzo ga zitten lezen weet ik niet.
Aan de andere kant, ze kunnen me toch niks (meer) maken. ;)

Kan vanaf werk wel bij mijn server thuis, maar dat gaat meestal niet zo vlot omdat er maar een 1MB lijn ligt @ werk waarover: de website, de e-mail en al het internet verkeer van zo'n 400 medewerkers gaat. :/
That's the spirit! (maar niet klagen als ze toch een klusje verzinnen ;) )

Succes in ieder geval. :)

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:56:
[...]

Dat noemen ze ook wel een circular argument.

De grootste bullshit aller tijden vind ik dat, iemand duimen te laten draaien "omdat ie toch weggaat en dus minder gemotiveerd is".

Iemand op een houtje laten bijten om z'n tijd vol te maken is minstens zo demotiverend.
Als ik ts goed begrijp ik het dan ook een eersteklas kutwerkgever die zijn personeel niet serieus neemt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 02:06:
[...]
Als ik ts goed begrijp ik het dan ook een eersteklas kutwerkgever die zijn personeel niet serieus neemt.
Zullen we de nuance er even in houden? Het verhaal van de TS is niet erg onpartijdig, die wil vooral betaald thuis kunnen zitten ;) Dus ook de verhalen over de werkgever moeten met een korrel zout worden genomen.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 17-03-2007 02:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
True, en ik gooi hier ook niet alles neer, want je weet tenslotte nooit wie/wat er mee leest.

Uiteraard zijn er ook goeie kanten anders had ik er niet al die tijd gezeten.
Alleen nu overheerst inderdaad het negatieve.

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 02:13:
[...]

Zullen we de nuance er even in houden? Het verhaal van de TS is niet erg onpartijdig, die wil vooral betaald thuis kunnen zitten ;) Dus ook de verhalen over de werkgever moeten met een korrel zout worden genomen.
Je begrijpt dat mijn opmerking uiteraard ook alleen zodanig ongenuanceerd is als het inderdaad zo zit als ts schetst. Ik kan niet in zijn keuken kijken, maar als een werkgever je in de periode tussen de opzegging en het daadwerkelijk stoppen met werken op 'de facto non-actief' stelt, dan heb je ook weinig redenen om genuanceerd te zijn.

In een gezonde arbeidsrelatie werk je gewoon tot je arbeidsovereenkomst eindigt, ook al wéét je dat de arbeidsovereenkomst gaat eindigen omdat één partji heeft opgezegd. Het gaat niet aan om iemand een beetje te etteren door hem shitklusjes te laten doen. Daarmee is natuurlijk anderzijds ook niet gezegd dat je dan dus maar onder je opzegtermijn kunt uitkomen.

Het is een lompe actie van de werkgever (als het zo gaat als het gaat, maar daarin kan ik alleen op ts' uitlatingen afgaan) maar het wil er bij mij ook niet in dat je die periode niet door kunt komen.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38

Onbekend

...

Eigenlijk zou de titel 'Wat te doen in de baas z'n tijd.' beter passen. :D

Speel ook Balls Connect en Repeat

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:25:
Ik kan niet in zijn keuken kijken, maar als een werkgever je in de periode tussen de opzegging en het daadwerkelijk stoppen met werken op 'de facto non-actief' stelt, dan heb je ook weinig redenen om genuanceerd te zijn.
Ik ken het gevoel anders donders goed, en helaas komt de denkwijze zoals FFF die aanhaalde (waar ik op reageerde) nog te vaak voor.
leuke laatste indruk van een bedrijf waar je zo je best hebt gedaan...

Gelukkig kon ik daarover wel een gesprek houden met een positieve uitkomst, ik heb mijn werkgever kunnen overtuigen dat voor beide partijen het beter was de normale werkzaamheden door te zetten in plaats van het eerste plan mij de laaste maand op de helldesk te zetten (die was ik toch echt wel een beetje ontgroeid na 4 jaar ;) )
In een gezonde arbeidsrelatie werk je gewoon tot je arbeidsovereenkomst eindigt, ook al wéét je dat de arbeidsovereenkomst gaat eindigen omdat één partji heeft opgezegd.
Er zit een verschil tussen "aanwezigheidsplicht" en arbeidsrelatie he ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1