Toon posts:

Vario Laptop komt start niet helemaal lekker op...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet helemaal of dit te maken heeft met de monitor e.d. en of het dus ook in het juiste subforum staat, maar dat hoor ik dan wel :)

Heb hier een Sony Vaio Laptop staan, een VGN-A115B. Zat gewoon op msn een beetje te kletsen toen ineens het scherm gewoon uitviel, zwart. Pc liep nog gewoon, maar het beeld was er niet meer. Heb hem toen maar even opgestart. Echter, na het inloggen (en het Windows geluidje) en het laden van de pers. instellingen gebeurt er niet veel. Ik krijg eerst een error 'Explorer.EXE', toepassingsfout:

De instructie op 0x0842d2885 verwijst naar geheugen op. De lees- of schrijfbewerking ("read|) op het geheugen is mislukt. Klik op OK om het programma te beëindigen.

Na het klikken op OK, zie ik mijn pc achtergrond, alsof Windows is geladen, maar de iconen staan er niet. Een lege desktop, ook zonder de taskbar onderin. Ik kan vrijwel niks nu.

Nu heb ik van dat laaste al wat opgezocht, en kwam tot de conclusie dat je met een zeker programma genaamd Memtest wat testjes kunt laten doen. Vanwege die melding.

Nu heb ik met F8 opgestart, en in de veilige modus, dat ging allemaal goed. Hij startte op en na het inloggen had ik wel weer Windows, maar versimpeld dus - ik kon gewoon mappen openen e.d. Wilde wel naar de site gaan van Memtest maar internet is dus met zo'n veilige modus dus ook uitgeschakeld (ik ben geen Windows man, dus het ligt me allemaal niet erg voor de hand). Opnieuw opgestart met F8, koos ik voor de tweede modus Veilige Modus met Netwerkmogelijkheden, maar daar gebeurde eigenlijk niks bij. Het desktop scherm bleef gewoon bij mijn achtergrond alleen.

Wat kan ik nu het beste doen?
Als iemand me kan helpen, bedankt :)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Misschien op een andere PC een live-DVD van Ubuntu donwloaden en branden? Met deze DVD kun je een Ubuntu sessie starten en dan eventueel installeren. Maargoed.. Op die DVD staat ook memtest, waarmee je het geheugen kunt testen. Door het starten van Ubuntu (vanaf DVD) kun je gelijk zien of je systeem zelf wel goed draait, want ik vermoed dat jouw windows niet helemaal goed meer is (explorer.exe fout).

Met een live-DVD kun je dus uitsluiten/bevestigen dat het om een hardware probleem gaat.

Goud is geen geld